نسخه چاپی

آمریكا ۴۴ پرواز شركت‌های هواپیمایی چین را لغو كرد

عکس خبري -آمريکا ?? پرواز شرکت‌هاي هواپيمايي چين را لغو کرد

آمریكا در اقدامی تلافی‌جویانه ۴۴ پرواز ناوگان هوایی چین را از آمریكا لغو كرد تا پاسخ لغو پروازها توسط چین به خاطر محدودیت‌های كرونایی را داده باشد.

به‌ گزارش نما به نقل از رویترز، دولت آمریکا در روز جمعه اعلام کرد ۴۴ پرواز شرکتهای هواپیمایی چین از آمریکا را در پاسخ به تصمیم دولت چین برای لغو برخی پروازهای آمریکا به‌خاطر نگرانی‌های کرونایی، لغو خواهد کرد.

وزارت حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرد این تعلیق از ۳۰ ژانویه و با لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ژیامن ایرلاین که از لس‌آنجلس به ژیامن می‌رود آغاز خواهد شد و تا ۲۹ مارس ادامه دارد.

این تصمیم برخی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ژیامن، ایر چاینا، چاینا ساوترن و چاینا ایسترن را متوقف خواهد کرد.

مقامات چین از پایان سال گذشته میلادی ۱۰ پرواز شرکت هواپیمایی یونایتد، ۱۰ پرواز شرکت امریکن و ۱۴ پرواز شرکت دلتا را به‌دنبال مثبت شدن تست کرونای مسافرانشان لغو کرده‌اند. وزارت حمل‌ونقل آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد دولت چین لغو پروازهای بیشتری را اعلام کرده‌است.

سخن‌گوی سفارت چین در واشنگتن گفت سیاست پرواز مسافران بین‌المللی که وارد چین می‌شوند، برای تمام خطوط هوایی خارجی یکسان و شفاف است.

وی این اقدام تلافی‌جویانه آمریکا را بسیار غیرمنطقی نامید و از آمریکا خواست پروازهای معمول خطوط هوایی چین را مختل نکند.

وزارت حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرده فرانسه و آلمان هم سیاست مشابهی را در برابر اقدامات کرونایی چین در پیش گرفته‌اند. این وزارت‌خانه اعلام کرد تعلیق پروازها برخلاف منافع عمومی است و اقدامات یک‌جانبه چین علیه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا مخالف قراردادهای دوجانبه است.

چین همچنین چندین پرواز آمریکایی توسط شرکت‌های هواپیمایی چینی را پس‌از مثبت شدن تست کرونای مسافرانشان لغو کرد.

وزارت حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرد اگر چین در سیاست خود تجدیدنظر کرده و شرایط بهتری را برای ناوگان‌های هواپیمایی آمریکا فراهم کند، آمریکا هم در این‌مورد دوباره تصمیم‌گیری خواهد کرد. ولی اگر چین پروازهای بیشتری را لغو کند، آمریکا هم اقدامات جدیدی اتخاذ می‌کند.

چین مرزهای خود را به روی مسافران بسته و کل پروازهای بین‌المللی خود را به ۲۰۰ پرواز در هفته یعنی تنها ۲ درصد سطح قبل‌از بحران کرونا رسانده‌است.

قبل‌از تعلیق‌های اخیر، ۳ شرکت هواپیمایی آمریکا و ۴ شرکت چینی حدود ۲۰ پرواز در هفته بین ۲ کشور انجام می‌دادند. این رقم قبل‌از بحران کرونا برابر با ۱۰۰ پرواز در هفته بود.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۱/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...