نسخه چاپی

موافقت مجلس با معافیت مالیاتی تولید كمپوست قارچ

عکس خبري -موافقت مجلس با معافيت مالياتي توليد کمپوست قارچ

مجلس با معافیت مالیاتی تولید كمپوست قارچ موافقت كرد.

به گزارش نما، محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۸ بهمن) پارلمان در موافقت با گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه ماده (۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: واقعیت این است که کشاورزی ما همان حلقه مفقوده درامدهای غیر نفتی است که بارها از سوی رهبر انقلاب توجه به این بخش برای کاهش وابستگی به درامدهای نفتی مورد تاکید قرار گرفته است.
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزی ما همان چیزی است که در سال های گذشته به درستی به آن توجه نشده است و این صنعت با سرمایه گذاری کم و تولید بالا، قادر به ایجاد ارزش افزوده بالایی است و اگر به آن توجه می شد کشاورزان ما می‌توانستد عملکرد بهتری داشته باشند.

علیزاده با اشاره به اینکه کشاورزان سرداران تامین امنیت غذایی هستند بیان داشت: یکی از مشکلاتی که کشاورزان از آن یاد می کنند بروکراسی اداری در پرداخت بیمه و مالیات است. در خصوص تولید قارچ این محصول یک جایگزین خوب برای تامین پروتئین است و دوستانی که مخالف اعطای معافیت در این بخش هستند باید به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه هر محصول برای رسیدن به بازار نیاز به مراحل کشت، داشت و برداشت است، اظهار داشت: نمی شود مراحل اولیه تولید یک محصول را مشمول مالیات کنیم. باید کمپوست آماده ای را برای تولید قارچ داشته باشیم و باید بستری در ابتدا برای تولید این محصول در نظر گرفته شود چرا که تولید این محصول شرایط خاص و ویژه‌ای را می طلبد تا این محصول تولید شود.

علیزاده با بیان اینکه بستر داشت تولید قارچ باید معاف از مالیات شود افزود: اعطای معافیت به این بخش کمک خوبی به بخش کشاورزی برای تولید این محصول استراتژیک می‌کند.

پس از استماع نظرات موفقت و مخالفان، نمایندگان مجلس با ۱۷۶ رای با معافیت مالیاتی تولید کمپوست قارچ موافقت کردند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...