نسخه چاپی

آمریكا «قانون رقابت با چین» را رونمایی كرد

عکس خبري -آمريکا «قانون رقابت با چين» را رونمايي کرد

مجلس نمایندگان آمریكا از قانونی با هدف افزایش رقابت با چین رونمایی كرد.

به گزارش نمابه نقل از اسپوتنیک، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از قانون جدیدی با هدف افزایش رقابت با چین در حوزه‌های اقتصادی و امنیت ملی رونمایی کرد.
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در این ارتباط گفت: «مجلس امروز گام مهمی به جلو در پیشبرد قوانینی برداشت که زنجیره‌های امنیت و تأمین کالاهای ما را قوی‌تر و موتور نوآوری اقتصاد ما را تقویت می‌کند تا در دهه‌های آینده از چین و بقیه جهان پیشی بگیرد.»

بایدن گفت، این قانون که قانون رقابت آمریکا در سال ۲۰۲۲ نامیده می‌شود، تلاش می‌کند تنگناهای زنجیره تأمین مواد اولیه را در محصولاتی مانند نیمه هادی‌ها کاهش دهد و مشاغل تولیدی را به ایالات متحده بازگرداند.

این قانون خواستار ارزیابی روابط و نفوذ چین در سراسر جهان، از جمله بررسی شش ماهه همکاری چین با ایران و روسیه در مجموعه‌ای از حوزه‌ها مانند انرژی، بانکداری، فضا و دفاع است. این لایحه همچنین خواستار بررسی شش ماهه نفوذ چین در غرب آسیا و آفریقا از نظر همکاری نظامی است.

این لایحه همچنین یک صندوق ۵۲ میلیارد دلاری برای تراشه‌های نیمه هادی ایجاد می‌کند تا سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی را تشویق کند که به رفع اختلالات زنجیره تأمین و تولید بیشتر نیمه هادی‌ها در داخل کمک کنند.

۱۴۰۰/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...