نسخه چاپی

محسن زنگنه در گفتگو با نما:

ورود مجلس برای تقویت ارزش پول ملی/باید جلوی بی انضباطی بانكها گرفته شود

عکس خبري -ورود مجلس براي تقويت ارزش پول ملي/بايد جلوي بي انضباطي بانکها گرفته شود

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اقدامات مجلس در بودجه ۱۴۰۱ جلوی شیب كاهش ارزش پول ملی را می گیرد.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به اقدامات بودجه ای مجلس در راستای تقویت پول ملی گفت: تقویت پول ملی یعنی اینکه ما نباید به نقدینگی دامن بزنیم.

وی تاکید کرد: هرچه نقدینگی در جامعه افزایش و پایه پولی ارتقا پیدا کند طبیعی است که ارزش پول ملی کاهش پیدا خواهد کرد.

زنگنه با اشاره به راهکارهای عدم افزایش نقدینگی و پایه پولی در کشور اظهار داشت: در این بخش باید مسیرهای پایه پولی و نقدینگی در کشور را سد کنیم ؛ یکی از این راه‌ها، جلوگیری از بی انضباطی بانک‌هاست لذا در این بخش نباید بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی زیاد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: همچنین در این بخش نباید بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش پیدا کند.
این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین در راستای تقویت پول ملی نباید دولت را در کسری بودجه قرار دهیم تا دولت مجبور شود تا دست به تولید پول و یا استقراض زند.

وی ادامه داد: اگر این موارد را به درستی انجام دهیم حداقل جلوی شیب کاهش ارزش پول ملی را گرفته‌ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات بودجه ای مجلس در راستای افزایش ارزش پول ملی گفت: ما فعلاً در کمیسیون تلفیق رقمی بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان را در اختیار دولت قرار داده ایم . در این بخش به دولت این اختیار را داده ایم تا از این مبلغ برای تامین کالاهای اساسی و دارو و غیره استفاده کند لذا این مسئله یک قدم بزرگی است که دولت مجبور نباشد برای تامین کالاهای اساسی و تامین ارز گران ، از بازار بخواهد که دست به خلق پول بزند و پایه پولی را بالا ببرد، بنابراین این اقدام، اقدام خوبی است و ارزش پول ملی را تا حدودی افزایش می‌دهد.

۱۴۰۰/۱۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...