نسخه چاپی

چرایی كاهش بودجه فرهنگی _اجتماعی پایتخت

عکس خبري -چرايي کاهش بودجه فرهنگي _اجتماعي پايتخت

رییس كمیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با وجود كاهش سهم بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی، به نفع حمل و نقل عمومی باز هم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش نما، نرگس معدنی‌پور، رییس کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، به تشریح علل کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری با توجه به گرایش این دوره شهری به تمرکز بیشتر بر موضوعات حوزه فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: با توجه به کاهش بودجه پیشنهادی شهرداری تهران از ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان، طبیعی است که این کاهش بالاجبار از سرجمع بودجه‌های پیشنهادی همه حوزه‌ها کم می‌شد و بالطبع از سرجمع بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز کم شد.
وی افزود: از آنجائیکه شهر تهران با مشکل حمل و نقل عمومی روبروست تصمیم بر آن بود که از بودجه حوزه حمل و نقل نه تنها کاسته نشود که تا حد امکان افزایش یابد.

بودجه فرهنگی اجتماعی برای سال آینده، ۴ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بسته شد

وی با اعلام این نکته که بودجه سال ۱۴۰۱ حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شده، که نسبت به سال گذشته چیزی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است، گفت: البته موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر تهران آنقدر گسترده و متنوع هستند که به بودجه‌ای بیش از این بودجه‌ها نیاز دارد.

استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی

معدنی‌پور در ادامه تاکید کرد: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در ماموریت‌های مشترک و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گروه‌های مردمی و جهادی می توان تا حدی مسائل و مشکلات را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با صرف بیش از ۷۰ ساعت زمان برای بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ حوزه ماموریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، تلاش کرد تا بر اساس نیاز جامعه و اولویت‌ها، هدف‌گذاری و سیاستگذاری کرده و برنامه‌های پیشنهادی را بر همین اساس و متناسب با بودجه پیش بینی شده بررسی و تصویب کند، اظهار امیدواری کرد: با نظارت دقیق کمیسیون، اهداف مورد نظر در اجرا محقق شود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...