نسخه چاپی

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با نما:

خودروسازی به حیات خلوت برخی اقدامات دولت تبدیل شده است

عکس خبري -خودروسازي به حيات خلوت برخي اقدامات دولت تبديل شده است

عضو كمیسیون امورداخلی كشور و شوراها در مجلس گفت: وقتی دولت خودرو ساز است و وقتی خودروسازی به حیات خلوت برخی اقدامات دولت تبدیل شده است، دیگر دولت از نرم‌افزار خودش برای تعیین سود گمركی و سود بازرگانی جهت واردات خودرو استفاده می كند.

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به روکرد دولت به نحوه فعالیت دو خودرو ساز در کشور و مشکلات در این بخش بیان داشت: دولت آنهم به معنای عام آن، خودروساز است؛ بنابراین دولت به عنوان یک خودروساز تلاش می‌کند که محصول خودش را به بالاترین قیمت به مردم بفروشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در خودروسازی دخالت می‌کند، بیان داشت: متاسفانه دولت از هر امکانی استفاده می‌کند که رقیب خودش را در این بخش از میدان به در کند و مشتریان خود را جذب کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی دولت خودرو ساز است و وقتی خودروسازی به حیات خلوت برخی اقدامات دولت تبدیل شده است، دیگر دولت از نرم‌افزار خودش برای تعیین سود گمرکی و سود بازرگانی جهت واردات خودرو استفاده کرده و حتی عوارض ۲۰۰ درصدی تعیین می‌کند تا از این طریق اهداف خود را دنبال کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: همچنین دولت به اداره استاندارد تکلیف می‌کند که کم و کسری‌های خودروی داخل را نادیده بگیرد و اجازه تولید آن را صادر کند.

علیرضا بیگی با بیان اینکه نباید این اتفاقات در خودروسازی اتفاق بیافتد، تاکید کرد: همچنین دولت به بانک ها تکلیف می‌کند که هر کس قصد داشت خودروی داخل را خریداری کند باید به آن وام اعطا شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: با این حال ما فراموش نمی‌کنیم زمانی را که وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای روحانی در آن شرایطی که موضوع خریدن خودروی پراید پیش آمده بود، گفت که آن‌هایی که می‌گویند پراید نخرید، ضد انقلاب هستند، بنابراین برخی سعی دارند که این موضوع را دامنه‌دار کند.

این نماینده مجلس گفت: به اعتقاد بنده چاره کار سپردن اقتصاد به مردم است لذا تا وقتی این اتفاق رخ نداده، در حق مردم در موضوع خودروسازی و سایر مسائل اقتصادی اجحاف خواهد شد.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...