نسخه چاپی

هلند در صدر قاچاق انسان و كار اجباری در اروپا

عکس خبري -هلند در صدر قاچاق انسان و کار اجباري در اروپا

نگاهی به اعداد و ارقام درباره قاچاق انسان در اروپا، وضعیت بحرانی قاره سبز ر ا در این زمینه آشكار می‌كند.

به گزارش نما، قاچاق انسان و کار اجباری از موضوعاتی است که طی دهه‌های اخیر به یکی از معضلات قاره اروپا تبدیل شده است.

به گزارش «hopeforthefuture»، در سال ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، ۱۵ هزار و ۸۴۶ مورد قربانی قاچاق انسان ثبت شده است که حداقل ۱۵ درصد از آن‌ها کودک هستند.

بر اساس این آمار، هلند با هزار و ۵۶۱ مورد گزارش شده بیشترین تعداد قربانیان را به ثبت رسانده و پس از آن انگلیس و رومانی در چایگاه‌های بعدی قرار دارند.

این گزارش هشدار می‌دهد که بحران پناهجویان راه‌های جدید استثمار را برای جنایتکاران باز کرده است.

یک سال بعد، گزارشگر NL (گزارشگر ملی در مورد قاچاق انسان و خشونت جنسی علیه کودکان) پیش بینی‌های نگران کننده‌ای انجام داد.

بر اساس گزارش سازمان غیردولتی هلندی، تخمین زده می‌شود که سالانه بیش از ۶ هزار قربانی قاچاق انسان در هلند وجود دارد؛ دو سوم آن‌ها مجبور به کار جنسی می‌شوند.

هلند در درجه اول یک کشور مبدا، بلکه یک کشور انتقال و مقصد برای قاچاق انسان است؛ تعریف سازمان بین المللی مهاجرت از قاچاق انسان اینگونه استدلال می‌کند که قاچاق انسان اغلب در فراسوی مرزها اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند در داخل یک کشور نیز رخ دهد.

آخرین آمار منتشر شده در این زمینه از سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که حدود ۳۶ درصد از قربانیان قاچاق انسان، شهروندان هلندی هستند؛ بیشتر قربانیان خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا (رومانی، بلغارستان و لهستان) و پس از آن قربانیان از کشورهای آفریقایی و آسیایی (نیجریه، اوگاندا و ویتنام) هستند.

بیشترین گروه قربانیان را زنان با ۷۲ درصد که ۴۵.۹ درصد آن‌ها افراد زیر سن قانونی (زیر ۲۳ سال) هستند، تشکیل می‌دهند.

قاچاق انسان با توجه به بحران پناهجویان به تجارتی پرسودتر در سال‌های اخیر تبدیل شده است و طی سال گذشته بین دو تا ۴ میلیارد پوند سود را برای قاچاقچیان انسان رقم زده، زیرا سازمان‌های جنایتکار در اروپا از افرادی که ناامیدانه به سمت اروپا روانه می‌شوند، اخاذی می‌کنند.

گزارش جدیدی از کمیسیون اروپا - که فقط شامل قربانیانی است که توسط مقامات شناسایی شده‎اند - تصویری تلخ را ترسیم می‌کند.

تخمین زده می‌شود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر در این قاره قربانی کار اجباری، استثمار جنسی و ازدواج اجباری شوند، اما به ندرت تعداد انگشت شماری از قربانیان شناسایی شده‎اند.

علاوه بر کشورهایی مانند هلند که آمار بالایی در زمینه قاچاق انسان دارند، اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس و انگلیس، بیشترین هدف قاچاقچیان انسان را دارند.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...