نسخه چاپی

در لبنان چه خبر است؟

تخریب حزب الله در آستانه ی انتخابات لبنان

عکس خبري -تخريب حزب الله در آستانه ي انتخابات لبنان

هرچه به روز برگزاری این انتخابات نزدیك تر می شویم همجمه های رسانه ای و تبلیغاتی علیه حزب الله و گروهای مقاومت و جریان های مرتبط با این گروه شدت بیشتری به خود می گیرد

انتخابات لبنان مطابق آنچه از قبل تعیین شده است قرار است در روز 25 اردیبهشت ماه امسال برگزار شود، هرچه به روز برگزاری این انتخابات نزدیک تر می شویم همجمه های رسانه ای و تبلیغاتی علیه حزب الله و گروهای مقاومت و جریان های مرتبط با این گروه شدت بیشتری به خود می گیرد به عنوان نمونه جنبش «أمل» که از جریان‌های متحد با حزب الله لبنان در صحنه سیاسی این کشور است این روزها بشدت مورد تخریب قرار گرفته است، عاملین این تخریب ها دو هدف را دنبال می کنند آنها در وهله ی اول به دنبال کاهش مشارک مردم در انتخابات و در وهله ی دوم به دنبال تضعیف جایگاه مقاومت هستند. در همین راستا «سعد الحریری» نخست وزیر اسبق لبنان، دوشنبه عدم مشارکت خود را در انتخابات را اعلام کرد، او مدعی شد که فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق درآورده و در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهد كرد و همچنین از اعضای المستقبل هم خواست تا همین اقدام را انجام دهند. استعفای حریری در واقع تلاشی در راستای کاهش مشارکت اهل تسنن در انتخابات است.
جریان مخالف مقاومت به خوبی به این موضوع آگاه است که اگر مشارکت مردم در انتخابات به صورت گسترده انجام شود پیروز میدان رقابت کسی جز گروه های مقاومت و در راس آن حزب الله لبنان نخواهد بود به همین منظور این جریان تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا میزان مشارکت مردم در انتخابات را به حداقل برساند.
سید حسن نصرالله بیر کل حزب الله در این باره می گوید: " ما معتقدیم که در تاریخ ۱۵ می یک انتخابات حقیقی و فعالیت دموکراتیک مردمی برگزار خواهد شد که تمام طرف ها در آن مشارکت دارند و نظرسنجی ها و گمانه زنی ها هرچه باشد نباید بر فعالیت و شور ما در تمام حوزه های انتخاباتی تاثیر بگذارد."
محمد خشاب وکیل و نویسنده سیاسی لبنانی در این باره می نویسد: شرکت نکردن در انتخابات خدمت به مخالفان و سپس به دشمنان است، زیرا امروز همه شرط‌ بندی ها بر این انتخابات است و آن را انتخابات محوری در کل لبنان می‌دانند.
نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان در جریان سخنرانی خود در راهپیمایی که توسط کمیته انتخابات لیست «التنمية والتحرير» مجلس برگزار شد، گفت: "یکی از مهمترین مزایای انتخاباتی که لبنان و لبنانی ها از طائف تاکنون به دست خواهند آورد، بله، این مهم ترین و شاید خطرناک ترین در تاریخ لبنان است".
"حسن عزالدین" عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در این باره می گوید: تنها راه پاسخ به فتنه‌افروزی‌ها در مرحله فعلی مشارکت گسترده مردم پای صندوق‌های رأی است.
از جمله سناریوهای دیگری که جریان ضد مقاومت آن را دنبال می کند به تعویق انداختن زمان انتخابات است تا به واسطه ی آن بتواند زمان بیشتری بخرند و جریان مقاومت را تخریب کرده و بتوانند بر آراء مردی تاثیر بگذارند. "ابراهیم الموسوی" نماینده فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان در این باره می گوید: آمریکا نگران پیروزی «حزب الله» در انتخابات پارلمانی لبنان است. از همین روی، واشنگتن برای به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات تلاش می‌کند.
اما علیرغم همه ی تلاش ها برای تخریب مقاومت، رهبران این گروه اعلام کرده اند که با تمام توان خود در انتخابات شرکت کرده و تلاش خود را برای پیروزی در انتخابات انجام خواهند داد در همین راستا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی شامگاه دوشنبه خود تأکید کرد: امکان دارد پول زیادی در این انتخابات وارد شود و بهانه آنها هم این است که مردم نیازمند هستند و ممکن است بسیاری به فروش رای خود روی بیاورند. به نظرسنجی ها استناد نکنید و باید تا زمان پایان رای گیری با تمام شور و تلاش وارد این انتخابات شوید. هدف ما در این انتخابات موفقیت نامزدهایمان و نیز موفقیت دوستان و متحدانمان است و نباید کسی فکر کند کار تمام شده است.

علاوه بر پروژه های داخلی برای تخریب مقاومت، عناصر خارجی و در راس آنها آمریکا وارد میدان شده و به نفرت پراکنی علیه حزب الله مشغول است. آنها شعار " سقوط مقاومت" را در دستور کار خود قرار داده اند
"شیخ علی دعموش" معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله می‌گوید: شعار سفارت آمریکا در انتخابات سقوط مقاومت است. برخی افراد در داخل، به دستور آمریکایی‌ها با همین شعار در انتخابات شرکت می‌کنند
«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان می گوید: آمریکا منتظر نتایج انتخابات است، ولی به آمریکاییها و مزدورانشان در منطقه می‌گوییم که لبنانِ قبل و بعد از انتخابات، دیگر عرصه‌ای برای آمریکا و در خدمت اهداف اسرائیل نخواهد بود.
آنچه که مسلم است این است که جریان مقلاومت با وجود همه ی تخریب ها، می خواهد با تمامی توان خود در انتخابات شرکت کند، رهبران این جریان تنها هدف خود برای شرکت در انتخابات را دفاع از حاکمیت لبنان می دانند.
سید حسن نصرالله در این باره می گوید: سی سال است که کسی از حزب الله از دولت لبنان خواستار حمایت از مقاومت نشده است بلکه این مقاومت است که کشور و دولت را حفظ کرده است. مقاومت امروز جزو معادله طلایی است که کشور را حفاظت می کند.

۱۴۰۱/۱/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...