نسخه چاپی

نقشه داماد برای سرقت از خانه پدر نامزدش

عکس خبري -نقشه داماد براي سرقت از خانه پدر نامزدش

سارق سابقه‌ دار با طراحی نقشه‌ ای، اموال باارزش خانه پدر نامزد خود را سرقت كرد. او با فروش آن، یك خودروی پژو ۲۰۶خریده بود.

به گزارش نما، بیست‌وسوم آبان ماه پرونده‌ای تحت عنوان سرقت منزل در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل شد. بر اساس دستور مقام قضائی برای پی‌جویی و کشف جرم پرونده در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه یکم قرار گرفت.

شاکی در تحقیقات به عمل آمده به ماموران پلیس گفت: «ساعت ۱۱ روز ۲۰ آبان ماه برای انجام امورات شخصی به شهرستان رفتم. هنگام بازگشت پس از ورود به خانه و مراجعه دخترم برای بازی با کنسول بازی متوجه فقدان آن شد. زمانی که موضوع را با من در میان گذاشت در بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم به جز کنسول بازی اموال دیگری از قبیل دوربین عکاسی، گاوصندوق حاوی طلاجات، مدارک، تعدادی ساعت مچی برند و گرانقیمت و غیره به ارزش تقریبی ۵میلیارد ریال به سرقت رفته است.»

شناسایی داماد به عنوان سارق

مراتب کشف و پی‌جویی پرونده در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. پس از حضور در محل و بررسی صحنه سرقت مشخص شد سرقت بدون هیچ‌گونه تخریب صورت گرفته است. بنابراین تصاویر دوربین مدار بسته ساختمان از بدو خروج شاکی مورد پایش قرار گرفت. مشخص شد ساعت ۲۰ همان روز مردی نسبتا قد بلند با پوشش کامل صورت با استفاده از ریموت در پارکینگ وارد ساختمان شده است. او پس از گذشت حدود یک ساعت از طریق آسانسور اقدام به خارج‌کردن گاو صندوق و اموال دیگر از ساختمان کرده و با یک خودرو پژو پرشیا از محل متواری می‌شود.

با توجه به تصاویر صحنه جرم تحقیقات درخصوص اعضای خانواده شاکی و افراد مرتبط با آنها انجام شد. پس از بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد نامزد دختر شاکی به اسم سیامک که از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل است مرتکب سرقت شده. او با فروش اموال مسروقه یک خودروی پژو ۲۰۶ خریده است.

پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در یک عملیات موفقیت‌آمیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

اعتراف به دزدی

سیامک در بدو بازجویی منکر سرقت از خانه شاکی شد. در ادامه پس از بازرسی خانه متهم بخشی از اموال شاکی از قبیل طلاجات، مدارک، تعدادی ساعت مچی و گاو صندوق تخریب شده که در انباری منزل او بود، کشف شد. پس از مواجهه متهم با اموال کشف‌شده لب به اعتراف گشود. او گفت: «زمانی که با دختر شاکی آشنا شدم در یک فرصت مناسب اقدام به تکثیر ریموت و کلید در خانه شاکی کردم. چندین مرتبه در فرصت‌های مناسب که از عدم حضور اعضای خانواده در خانه مطلع می‌شدم اقدام به ورود به خانه و سرقت اموال می‌کردم.»

سرهنگ «سعید دالوند» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف سیامک به جرم خود و معرفی سه مالخر اموال سرقتی، مالخران دستگیر و طی صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.»

منبع:شهروندآنلاین

۱۴۰۰/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...