نسخه چاپی

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

واردات خودرو به تولید داخلی لطمه نمی‌زند

عکس خبري -نظر مجمع تشخيص مصلحت درباره واردات خودرو فصل الخطاب است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه به هیچ وجه با آزادسازی واردات خودرو به تولید داخلی خودرو لطمه وارد نخواهد شد، گفت: به هر صورت، این موضوع برای تعیین تكلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده و نظر مجمع درباره واردات خودرو فصل الخطاب است.

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به اصرار مجلس بر مصوبه خود درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مجدداً بر مصوبه خود درباره ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو که به موضوع واردات خودرو اشاره داشت، اصرار کرد و لذا این موضوع جهت تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

وی بیان کرد: در ابتدا، شورای نگهبان هم ایراداتی به طرح ساماندهی صنعت خودرو گرفته بود که مجلس شورای اسلامی همه آن ایرادات را برطرف کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توقع ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام آن است که پیش از تصمیم گیری درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو و به صورت مشخص موضوع واردات خودرو، از چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم دعوت به عمل آورد تا آنان نظرات کارشناسی خود را درباره مصوبه مجلس ارائه دهند.

سیاهکلی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی دارند تا به همه نگرانی های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه طرح ساماندهی صنعت خودرو و مقوله واردات خودرو پاسخ دهند تا ابهامات مورد نظر آنان برطرف شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علت مخالفت برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو و به صورت مشخص مسئله واردات خودرو آن است که این افراد می‌گویند در این موضوع سیاست‌های کلی نظام رعایت نشده است، در حالی که ما با دلایل متقن می توانیم بگوییم که اینگونه نیست و مجلس در مصوبه خود سیاست‌های کلی نظام را مورد توجه دقیق قرار داده است.

وی گفت: یکی از ایرادات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه مجلس درباره طرح ساماندهی خودرو آن است که می‌گویند ابهاماتی در خصوص منشأ ارز مورد نیاز برای واردات خودرو وجود دارد که ما هم در مصوبه خود تاکید کردیم که هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این، یکی دیگر از نگرانی های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آن است که با آزادسازی واردات خودرو ممکن است به تولید داخلی خودرو لطمه وارد شود، در حالی که اینگونه نیست و قرار نیست میزان واردات خودرو به طور فاحشی افزایش یابد.

سیاهکلی بیان کرد: در حال حاضر میزان تولید داخلی خودرو بسیار کم است و صرفاً یک سوم نیاز داخلی کشور را پاسخ می دهد و ما باید دو سوم دیگر نیاز کشور به خودرو را از طریق واردات تامین کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه با آزادسازی واردات خودرو به تولید داخلی خودرو لطمه وارد نخواهد شد، گفت: به هر صورت، این موضوع برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده و نظر مجمع درباره واردات خودرو فصل الخطاب است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به واردات خودرو منفی باشد، همه ما باید نسبت به این موضوع تمکین کنیم و چاره دیگری وجود ندارد. در صورتی که شورای نگهبان به این موضوع ایراد می‌گرفت، ما می‌توانستیم آن را در مجلس رفع کنیم، اما الان موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است و آنان باید تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ کنند.

۱۴۰۰/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...