نسخه چاپی

استانداردهای دوگانه رسانه های غربی/از جنگ اوكراین تا درگیری های فلسطین

عکس خبري -استانداردهاي دوگانه رسانه هاي غربي/از جنگ اوکراين تا درگيري هاي فلسطين

رژیم صهیونیستی درگیری و سركوب فلسطینیان را افزایش داده و این در حالی است كه مردم فلسطین نیز بر مقاومت خود افزوده اند.

به گزارش نما، رژیم صهیونیستی با بحران‌های داخلی زیادی روبرو است، شرایط در اراضی اشغالی نامنتسب و با مهاجرت معکوس همراه است.

صهیونیست هایی که در آرزوی باصطلاح سرزمین موعود به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند، بسیاری از آن‌ها اکنون پشیمان شده و برای فرار از جهنم صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند.

سران صهیونیست با وجود جبهه مقاومت که اکنون قدرت زیادی هم پیدا کرده است، نتوانستند وعده‌های خود را در قبال افرددی که با ترغیب و فریب به فلسطین اشغالی انتقال داده شدند عمل کنند.

رژیم صهیونیستی با وجودی که همچنان از سوی حامیانش به ویژه آمریکا حمایت می‌شود، اما واشنگتن نیز پی به دردسر ساز بودن این رژیم برده است.

واشنگتن تاکنون برای حمایت از اسرائیل هزینه‌های زیادی را متحمل شده و اجازه داده تا لابی صهیونیست‌ها در آمریکا بسیار فعال و قدرتمند ظاهر شود، در حالی که آمریکا نیز خود اکنون با چالش‌های بسیاری روبرو است که بر اساس نظرات کارشناسان آمریکایی همچون نوام چامسکی، افول قدرت آمریکا آغاز شده و یکی از نشانه‌های آن را جنگ اوکراین می‌دانند.

آمریکا در جنگ اوکراین که به خاطر نفوذ ناتو در منطقه آغاز شد، جسارت ورود مستقیم به جنگ را نداشت و تنها به تحریم‌های اقتصادی روسیه بسنده کرد و به ارسال مقداری تسلیحات اقدام کرد.

اما در همین برهه و بحرانی که در اورآسیا آغاز شده، رژیم صهیونیستی از سرگرم شدن جهان به بحران اوکراین استفاده کرده و مشغول سرکوب و کشتار مردم فلسطین است.

سکوت رسانه‌های غربی در ماجرای کشتاری که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند و پرداختن صرف به مسئله اوکراین نشان دهنده نوع رفتار دوگانه غرب با با تحولاتی است که نقاط مختلف اتفاق می‌افتد و آنچه در عرصه جهان اسلامی واقع می‌شود با بی توجهی شدید آن‌ها روبرو است.

همین رسانه‌های غربی هنگامی که مردم فلسطین برای دفاع از حقانیت خود عملیات استشهادی انجام می‌دهند هم رسانه‌ها و هم مقامات کشورهای غربی این اقدام را محکوم می کنند.

در جریان جنایاتی که علیه مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته، جبهه مقاومت از لبنان تا سوریه و عراق و یمن حمایت خود را از مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کرده اند.

اکنون رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از جنگ اوکراین، قصد دارد در لوای توجهاتی که به این جنگ شده، اهداف خود را در فلسطین پیاده کند، در حالی که مسئله فلسطین فراموش شدنی نیست حتی اگر بحران‌های متعدد دیگری در جهان شکل بگیرد، مسئله فلسطین، اشغال این کشور از سوی صهیونیست‌ها و جنایاتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، نه تنها مسئله اصلی و اول جهان اسلام بلکه همه جهان است.

هر آنچه که تاکنون بر سر جهان آوار شده به ویژه در منطقه غرب، به خاطر وجود رژیم جعلی صهیونیستی است.

غرب برای تأسیس رژیم جعلی اسرائیل اقدامات ویرانگرانه زیادی را در منطقه و جهان انجام داده و اکنون نیز در همین زمینه مشغول ایجاد جنگ و درگیری در کشورهای اسلامی است تا آن‌ها تخریب و تضعیف شده و توانایی مقابله با رژیم صهیونیستی را نداشته باشند.

رژیم جعلی اسرائیل همچنان به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ادامه می‌دهد و به افزایش اشغالگری و الحاق خاک فلسطین به خود می‌پردازد و این در حالی است که هیچیک از مجامع بین المللی اقدامی علیه رفتارها رژیم صهیونیستی انجام نمی‌دهند.

اما در کنار آن دیده می‌شود که همه غرب علیه روسیه در جنگ اوکراین بسیج شده اند و در قالب اقدامات اقتصادی و سیاسی علیه مسکو عمل می‌کنند.

با همه تلاش‌ها و اقداماتی که برای سرپا نگه داشتن رژیم جعلی اسرائیل از سوی آمریکا و اروپا انجام می‌شود، سرعت نابودی این رژیم افزایش یافته و اقداماتی که علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد دست و پا زدن‌هایی برای جلوگیری از غرق شدن است.
منبع: میزان

۱۴۰۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...