نسخه چاپی

عیدی پلیس به خودروهای دارای خلافی

عکس خبري -عيدي پليس به خودروهاي داراي خلافي

رییس پلیس راهور گفت: در روزهای نوروز به منظور كرامت خانواده‌ها ابلاغ كردیم كه خودرویی با نرخ جریمه یك میلیون و حتی سه میلیون به بالا توقیف نشود.

به گزارش نما، سردار سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در حاشیه رزمایش نوروزی پلیس راهور در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی ۳۰ تا ۳۵ درصدی سفرهای نوروزی افزود: در روزهای نوروز با رانندگانی که متخلف تخلفات حادثه‌ساز شوند، حتما برخورد می‌کنیم همچنین اگر فردی مسبوق به سابقه در نمره منفی یا دارای تخلفات حادثه‌ساز باشد، خودروی وی تا پایان تعطیلات در پارکینگ‌ متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه وزارت کشور، مصوب شد ۱۰ کیلومتر سرعت جاده‌ای را کاهش دهیم و اولویت نخست ما در انجام این کار ناوگان بار و مسافر است همچنین این موضوع به آنها ابلاغ می‌شود.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان در جاده‌های کشور الزام و قانون است، اظهار داشت: به همکاران گفتیم که به خاطر عدم بستن کمربند ایمنی اعمال قانون کنند.

وی به بیان اینکه شرایط جوی در برخی نقاط ناپایدار خواهد بود، افزود: مِه، بارش باران و برخی در برخی نقاط کوهستانی متصور است بنابراین هموطنان باید ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیسی با دقت رانندگی کنند.

بیشترین تصادفات در روزهای نوروز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است

سردار هادینافر با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها روی می‌دهد، گفت: بیشترین تصادفات در روزهای نوروز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

وی با اشاره به ایجاد گسل در محور چالوس در ۲ روز گذشته و رانش زمین گفت: عوامل سازمان راهداری به شدت در تلاش هستند که معبر ترمیم شود اما احتمالاً آن مسیر قدیم را به صورت رفت و برگشت نخواهیم داشت، از مسیر جایگزین تونل البرز به طول ۶ کیلومتر برای رفت استفاده خواهیم کرد همچنین مسیر برگشت نیز تا این لحظه مسدود است اما در صورت بازگشایی احتمالاً از یک خط ایمن جاده قدیم برگشت را انجام خواهیم داد.

به گفته این مقام انتظامی، در تعمیرات مسیر هراز تلاش سازمان راهداری این است که تا آخر امشب مسیر بازگشایی شود همچنین همه تلاش نیروهای راهور این است که حداقل محدودیت را در یک طرفه کردن مسیرها در روزهای نوروز اعمال کنند اما بنابر شرایطی ناگزیر می‌شوند در برخی مسیرها به ویژه محورهای شمالی در پیک رفت برای یک‌طرفه کردن مدیریت کنند و در پیک دوم نیز بتوانند دو مسیر را به صورت شریانی نگه دارند و اگر شرایط حاد یا خاص باشد، جاده یک طرفه شود.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که سالیان سال توسط ناجا به ویژه از سال ۹۸ دنبال می‌شد، این بود که بتوانیم جلسه شورای عالی ایمنی حمل و نقل و ترافیک کشور را با حضور بالاترین مقام اجرایی کشور برگزار کنیم، این جلسه متأسفانه در ۲ دولت گذشته برگزار نشد و کشور نیز در حوزه حمل و نقل و ترافیک و موضوعاتی همچون فرسوده شدن ناوگان‌های عمومی آسیب دید.

کاهش ۴۹ درصدی جان‌باختگان تصادفات در برنامه هفتم توسعه پیگیری شود

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: در جلسه روز گذشته، گزارشی درباره وضعیت ترافیک، ترددها، تصادفات و ایمنی خودروها ارائه کردم، رییس جمهوری نیز در این جلسه به چند نکته به عنوان دستاورد اشاره کرد، نخست اینکه این جلسات هر ۲ ماه یک بار برگزار شود همچنین تأکید شد که موضوع۴۹ درصد کاهش جان‌باختگان تصادفات در برنامه هفتم توسعه پیگیری شود و جزو برنامه‌های دولت در سال آتی باشد.

وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه پنج هزار میلیارد تومانی برای رفع نقاط حادثه‌ خیز چه در حوزه شهر و چه در حوزه راه‌ها در جلسه روز گذشته شورای عالی ایمنی حمل و نقل و ترافیک کشور گفت: رییس جمهوری خطاب به پلیس راهور تأکید کرد که نسبت به کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل و واردات کاملاً حساس عمل کند و گفت که از این موضوع کاملاً حمایت می‌کند بنابراین پلیس باید خط قرمزهای خود را درباره ایمنی خودرو به خودروسازان ابلاغ کند، در صورتی که رعایت کردند ما از آنها کاملاً حمایت کرده و موانع تولید را برطرف خواهیم کرد و اگر قرار شد خودروی ناایمن تحویل مردم دهند حتماً مانع شده و از شماره‌گذاری آنها خودداری خواهیم کرد.

به گفته سردار هادیانفر، رییس جمهوری در این جلسه تأکید کردند که کمیت در تولید خودروی داخل اهمیت ندارد و کیفیت حائز اهمیت است و گفت که به وزارت صمت ابلاغ شود که بیشتر از کمیت و افزایش تولید، به کیفیت خودرو توجه کنند.
منبع: ایرنا

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...