نسخه چاپی

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با نما:

تضامین توافق احتمالی مستحكم نیست

عکس خبري -تضامين توافق احتمالي مستحکم نيست

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت:ما در زمینه عدم مخدومه شدن پرونده های سیاسی علیه ایران و عدم تضمین كتبی در رابطه با توافق احتمالی و همچنین عمل به تعهدات طرف غربی، نگران هستیم.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به توافق احتمالی ایران و ۱+۴ اظهار داشت: هرگونه توافق بین ایران و گروه ۱+۴ باید تابع سه مولفه اساسی باشد.

وی افزود: به واقع ابتدا باید تحریم‌ها مختلفی که امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است چه در حوزه فروش نفت و چه در حوزه بانکی به طور کلی برداشته شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: حتما باید در جریان هر گونه توافق احتمالی تضمینی از طرف های غربی و آمریکا برای ادامه رفع تحریم‌های بانکی و نفتی اخذ شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : همچنین باید پرونده های سیاسی که علیه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل مطرح است بسته شود لذا پرونده های سیاسی که به دلیل مسائل هسته‌ای علیه ایران باز شده باید به طور کلی کنار گذاشته شود بنابراین اگر توافق احتمالی حایز این سه مولفه اساسی باشد، حتما مجلس هم از این توافقنامه حمایت جدی خواهد داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باید مدنظر توافق احتمالی قرار گیرد اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم و صیانت از حقوق ملت ایران قانونی نیست که ما بخواهیم به راحتی از آن گذر کنید. ما این قانون را به خصوص ماده ۷ آن را نوعی مکانیزم ماشه می دانیم لذا ما به رقبای خودمان اعلام کردیم که در مسیر حرکت و در عمل به تعهدات خود جدی باشند و اگر جدی نباشند قطعاً ما مسیر را برمی گردیم و غنی‌سازی را به هر اندازه که دلمان بخواهد، یعنی بیش از ۲۰ درصد ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مقداری در رابطه با متن توافق احتمالی نگرانی داریم اظهار داشت: ما در زمینه عدم مخدومه شدن پرونده های سیاسی علیه ایران و عدم تضمین کتبی در رابطه با توافق احتمالی و همچنین عمل به تعهدات طرف غربی، نگران هستیم.

نجم آبادی تاکید کرد: در راستای توافق احتمالی تضامین مدنظر گرفته شده اما متاسفانه مستحکم نیست و به شدت از این مسئله نگران هستیم.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...