نسخه چاپی

صعود به جام جهانی را بزرگ كرده‌اند!

عکس خبري -صعود به جام جهاني را بزرگ کرده‌اند!

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: صعود به جام جهانی به عنوان تیم اول از آسیا اتفاق مهمی نیست و نباید دلخوش به این موضوع باشیم و باید روی صعود از دور اول جام جهانی تمركز كنیم.

به گزارش نما، رضا وطنخواه در گفت‌وگویی درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان نخستین تیم آسیایی و رقم خوردن سریع‌ترین صعود ایران به این رقابت ها گفت: اول باید یک مطلبی را عرض کنم. ایران جزو اولین کشورهایی بود که در دوران حشمت مهاجرانی و در شرایطی که فقط یک تیم از آسیا به جام جهانی می رفت، حضور در این مسابقات را تجربه کرد با این سابقه دیرینه نباید مقابل کشورهای کوچک دغدغه داشته باشیم. حتی همین عربستان هم که الان صاحب فوتبال شده در گذشته فوتبالی نداشت. به یاد داریم یک بار با پرسپولیس به عربستان رفتیم و دنبال زمین چمن می گشتیم اما گفتند اینجا زمین چمن نداریم. برای همین هم علی پروین با کفش کتانی روی آسفالت بازی کرد.‌

این بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه رقبای ایران در آسیا فقط به لحاظ سخت افزاری شرایط بهتری دارند گفت: از نظر فنی از همه کشورهای آسیا بهتریم اما رقبای ما شرایط سخت افزاری خود را بهبود بخشیده اند. حتی تیم دوم ما هم می توانست از گروه خود در انتخابی جام جهانی صعود کند. فقط دو تیم در آسیا می توانند حریف ایران شوند. کره جنوبی و ژاپن که به تازگی رقبای اصلی ما هستند. بقیه تیم ها نمی توانند جلوی ما عرض اندام کنند حتی عراق هم که از گذشته فوتبال خوبی داشته، حریف ما نیست.

او با ابراز تعجب از اینکه صعود تیم ملی به جام جهانی بسیار بزرگ شده است خاطرنشان کرد: من و امثال من که عمری وقتمان را برای فوتبال گذاشتیم، از صعود تیم ملی به جام جهانی به عنوان اولین تیم آسیایی تعجب نمی کنیم. حالا می بینم که صعود تیم ملی را بزرگ می‌کنند. سابقه تیم ملی ما را نگاه کنید. به غیر از یکی، دو مورد، در بقیه دوران ها به جام جهانی رفته‌ایم. مشکل ما این است که نمی دانیم چطور باید به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم. این موضوع هم بستگی به امکانات و تدارکات ما دارد که بتوانیم آن را تقویت کنیم.

وطنخواه در واکنش به اینکه گفته می شود در حال حاضر ایران بهترین نسل از فوتبالیست های خود را در اختیار دارد تاکید کرد: در زمان علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری بهترین نسل را نداشتیم؟ همیشه ما برای جام جهانی و جام ملت های آسیا بهترین نسلمان را داشتیم. الان فقط کشورها به علت اینکه توانستند از رده پایه ها تیم ملی خود را بسازند، به ما نزدیک‌تر شده اند. ما هم اگر بتوانیم از رده پایه روی فوتبالمان کار کنیم، ساختار فوتبالمان بهتر می شود. به لحاظ فوتبالی هیچ کدام از کشورهای آسیایی منهای کره حریف ما نیستند. اگر در مواقعی هم کره جنوبی جلوی ما موفق بوده، به خاطر کوتاهی خودمان بوده است.

این مربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی می تواند به دور دوم جام جهانی صعود کند یا خیر گفت: نمی توانم این مساله را پیش‌بینی کنم اما می گویم که تا دنیا، دنیاست، ایران می تواند به تمام ادوار جام جهانی صعود کند و مشکلی از این بابت نداریم.

وی در ادامه در واکنش به اینکه با شروع جام جهانی، هواداران ایران دغدغه صعود از دور گروهی را خواهند داشت اظهار کرد: شرایط سخت افزاری ما ضعیف است. ما از نظر نیروی انسانی مشکلی نداریم. یک مقدار هم باید تیم های پایه را قوی کنیم. ما بازی تدارکاتی نداریم. در گذشته منچستر یونایتد، آرسنال و چلسی به ایران می آمدند اما الان به تیم های آسیایی بسنده می کنیم. باید با تیم های قوی و قدرتمند اروپایی بازی کنیم و اگر شکست هم بخوریم اشکالی ندارد.

وطنخواه خاطرنشان کرد: دلمان خوش است که توانستیم از آسیا وارد جام جهانی شویم. باید دلخوش به این باشیم که از مرحله اول جام جهانی صعود کنیم و به مراحل بالاتر برویم. تا وقتی کار نکنیم باید به همین مقدار بسنده کنیم و دلمان به همین خوش باشد. سالیان سالیان است که نمی‌توانیم از گروهمان در جام جهانی بالاتر برویم.

منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...