نسخه چاپی

مصاحبه فارس با كارشناس فوتبال آسیا: لیگ بیست و یكم بدون سهمیه آسیایی نیست/فدراسیون تعیین كننده شد

عکس خبري -مصاحبه فارس با کارشناس فوتبال آسيا: ليگ بيست و يکم بدون سهميه آسيايي نيست/فدراسيون تعيين کننده شد

برای ابهام زدایی از تغییر ساختار لیگ قهرمانان آسیا و بدون سهمیه ماندن لیگ بیست و یكم به سراغ كارشناس فوتبال آسیا رفتیم.

به گزارش نما، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته اعلام کرد زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا از فصل آینده به سال ۲۰۲۳ موکول می شود چون زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا مثل فرمت اروپا از پاییز شروع می شود.

این بدان معناست که بعد از برگزاری لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ فصل آینده یعنی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان نیست و آغاز فصل جدید به فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ موکول می شود.

این تغییر در زمان بندی آغاز لیگ قهرمانان آسیا که از فصل بهار به پاییز موکول شد باعث می شود تا این شائبه به وجود آید که این فصل از لیگ های غرب آسیا بدون سهمیه آسیایی باشند اما AFC راهکار دیگری را برای این خلا ایجاد شده گذاشته است
در همین رابطه به سراغ سلطان المهوس خبرنگار سرشناس و کارشناس سابق AFC رفتیم تا از جزئیات این اتفاق بزرگ آگاه شویم.

این کارشناس فوتبال آسیا در این زمینه، گفت: اگر دو فصل داخلی قبل از آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ تکمیل شده باشد، با توجه به شرایط، فدراسیون های هر کشور در انتخاب تیم های باشگاهی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ اختیار خواهند داشت.

وی افزود: اما اگر فرض می کنیم که فصل داخلی لیگ ها در طول یک سال تقویمی اجرا می شود و دو فصل داخلی قبل از آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ تکمیل نشود، هیچ استثنایی نخواهد داشت و نتایج فصل ۲۰۲۲ برای انتخاب تیم ها در رقابت های باشگاهی لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ استفاده خواهد شد.

طبق گزارش ارائه شده از سوی این کارشناس فوتبال آسیا، فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ لیگ ایران(لیگ بیست و یکم) بدون سهمیه آسیایی نمی شود بلکه فدراسیون فوتبال کشورمان طبق قانون اختیار دارد از میان تیم های برتر فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ و ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تیم های برتر را با ملاک های مشخص برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ انتخاب کند.

البته این موارد هنوز به صورت رسمی مطرح نشده و باید دید فدراسیون فوتبال و سایر فدراسیون های غرب آسیا برای این موضوع کدام راه حل قانونی و مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا را انتخاب می کنند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...