نسخه چاپی

پیام مهندس سیدمصطفی میرسلیم به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱

شرط تحقق شعار سال مبارزه و برخورد با ریشه‌های فساد است

شرط تحقق شعار سال مبارزه و برخورد با ريشه‌هاي فساد است

برای همه هم‌میهنان عزیزم سالی توأم باعزت، شرف و موفقیت آرزو می‌كنم. امسال سالی است كه در آن حتماً باید تحولی در كشور ما رخ بدهد برای خروج از برخی از مسائل و مشكلاتی كه برای ما چه به‌وسیله بیگانگان و چه به‌وسیله افراد خودی ناآگاه، آفریده‌ شده است.

مهندس سید مصطفی میرسلیم؛ نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در پیامی صوتی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، با اشاره به اهمیت مقابله با فساد، ضرورت تحقق این مهم را با هماهنگی سه قوه متذکر شد؛ متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برای همه هم‌میهنان عزیزم سالی توأم باعزت، شرف و موفقیت آرزو می‌کنم. امسال سالی است که در آن حتماً باید تحولی در کشور ما رخ بدهد برای خروج از برخی از مسائل و مشکلاتی که برای ما چه به‌وسیله بیگانگان و چه به‌وسیله افراد خودی ناآگاه، آفریده‌ شده است.

مقام معظم رهبری در پیامشان به مناسبت تحویل سال و رئیس محترم جمهوری در پیام نوروزی خود اشاره به اهمیت تولید با تاکید بر دانش بینان بودن تولید و اشتغال آفرین بودن آن ، کردند. من درباره اخلاق تولید مطالبی را به استحضار هم‌میهنان عزیز خواهم رساند، اما یک شرط اساسی وجود دارد که در صورت عدم دقت به آن، اقدامات ما معلوم نیست به موفقیت کامل منجر شود. آن شرط را قبلاً مسئولان مطرح‌ کرده‌اند و در خصوص تحقق آن فعالیت‌هایی هم صورت گرفته ولی این فعالیت‌ها بسنده نبوده و هنوز به نتیجه مؤثر خود نرسیده است. آن شرط مبارزه با تباهی‌ها و حذف فساد است، فساد و تباهی مانند موریانه از درون نظام مدیریت کشور را تهی می‌کند و هر قدر هم کوشش توأم با دانش و دقت و هوشیاری انجام بگیرد به منظور افزایش درآمد ناخالص ملی و رشد اشتغال ، اگر جلو کسانی که با خیانت و انحراف خودشان بساط فساد را در کشور می‌گسترانند گرفته نشود نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد، لذا به‌طورجدی و بدون هیچ‌گونه اغماض باید در مبارزه با فساد دست‌به‌کار شد و این مبارزه به افراد و بویژه به فرایندهای فساد آفرین برمی‌گردد. جلوگیری از مفسدان بسیار خوب است، بازداشت و محاکمه آن‌ها برای کاهش فساد مؤثر است اما برخورد با ریشه‌های فساد و تمام فرایندهایی که باعث ایجاد آن می‌شود مهم‌تر است و اگر ریشه‌های فساد را نخشکانیم و تنها با مفسدان مبارزه کنیم باز هم از همان ریشه، مفسدان جدیدی رشد خواهند کرد.

من امیدوارم بتوانیم در سه قوه، اعم از قوه قضائیه که وظیفه بسیار حساسی بر عهده دارد، و قوه مجریه که سرنوشت کشور را به لحاظ اجرایی در اختیار دارد و همچنین قوه مقننه که می‌تواند ترتیبات مؤثری را برای اصلاح امور تدبیر کند، دست‌به‌دست هم، امسال را بویژه صرف خشکانیدن تمام ریشه‌های فساد کنیم؛ و اگر به نقشه‌هایی که بیگانگان برای ما کشیده‌اند دقت کنیم این را می‌بینیم که غافل کردن ما از قیامت و حسابرسی که در آخرت انجام خواهد گرفت و نتیجه آن جدا شدن خادم از خائن و ایثارگر از مستکبر است، اگر این اعتقاد به قیامت در بین مردم تضعیف شود هیچ امیدی به اینکه پیشرفتی در کشور ما به لحاظ تمدنی و به لحاظ استقرار عدالت و به لحاظ حساب و کتاب داشتن امور، که همه علاقه‌مند به آن هستیم، حاصل نخواهد شد؛ بنابراین باید با دقت تمام به نقشه‌هایی که به لحاظ فرهنگی در کشور ما از طریق رسانه‌های مختلف در حال پیاده شدن است تا در نتیجه، قیامت به فراموشی سپرده شود و مردم از آن غافل شوند تمام آن نقشه‌ها باید افشا و خنثی شود و بویژه هرکس که احساس تعهد می‌کند باید برای زنده نگاه‌داشتن ارزش‌هایی که این انقلاب برای آن به پاخاست کوشش نماید، مبادا آنچه باعث پیروزی و افتخار ما شد فراموش شود و از آن غفلت کنیم و خدایی ناکرده علیرغم امکانات مادی و معنوی گسترده‌ای که خداوند در اختیار ما قرار داده است، پیشرفت و تعالی که از ما توقع می‌رود حاصل نشود.
از خداوند می‌خواهیم که به ما امسال، که سال آغاز قرن پانزدهم است، کمک کند تا بتوانیم رضایت او را هرچه بیشتر جلب کنیم.

وصلی الله علی سیدنا محمد و آل محمد

سیدمصطفی میرسلیم
دوم فروردین ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...