نسخه چاپی

4 آزمایش غیرمعمول كه می‌تواند زندگی‌تان را نجات دهد

عکس خبري -4 آزمايش غيرمعمول که مي‌تواند زندگي‌تان را نجات دهد

همه ما با افزایش سن نگران سلامت خود هستیم. خوشبختانه با انجام ‌آزمایش‌ها می‌توانیم هر مشكلی را در مراحل اولیه كه درمان آسان‌تر است، تشخیص دهیم.

به گزارش نما با 4 آزمایش غیرمعمول آَشنا شوید که امکان نجات جان شما را دارند و معمولا کارشناسان سلامت انجام آنها را توصیه می‌کنند.

سونوگرافی دوبلکس

سونوگرافی دوبلکس اندام به پزشک کمک می‌کند بدون استفاده از اشعه‌ ایکس یا هرگونه تزریق، از آنچه در بدن در حال رخ‌دادن است با خبر شود. این سونوگرافی به جای استفاده از اشعه، امواج صوتی را به یک تصویر سه‌بعدی تبدیل می‌کند. همچنین اسکن دوبلکس پالسی ایجاد می‌کند که سرعت جریان خون را در شریان‌ها اندازه‌گیری و پزشکان معمولا از این روش برای بررسی مسائل مرتبط با جریان خون، نظیر لختگی در رگ‌ها یا انسداد عروق استفاده می‌کنند. اگر بالای 50سال دارید و علائم سکته خفیف را تجربه کرده یا سایر عوامل خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی را دارید، بهتر است این آزمایش را انجام دهید.

مقطع‌نگاری رایانه‌ای با پرتو الکترون یا سی‌تی پرتو الکترونی

اگر نگران ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید، انجام این آزمایش می‌تواند به شما آرامش خاطر بدهد. به این علت که سی‌تی پرتو الکترونی، سطح کلسیم در شریان‌های کرونر را که با بیماری قلبی مرتبط است، اندازه‌گیری می‌کند. برای انجام این آزمایش، یک دستگاه تصویربرداری با اسکن قفسه سینه تصاویری از اندام‌های داخلی ایجاد می‌کند. اگر بالای 35 سال سن دارید و حداقل دو عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی را هم دارید، تجویز این آزمایش را از پزشک‌تان بخواهید.

آزمایش استرس تردمیل ایزوتوپی

این آزمایش با بازنمایی تصاویر سه‌بعدی قلب به شناسایی محل و درجه شدت کاهش جریان خون به قلب، در حالت استراحت، در حین ورزش و بعد از ورزش کمک می‌کند. پزشکان توصیه می-کنند اگر بیش از 45 سال دارید یا قصد دارید یک برنامه تمرینی هوازی شدید را شروع کنید یا بیشتر از سه عامل خطر بیماری‌های قلبی را دارید، این آزمایش را انجام دهید.

اسکن دگزا

پزشک با این آزمایش تراکم توده استخوانی را بررسی می‌کند تا میزان استحکام استخوان‌ها و همچنین خطر ابتلا به پوکی استخوان را مشخص کند.‌ درواقع اسکن دگزا با ارزیابی استخوان‌ها نشان می‌دهد آیا استخوان‌ها ضعیف هستند یا در معرض شکستگی قرار دارند. اگر بالای 50 سال دارید و حداقل دو عامل خطر پوکی استخوان مانند مصرف بیش از حد کافئین یا الکل، سیگارکشیدن، سابقه خانوادگی پوکی استخوان، یا رژیم غذایی با ویتامین D یا کلسیم پایین را دارا هستید، این آزمایش را انجام دهید.

منبع: ba-bamail.com

۱۴۰۰/۱۱/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...