نسخه چاپی

بیش از ۲۵ درصد دانشجویان بین الملل افغانستانی هستند

عکس خبري -بيش از ?? درصد دانشجويان بين الملل افغانستاني هستند

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان اعلام‌ كرد: از تمام دانشجویان بین‌المللی كه در ایران تحصیل می كنند بیش از ۲۵درصد از كشور افغانستان هستند.

به گزارش نما، محمد جواد سلمانپور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه یک درباره تعداد دانشجویان افغانستانی که در دانشگاه‌های سراسری ایران تحصیل می‌کنند گفت: از تمام دانشجویان بین‌المللی که در ایران تحصیل می‌کنند، بیش‌از ۲۵ درصد این دانشجویان، از کشور دوست و همسایه افغانستان هستند.

وی ادامه داد: این دانشجویان از کشور افغانستان از سه طریق پذیرش می‌شوند، طریق اول کنکور سراسری است که در ایران برگزار می‌شود، طریق دوم خود این دانشجویان از کشور افغانستان تقاضا می‌دهند و در یکی از دانشگاه‌هایی که دارای مجوز جذب دانشجویان خارجی است، پذیرش می‌گیرند، طریقه سوم کسب بورس از جمهوری اسلامی برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های داخل کشور است.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان درباره اینکه آیا مشکل خاصی در خصوص تحصیل این دانشجویان وجود دارد یا خیر افزود: ما با تنش‌ها و مشکلات متعددی هم درباره دانشجویان کشور افغانستان و هم درباره دانشجویان سایر کشورها، روبرو هستیم، این تنش‌ها و مشکلات شناسایی‌شده و به‌ترتیب اولویت‌بندی در حال رفع آنها هستیم.

وی ادامه داد: مسلماً تعامل بین دستگاه‌ها می‌تواند حل این چالش‌ها را هم تسهیل و هم تسریع کند و خواهشی که دارم این است که تعاملات دستگاهی در ارتباط با حل مشکلات، بتوانند به شکل‌های مختلف ارتقا یابند.

وی درباره اینکه دانشجویان افغانستانی بیشتر در چه رشته‌هایی تحصیل می‌کنند و بازار کار آنها در چه رشته هایی خواهد بود افزود: خوشبختانه دانشجویان افغانستانی از هوش بالایی برخوردار هستند و بسیاری از نخبگان بین‌الملل ما از دانشجویان کشور عزیز افغانستان هستند لذا در رشته‌های مختلف در سه مقطع کارشناسی کارشناسی‌ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند همچنین برخی از دانشجویان دکترای برجسته آموزش عالی ما از کشور افغانستان هستند که نوید آینده خوبی برای کشور خود و تعاملات کشور ما دارند.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...