نسخه چاپی

تعیین‌ تكلیف جاماندگان سهام عدالت به كمیسیون تلفیق ارجاع شد

عکس خبري -تعيين‌ تکليف جاماندگان سهام عدالت به کميسيون تلفيق ارجاع شد

براساس پیشنهاد یكی از نمایندگان مجلس، تعیین تكلیف جاماندگان سهام عدالت برای بررسی بیشتر به كمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد.

به گزارش نما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه، سوم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، پیشنهادی الحاقی به تبصره ۲ درباره سهام عدالت را بررسی کردند.
علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس نیز در توضیح پیشنهاد خود، گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها و سهام عدالت مهم‌ترین برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی است؛ هدفمندکردن یارانه، ارز ترجیحی و دفاع از محرومین باید در بودجه مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از خانواده‌های محروم نتوانستند تاکنون از سهام عدالت بهره‌مند شوند و از این قافله عقب ماندند، براساس پیشنهاد بنده، دولت مکلف است از محل باقی‌مانده سهام عدالت در شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی باقی سهام را به نیازمندان جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اعطا کند.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نیز در اخطاری قانون اساسی، گفت: رفع تبعیض ناروا یکی از مطالبات جدی مردم است، اگر قرار به کمک و حمایت از خانواده کمیته امداد باشد، از سایر جاماندگان سهام عدالت به ویژه مددجویان بهزیستی نیز باید حمایت شود.

دفتر مقام معظم رهبری پیگیر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است

براساس این گزارش، محمدباقر قالیباف نیز در پاسخ به اخطار این نماینده، گفت: در پیشنهاد آقای بسطامی به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخته نشده است؛ علاوه بر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بخشی از کارگران و مستضعفین نیز سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس بیش از یک سال است که به موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت پرداخته و حتی دفتر مقام معظم رهبری نیز پیگیر این موضوع بوده و کار کارشناسی هم در کمیسیون اقتصادی انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده این اخطار را وارد می‌دانم و پیشنهاد مربوطه را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهم تا با هماهنگی کمیسیون اقتصادی و دولت، پیشنهاد جامعی به صحن مجلس ارائه شود، باید حتماً میزان سهام و جمعیت جاماندگان سهام عدالت مشخص شود.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...