نسخه چاپی

مهدی: طوری برنامه می‌ریزیم كه جام جهانی در نیم فصل سال آینده باشد/در حذف سرخابی‌ها دنبال مقصر نگردیم

عکس خبري -مهدي: طوري برنامه مي‌ريزيم که جام جهاني در نيم فصل سال آينده باشد/در حذف سرخابي‌ها دنبال مقصر نگرديم

رئیس كمیته مسابقات سازمان لیگ گفت:در حال برنامه ریزی هستیم لیگ آینده به صورتی شروع شود كه جام جهانی تقریبا مصادف با نیم فصل سال آینده برگزار شود.

به گزارش نما، سهیل مهدی در حاشیه برگزاری کلاس‌ آموزشی برای ناظران مسابقات فوتبال گفت:بعد از ۲ سال که ناچار بودیم دوره‌های آنلاین را برگزار کنیم این فرصت فراهم شد یکی از بهترین مسئولان برگزاری مسابقات که برای بازی ایران و عراق و ایران و امارات در تهران حضور دارند را در این کلاس‌ها داشته باشیم.ما یک برنامه توسعه داریم، بلافاصله بعد از این کلاس ۳۰۰ ناظر در سطح کشور به نمایندگی از ۸ استان را به روز رسانی خواهیم کرد.امیدواریم با برگزاری چنین کلاس‌هایی استانداردهای فوتبال را به سبک کشورهای صاحب فوتبال نزدیک کنیم.

وی افزود: این ناظران که در کلاس‌ها شرکت کردند عمدتا در لیگ برتر و لیگ یک حضور دارند، در مورد لیگ یکی ها ما گوش چشمی داریم که یک تعداد از این ناظران وارد چرخه لیگ برتر شوند. آنها مستعد هستند و از سراسر کشور در این کلاس حضور دارند.مدرس این کلاس، برایان سی مدیر توسعه و استراتژیک AFC است و او ۱۴ سال اس کهت در این نهاد این مسئولیت را دارد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه به نظر می‌رسد با شیوع دوباره کرونا برگزاری بازی ها با تماشاگران مقدور نباشد گفت: باید پروتکل‌های بهداشتی و جان هموطنانمان را در نظر بگیریم.سلامتی بازیکنان هم مهم است. هر زمان دستوری از طرف وزارت بهداشت و ستاد مربوطه صادر شود موظف به اجرای آن هستیم.

بیشتر بخوانید:
چگونه حتی یک بازیکن از استقلال در ترکیب تیم ملی نیست؟

مهدی در خصوص اینکه فوتبال ایران معمولا با گزارش ناظران AFC با جریمه مواجه می شود و چگونه باید از این گونه جرائم جلوگیری کرد گفت: تمام اینها به این مساله بر می‌گردد که روند توسعه و برگزاری بازی‌ها را به سطح استانداردهای آسیا نزدیک کنیم. اگر جرائمی به کشور ما یا هر کشور دیگری تعلق می‌گیرد به خاطر این است که استانداردهای AFC رعایت نشده است. در مسابقات متمرکز بیش از ۱۵۰ نفر از AFC‌ برای برگزاری مسابقات حضور پیدا می‌کنند. اگر افراد حرفه‌ای داشته باشیم نرخ این جرائم کسر می‌شود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود استقلال و پرسپولیس از داخل ایران حذف شده‌اند گفت: اجازه بدهید من به این مسائل وارد نشوم. باید به باور برسیم همه چیز به عملکرد ما بستگی دارد. اگر اتفاقی رخ داده در درجه اول باشگاه و در کنار آن عواملی که باید کمک می‌کردند باید مسئولیت قبول کنند.دنبال مقصر نباید بگردیم، اگر نخواهیم چارچوب‌ها را رعایت کنیم سخت است که به این رقابت‌ها(لیگ قهرمانان آسیا) وارد شویم چون استانداردها هر روز سخت تر می شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه با صعود تیم ملی برنامه ریزی مسابقات برای جام جهانی چگونه می شود گفت: در ۲ سال گذشته به خاطر کرونا ۲.۵ ماه لیگ ما به تعویق افتاد.ما برای جبران این زمان ناچار شدیم فضا و بازی‌ها را از شکل زیبایی‌اش خارج کنیم. دیدید که بازی ها در یک روز برگزار شد و بعضا ساعت‌ها مناسب نبود. امیدوارم با همکاری باشگاه‌ها و هیات های فوتبال در خردادماه لیگ را به پایان برسانیم تا استراحت خوبی برای بازیکنان ایجاد شود و لیگ آینده به صورتی شروع شود که جام جهانی تقریبا مصادف با نیم فصل سال آینده برگزار شود. این ایده‌آل ترین حالت است، البته کرونا دوباره افزایش پیدا کرده و شرایط جوی هم در برگزاری بازی ها تاثیرگذار است و امیدوارم همه چیز برای بهتر برگزار شدن مسابقات به ما کمک کند.

وی در خصوص زمان اعلام برنامه هفته هفدهم گفت: ما اول نگران برگزاری دیدارهای معوقه استقلال بودیم ولی با توجه به شرایط سلامتی بازیکنان برنامه این بازی ها را اعلام کردیم. اگر وارد بازی‌های نیم فصل شویم نمی‌توانیم بازی را به تعویق یا تاخیر بیندازیم.خوشبختانه زمان بازی‌های استقلال را اعلام کردیم و تا اواخر هفته برنامه نیم فصل دوم را اعلام می‌کنیم. امیدوارم دیگر اتفاقی مثل داستان استقلال برای تیم‌ها اتفاق رخ ندهد. اگر کرونا ما را متوقف نکند می‌توانیم بازی ها را به خوبی برگزار کنیم.

رئیس کمیته مسابقات در خصوص اینکه حداقل تعداد بازیکن برای برگزاری بازی ها گفت: ۱۱+۵ نفر به شرطی که یک نفر از بازیکنان دروزاه‌بان باشد.

۱۴۰۰/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...