نسخه چاپی

نما گزارش میدهد؛

سخنان امام خامنه ای در مورد گرامیداشت دهه ی فجر

عکس خبري -سخنان امام خامنه اي در مورد گراميداشت دهه ي فجر

بخشی از بیانات مقام معظم رهبری را در مورد گرامیداشت دهه ی فجر مرور می كنیم


امسال ملت مسلمان ایران چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرد در ادامه بخشی از بیانات مقام معظم رهبری را در مورد گرامیداشت دهه ی فجر می خوانیم:
*سعی می‏کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم می‏آورد. سعی می‏کنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست.

*در دهه انقلاب جشن بگیرید و آذین‌بندی کنید. اگر می‌خواهید برق مصرف نکنید و چراغ روشن نکنید که کار خوبی هم هست، از هنر استفاده کنید؛ از کاغذها و پرچم‌ها بر سر در هر خانه‌ای پرچم بزنید، پرچم جمهوری اسلامی را در سراسر سطح شهرها و روستاها به اهتزاز درآورید. نشان دهید که ملت ایران این خاطره را گرامی می‌دارد.

*دهه فجر براى کشور ما یک فرصت تاریخى بود و ملت ما را از یک حصار بسیار خطرناک خارج کرد. تا وقتى یک ملت در حصار استبدادِ یک حکومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دین قرار دارد، هیچ چیز زیبا و مطلوبى که زندگى آنها را از لحاظ مادّى و معنوى اعتلاء بخشد و پیش ببرد، نمى‏تواند در بین آنها پا بگیرد.
*کارى که دشمن مى‌تواند بکند، تبلیغ علیه اسلام و انقلاب است. على‌رغم این عمل دشمن، شما دستاورد بزرگ انقلابتان را قدر بدانید و اسلام و نظام اسلامى و انقلابى و راهى را که امام در مقابل ملت ما ترسیم کردند، حفظ کنید. امام، راه آزاد زیستن، کامل شدن، ساختن زندگى به شکلى که مورد رضاى خدا و دستور اسلام است، سازندگى حقیقى زندگى و عدم سازش با قدرت‌هاى ضداسلامى را به ما نشان داد. اینها، براى ما درس‌هاى 22 بهمن است

* هر سال آن کسانى که سالگرد انقلاب را مجسم کردند، برجسته کردند، جشن گرفتند، آحاد مردم بودند. میلیون ها مردم هر سال 22 بهمن در سرتاسر کشور به خیابانها مى‌آیند؛ آنها اعلام می کنند عید انقلاب را، سالروز انقلاب را، یادبود انقلاب را. این معنایش چیست؟ این معنایش این است که انقلاب، قائم به ایمان هاى آحاد مردم است؛ مخالفین با انقلاب، مخالفین با نظامِ برآمده‌ از انقلاب، با مردم روبه‌رو هستند، با مردم طرفند

* درست در لحظه‌ای که دشمنان استقلال و عزت ملت ایران انتظار داشتند که مردم به ندای انقلاب و ندای جمهوری اسلامی پاسخ ندهند، مردم با حضور خود [در 22 بهمن] دشمن را ناکام و مأیوس کردند».

«دشمنان در تبلیغات تلاش می‌کنند که این صحنه‌های عظیم مردمی را کمرنگ جلوه دهند؛ البته آنان واقعیات صحنه را می‌بینند و می‌فهمند و آن را تحلیل می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که نمی‌شود با این ملت مواجه شد

۱۴۰۰/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...