نسخه چاپی

كنایه مجری بی‌بی‌سی به تلویزیون آل سعود

عکس خبري -کنايه مجري بي‌بي‌سي به تلويزيون آل سعود

پس از اقدام جنایتكارانه دولت سعودی در اعدام ۸۱ شهروند، یكی از مجریان بخش فارسی تلویزیون دولتی انگلیس(بی‌بی‌سی) كنایه سنگینی به همكارانش در اینترنشنال زد!

به گزارش نما به نقل از مشرق پس از اقدام جنایتکارانه دولت سعودی در اعدام ۸۱ شهروند آن کشور، یکی از مجریان بخش فارسی تلویزیون دولتی انگلیس(بی‌بی‌سی) کنایه سنگینی به همکارانش در اینترنشنال زده و نوشت: «این که کارفرمات در یک روز ۸۱ نفر رو اعدام کنه، نقض حقوق بشر نیست؟ یا رسالت خبرنگاریت لب مرزهای ایران متوقف می شه؟» بی‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به اعدام های فله‌ای در ریاض روند این دادگاه ها را ناعادلانه خوانده است.
پیش از این وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که ۸۱ نفر را طی یک روز به‌اتهام «تروریسم و ارتکاب جنایت‌های متعدد» اعدام کرده است. خبرگزاری رسمی رژیم سعودی (واس) ابه‌نقل از وزارت کشور عربستان سعودی گزارش داد که این افراد مجموعه «جنایت‌هایی» مرتکب شده‌ بودند و بعد از تفهیم اتهام اعدام شدند. بر اساس ادعای وزارت کشور سعودی، این افراد گمراه، پیرو شیطان و افکار ضاله و منحرف مانند وابستگی به خارج و خیانت به کشور بوده و دست به انجام اقدامات تروریستی زده‌اند.

بین این اعدامی‌ها، اسامی هفت شهروند یمنی و یک نفر سوری نیز دیده می‌شود که به‌همراه بقیه افراد که شهروند سعودی هستند، اعدام شده‌اند. وزارت کشور سعودی اعلام کرده است که همه این هشتاد و یک نفر طی یک روز (شنبه) اعدام شده‌اند.
در حالی مجریان بی‌بی‌سی بابت جنایت دولت آل سعود به همکاران خود در رادیو ریاض کنایه می‌زنند که سال گذشته انگلیس حاضر نشد فروش اسلحه به عربستان را متوقف کند. بر اساس گزارش موسسه پژوهش‌های بین‌المللی استکهلم لندن دومین صادرکننده اسلحه به سعودی از سال ۲۰۱۵ به این سو بوده است.

لیز تراس وزیر خارجه فعلی انگلیس درباره تجارت اسلحه به عربستان گفته بود که سعودی این سلاح‌ها را بارعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند! در آن روزها که کودکان یمنی توسط بمب‌های غربی دسته دسته کشته می‌شدند، بی‌بی‌سی فارسی گزارشی درباره جنایت های بشردوستانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در یمن منتشر نکرد!

به نظر می‌رسد تا زمانی که دولت سعودی حاضر به همکاری کامل با دولت های غربی در مسیر صادرات نفت در میانه بحران در اوکراین نباشد، گزارش‌های ضد سعودی در رسانه های غربی افزایش پیدا کند.

۱۴۰۰/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...