نسخه چاپی

محسن زنگنه در گفتگو با نما:

نظام غلط توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شود

عکس خبري -نظام غلط توزيع ارز ???? توماني اصلاح شود

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید نظام غلط توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف كنیم

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اقتصاد کشور گفت: تا زمانی که ما با ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و هر چیز دیگری را به کشور وارد کنیم و قیمت ارز در کشور ما بالای ۲۶ الی ۲۷ هزار تومان باشد آنقدر این فرآیند جذابیتت خواهد داشت که هیچ دستگاهی نه در ایران که در کل دنیا نمی تواند انحراف این مسئله را سد کند.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی خلاف منطق است اظهار داشت: بین ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ارز ۲۷ هزار تومانی تقریباً ۲۳ هزار تومان در یک دلار جذابیت سود وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنابراین کسانی که به دنبال برقراری منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند از هر طریقی قانون را دور می‌زنند و هزینه‌ای که ما برای نظارت انجام می دهیم به مراتب بیش از آن اختلاف قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با قیمت ۲۷ هزار تومانی است.

این نماینده مجلس بیان داشت: بنابراین راه حل این است که ما باید نظام تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را اصلاح کنیم و اگر قرار است به دارو هم یارانه بدهیم مثل همه کشورها و به مانند ۴۰ سال گذشته یارانه ریالی به این بخش اختصاص بدهیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما الحمدالله امروز نظام بیمه‌ای در کشور داریم و مجهز به نسخه الکترونیک هستیم لذا ما اگر بخواهیم می توانیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را اصلاح کنیم همچنان که ما در تولید واکسن کرونا توانستیم این کار را انجام دهیم.

این نماینده این نماینده مجلس بیان داشت: ما باید نظام غلط توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم و دوم اینکه وزارت بهداشت هم باید در بخش تامین دارو این عزم را داشته و پا بر روی تعارض منافع بگذارد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...