نسخه چاپی

نماینده تبریز در مجلس:

باید شركت مس به تراكتور هم كمك كند/ زنوزی از عهده رقابت با تیم های دولتی برنمی آید

عکس خبري -بايد شرکت مس به تراکتور هم کمک کند/ زنوزي از عهده رقابت با تيم هاي دولتي برنمي آيد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مالك باشگاه تراكتور به عنوان بخش خصوصی از عهده رقابت‌ با تیم‌های دولتی برنمی‌آید.

به گزارش نما، احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگویی در مورد مباحث مطرح شده نسبت به احتمال واگذاری باشگاه تراکتور و اینکه ظاهرا محمدرضا زنوزی اعلام کرده با تعیین قیمت کارشناسی مشکلی برای انتقال امتیاز تیم تحت مالکیت خود ندارد، اظهار داشت: از واگذاری باشگاه اطلاعات دقیقی ندارم، اما موضوع مسلم این است که تراکتور باید تحت پشتیبانی قرار بگیرد. همان گونه که شرکت ملی مس در رفسنجان و کرمان به تیم‌های این استان کمک می‌کند از وزیر صمت درخواست کردیم شرکت مس سونگون هم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به تیم‌های آذربایجان و به ویژه تراکتور کمک کند.

وی در مورد اینکه ظاهرا مسعود پزشکیان دیگر نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقال امتیاز تراکتور مخالفت کرده، توضیح داد: در جریان این موضوع نیستم، اما به عنوان نماینده آذربایجان از وزیر صمت درخواست کردیم شرایطی مشابه با کمک شرکت مس به تیم‌های کرمانی را در استان آذربایجان شرقی هم فراهم کند. بخش قابل توجهی از مس کشور از معدن مس سونگون تامین می‌شود و بناست وزیر هم بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و به ما جواب بدهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد تیم مالکیتی و مدیریتی فعلی تراکتور در سال‌های اخیر گفت: باید نگاهی منصفانه داشته باشیم، زنوزی در شرایط سختی تراکتور را تحویل گرفت و تیم با مالکیت وی توانست قهرمان جام حذفی شود. این موضوع از دستاوردها و کارکردهای با ارزش دوران مدیریتی زنوزی است،. هرچند انتقاداتی به مدیریت تراکتور وارد است، اما موضوع اصلی این است که با توجه به شرایط فعلی کشورمان باشگاهداری بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

علیرضا بیگی ادامه داد: تمام باشگاه‌های لیگ برتری به جز یکی دو تیم، دولتی یا خصولتی هستند و این باشگاه‌ها به محلی برای پاره‌ای فعالیت‌ها تبدیل شده که از آن به عنوان «فعالیت در حیاط خلوت» یاد می‌کنیم. مدام قیمت‌ها و هزینه‌ها در باشگاه‌های دولتی و خصولتی افزایش پیدا می‌کند، پشتوانه این هزینه‌ها هم اموال عمومی و دولتی مثل معادن فولاد، نفت، مس و... است. برای خرید بازیکن و امور تیم بی محابا هزینه‌هایی صورت می‌گیرد و در این شرایط بخش خصوصی از عهده رقابت با دولت برنمی‌آید.

وی اضافه کرد: زنوزی به عنوان یک فعال اقتصادی در این شرایط سخت کشور تیم تراکتور و تعداد قابل توجهی از افراد و شرکت‌ها را پشتیبانی می‌کند اما با این وضعیت حضور در میدان ورزش برایش امکان پذیر نیست و نمی‌تواند با بذل و بخشش‌هایی که در چندین باشگاه صورت می‌گیرد، رقابت کند. به همین دلیل تیم تراکتور دچار افت قابل توجهی شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه زنوزی اعلام کرده باشد بنا به برخی شرایط حاضر به واگذاری امتیاز تراکتور است، موضوعی داخلی است و زیاد در جریان نیستم. هرچند سرنوشت تراکتور برای ما مهم است. زنوزی هم به دلیل محدودیت‌های موجود از عهده رقابت با باشگاه‌های دولتی و خصولتی برنمی‌آید و به همین دلیل ما از وزیر صمت درخواست کردیم شرکت مس سونگون در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به تراکتور هم کمک کند.

منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...