نسخه چاپی

حسین انواری مطرح كرد؛

ظرفیت سازی های انقلاب اسلامی

عکس خبري -ظرفيت سازي هاي انقلاب اسلامي

تقابل با دشمن و دشمن‌شناسی خارجی و داخلی یكی از بهره‌هایی است كه به دلیل سختی‌های چهل سال گذشته به ‌دست‌آمده است و در جنگ تحمیلی نیروهای انسانی در ایران ساخته شدند. خیلی از كسانی كه در جنگ شركت كردند حتی یك روز هم اسلحه از نزدیك ندیده بودند اما به‌ واسطه دفاع مقدس زمینه‌ای فراهم شد تا ترفیعات بالایی در اداره جنگ داشته باشند.

انقلاب اسلامی حاصل فداکاری‌ها و تلاش‌های زیادی است و در حقیقت همین فداکاری‌ها زمینه را برای ورود حضرت امام به صحنه فراهم کرد تا نهضت آغاز شود.

زمان فساد و ظلم شاهنشاهی شرایطی فراهم شده بود که مردم هیچ‌گونه اراده‌ای از خود نداشتند و در زندگی خصوصی‌شان نیز نمی‌توانستند به‌ صورت مستقل برای خود تصمیم بگیرند. فشارهای ساواک و دستورات اربابان آنها در خارج از کشور تنها راه باقی‌ماندن نظام شاهنشاهی بود اما چون با یک نظام مردمی روبرو نبودیم و به دنبال تأمین منافع سلطه گران خارجی بود، صبر مردم نیز لبریز شد.

هرچند این مشکلات سبب سختی‌هایی شده است اما با اقتدار از آن‌ها خارج شدیم که باعث بهره‌هایی برای انقلاب نیز شدند.

تقابل با دشمن و دشمن‌شناسی خارجی و داخلی یکی از بهره‌هایی است که به دلیل سختی‌های چهل سال گذشته به ‌دست‌آمده است و در جنگ تحمیلی نیروهای انسانی در ایران ساخته شدند. خیلی از کسانی که در جنگ شرکت کردند حتی یک روز هم اسلحه از نزدیک ندیده بودند اما به‌ واسطه دفاع مقدس زمینه‌ای فراهم شد تا ترفیعات بالایی در اداره جنگ داشته باشند.

یک مدیریت جهادی منسجم در دفاع مقدس اعمال شد و به این شکل جنگ تبدیل به یک مدرسه برای رشد جوانان شد؛ هرچند خسارات زیادی در طول جنگ متحمل شدیم اما خون شهدا باعث آبیاری نهال انقلاب شد.

مدیریت انسان‌ها و هدایت آنها به نقطه متعالی انسان یعنی حیات طیبه دارای مراحلی است که باید طی می‌کردیم و در این سال‌ها تجارب و شناخت خوبی برای مردم در این زمینه ایجاد شده است.

در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، در پشت‌صحنه جنگ فداکاری‌های زیادی انجام شده است به ‌طوری‌ که در خانواده‌های ایرانی یک همگرایی بزرگ ایجاد شد.

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...