نسخه چاپی

تلاش برای حل مشكلات فعالان عرصه كار، تولید و تعاون

عکس خبري -تلاش براي حل مشكلات فعالان عرصه كار، توليد و تعاون

مدیر كل دفتر بازرسی، ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، اصلاح روندها و رفع معضلات موجود در دستگاه‌های اجرایی را منوط به عزم جدی مسئولان در برخورد با متخلفان دانست.

به گزارش نما، «مهری طالبی دارستانی» در دیدار با تهمینه دانیالی مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بازرسان، ارزیابان عملکرد و پاسخگویان به شکایات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان پل ارتباطی اگر به خوبی به رسالت خود عمل کنند، بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه فعالین عرصه کار، تولید و تعاون در کمترین زمان ممکن حل و فصل خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است روندها و فرآیندهای غلط سابق در اسرع وقت بر اساس خروجی بازرسی‌ها اصلاح شوند.
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون تصریح کرد: تدوین برنامه‌های بازرسی مستمر، دوره‌ای و یا موردی از ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت مردم با هدف پاکسازی ادارات از افراد متخلف و در عین حال اصلاح روال غلط و آسیب زا صورت گرفته است.
طالبی دارستانی خاطرنشان کرد: سنجش و مطابقت عملکرد اقدام‌کنندگان با اهداف، برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و شاخصه‌های مورد ارزیابی و سنجش میزان رضایت مردم در اولویت برنامه‌های این مدیریت قرار گرفته است.

وی هدف از این نشست را بررسی وضعیت موجود و حاکم بر حوزه‌های مختلف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران عنوان کرد و افزود: در نظر است با احصاء میزان عملکرد و سنجش اقدامات با شاخص‌ها به راهکارهایی برای دستیابی به وضعیت مطلوب برسیم و این امر با همکاری و برگزاری نشست‌های منظم به صورت هر دو ماه یکبار به علاوه بازرسیهای سرزده امکانپذیر خواهد شد.

طالبی دارستانی با تأکید بر لزوم تعامل بین دستگاهی گفت: مهمترین سیاست‌ در وزارت مردم، رفع مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با فساد است که با اجرای برنامه جامع پاسخگویی موثر در کنار مبارزه با فساد امیدواریم با انجام وظایف تعریف شده در قوانین بتوانیم به سمت رفاه اجتماعی مورد قبول مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، دولت سیزدهم و در راستای برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: ضروری است در راه خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه هدف و جلب رضایت‌مندی ارباب رجوع ایرادات زیر ساختی و محتوایی سامانه‌های جامع روابط کار، بیمه بیکاری، سخت و زیان آور هرچه زودتر رفع و اصلاح شود.

طالبی دارستانی افزود: سعی داریم «وزارت مردمی بودن» را با نظرخواهی از مدیران اجرایی و نیازسنجی از مردم عملیاتی کرده و در راه اصلاح قانون، آموزش رفتار سازمانی، حفظ کرامت کارگران و کارفرمایان به معنای واقعی محقق شود که این امر مستلزم برخورد جدی با متخلفان و مفسدان است.

در ادامه این نشست «تهمینه دانیالی» مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران با بیان اینکه نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و ارزیابی فعالیت آنها موجب افزایش بهره‌وری و اجرای صحیح و مطلوب برنامه‌ها و نیل به اهداف سازمانی می‌شود، افزود: مهمترین سرمایه سازمان منابع انسانی آن است.

وی ادامه داد: از این رو با آموزش مستمر و تخصصی بایستی توانمندی و مهارت آنها را در سطح دانش جهانی و علم روز دنیا در رشته‌های مختلف افزایش داد تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مخاطبین که امروزه به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کارها به سمت دانش‌بنیان شدن پیش می‌روند، باشند.

وی هدایت صحیح نیروی انسانی و منابع مالی را در جهت رونق بخشیدن به تولید و اقتصاد را از اهم وظایف وزارت مردم برشمرد و گفت: اجرای صحیح برنامه‌ها و قوانین وزارت مردم بایستی اولویت کاری مدیران دستگاه‌های تابعه باشد و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و متعهد در جهت توسعه سازمانی گام‌های موثرتری برداشته شود.

دانیالی تصریح کرد: نگاه دولت انقلابی بر این است که با فعالیت جهادی دولت اسلامی فقر مطلق ریشه‌کن و با جهاد تبیینی به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی جامه عمل بپوشانیم.

در این نشست مدیران این اداره کل با ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های پیش‌رو، چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های مربوطه خود پرداختند.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...