نسخه چاپی

ماجرای مهمانی‎های جنجالی نخست وزیر انگلیس/جانسون در معرض بركناری

عکس خبري -ماجراي مهماني‎هاي جنجالي نخست وزير انگليس/جانسون در معرض برکناري

اقدامات جنجالی اخیر بوریس جانسون موقعیت وی را به عنوان نخست وزیر انگلیس به خطر انداخته و امكان بركناری او از سمتش وجود دارد.

به گزارش نما، پس از ایجاد جنجالی شدن موضوع حضور «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در یک مراسم مهمانی، آن هم در اوج قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی، اکنون گمانه زنی‌هایی درباره استعفای وی مطرح شده است.

به گزارش «ایندیپندنت»، چندین نماینده حزب محافظه کار انگلیس می‌گویند که مهمانی مذکور در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۰ ممکن است موضوع استعفا باشد و هشدار می‌دهند که موقعیت جانسون به زودی می‌تواند غیرقابل دفاع شود.

موقعیت جانسون با جریان مداوم حملات لفظی که ادامه می‌یابد و در مطبوعات انگلیس مطرح می‌شود به تدریج خطرناک‌تر می‌شود.
«سو گری»، کارمند ارشد دولتی در انگلیس در حال حاضر در حال انجام تحقیقات در مورد این ماجراست و انتظار می‌رود این هفته گزارش خود را ارائه کند، اگرچه هیچ جدول زمانی دقیقی تعیین نشده است، و آینده نخست وزیر انگلیس بسیار به حکم او بستگی دارد.

به گفته برخی کارشناسان، اکنون شانس جایگزینی جانسون در سال ۲۰۲۲ وجود دارد
«ریشی سوناک»، وزیر دارایی انگلیس با فاصله کمی از «لیز تراس»، وزیر خارجه این کشور، در صورت برگزاری رقابت برای هدایت این حزب، گزینه محتمل برای جایگزینی جانسون است.

دو سوم (۶۶ درصد) رای دهندگان در یک نظرسنجی، از جمله ۴۲ درصد از کسانی که در انتخابات گذشته از محافظه‌کاران در انگلیس حمایت کردند، گفته‎اند که جانسون باید استعفا کند، که ۱۲ درصد در مقایسه با نظرسنجی مشابه در دسامبر افزایش داشت.

جانسون اخیرا به دلیل شرکت در مراسم مذکور در زمان اجرای نخستین قرنطینه انگلیس عذرخواهی کرد.

او به خشم عمومی در مورد این حادثه اذعان داشت، اما اصرار داشت که فکر می‌کند این یک رویداد کاری است و می‌توان گفت که از لحاظ فنی در دستورالعمل‌ها قرار دارد.

«راجر گیل»، نماینده حزب محافظه کار انگلیس، می‎گوید که او به این نتیجه رسیده است که جانسون با انکار این موضوع در گذشته، عوام فریبی می‎کند.

وی ادامه داد «جانسون در واقع از نظر سیاسی بک مرده متحرک است.»

محافظه کاران گفته‎اند که پشتیبانان این حزب اکنون قطعا در حال گفت‎وگو در مورد چگونگی جایگزینی جانسون در سال ۲۰۲۲ پس از چند ماه پرتلاطم هستند.

همچنین گفته می‌شود که متحدان «سوناک» از نمایندگان حزب محافظه‌کار برای حمایت از یک پیشنهاد هدایت در صورت برگزاری رقابت حمایت می‌کنند.

طبق نظرسنجی‌های منظم، «تراس» همچنان محبوب‌ترین عضو کابینه در میان حامیان محافظه کار است؛ او پیشتازی خود را در مقایسه با سایر وزرا حفظ کرده و میزان رضایتمندی از او بیش از ۸۲ درصد عنوان شده است.

با این حال، آخرین اعداد نظرسنجی نشان می‌دهد که «سوناک» محبوب‌ترین گزینه برای تصاحب منصب نخست وزیری انگلیس در میان عموم مردم است.

یک نظرسنجی توسط شرکت تحقیقاتی Redfield & Wilton نشان داد که ۴۳ درصد از بزرگسالان مورد بررسی گفتند که «سوناک» نخست وزیر بهتری از جانسون خواهد بود.

در مقایسه، تنها ۲۳ درصد از رای دهندگان گفتند که «تراس» نخست وزیر بهتری خواهد بود.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...