نسخه چاپی

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با نما:

راهكار جلوگیری از بحران صندوق های بازنشستگی/ بازنشستگان حقوق بگیران دولت شده اند

عکس خبري -راهکار جلوگيري از بحران صندوق هاي بازنشستگي/ بازنشستگان حقوق بگيران دولت شده اند

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: بحران صندوق‌های بازنشستگی یك روزه نبود و نتیجه بحران های چند دهه قبل است.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی در کشور بیان داشت: متاسفانه صندوق‌های بازنشستگی در گذشته در تلاطم بحران‌های اقتصادی و عدم مدیریت صحیح و پایدار به سر می‌بردند.

وی تاکید کرد: متاسفانه این صندوق‌ها که ماهیتشان چیز دیگری است در ادامه حیات خود به فعالیت‌های اقتصادی ورود کردند و در آن مسائل اقتصادی دچار ضرر و زیان های گسترده شده‌اند.

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی دچار مشکلات عدیده هستند و باید این مشکلات به درستی احصا شده و آنها را مدیریت کرد، گفت: در حال حاضر دولت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم به صندوق های بازنشستگی دولتی کمک می‌کند تا این صندوق ها بتواند حقوق بازنشستگان خود را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: این رویکرد به مانند این است که ما بازنشستگان خودمان را مجدداً مشغول به اشتغال کرده ایم و این مسئله متاسفانه ضربه مهلکی هم به اشتغال و جذب جوانان زده است چراکه سالهای متمادی است که ما جذب نیرو برای سازمانها و ادارات نداریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه ما شهرستان های جدید ایجاد کرده‌ایم اما ادارات آنها کارمندان زیادی ندارند و این مشکلات را زیاد کرده است.

نجم آبادی تاکید کرد: قطعاً بحران صندوق‌های بازنشستگی یک روزه نبود و نتیجه بحران های چند دهه قبل است که باید از آنها پیشگیری می‌شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: یکی از مسائل جدی که مجلس باید در این بخش به آن بپردازد و دولت هم به صورت جدی به آن ورود کند، این است که دولت به عنوان متولی باید برود و لوایح خوبی را برای مدیریت صندوق‌های بازنشستگی تهیه کند، هم برای شیوه مدیریت و هم برای پایدار کردن منابع این صندوق ها.

نجم آبادی تاکید کرد: قطعا مجلس هم در این بخش از دولت حمایت خواهد کرد تا این بحران در آینده ابعاد بیشتری پیدا نکند.

۱۴۰۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...