نسخه چاپی

حمله تروریستی داعش در روسیه خنثی شد

عکس خبري -حمله تروريستي داعش در روسيه خنثي شد

سرویس امنیت فدرال روسیه جزئیاتی را درباره برنامه‌ریزی داعش برای انجام حمله تروریستی در این كشور ارائه كرد.

به گزارش نما، سرویس امنیت فدرال روسیه روز دوشنبه سه عضو سازمان تروریستی بین‌المللی داعش را در یکی از جمهوری‌های فدراسیون روسیه بازداشت کردند که قصد انجام عملیات تروریستی در این کشور را داشتند.

سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این نهاد در منطقه جمهوری قره‌چای-چرکس (واقع در شمال قفقاز) تلاش برای آماده کردن یک اقدام تروریستی را خنثی کردند».

در این بیانیه آمده است:‌ «سه شهروند روس‌تبار در چرکسک، به اتهام مهیا شدن برای یک عملیات تروریستی در یکی از نهادهای دولتی بازداشت شدند که دستور این خرابکاری از سوی شبه نظامیان این سازمان تروریستی داعش صادر شده بود».

این نهاد امنیتی روسیه افزود، از محل اختفای افراد بازداشت شده، قطعات مربوط به ساخت دستگاه انفجاری، طرح و نقشه اقدام تروریستی، وسایل ارتباطی با محتوای تروریستی قابل‌ توجه و دستورالعمل‌های اینترنتی برای انجام اقدام تروریستی و تعامل و تماس با داعش درباره این جرم نقشه‌ریزی شده کشف شدند.

پیش از این نیز نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرده بود برنامه حملات تروریستی چهار طرفدار داعش در جمهوری اینگوشتیا را خنثی کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما چهار شهروند روسیه که از طریق اینترنت با اعضای داعش در ارتباط بودند تا فعالیت‌هایی را با هدف آمادگی و ارتکاب اقدامات تروریستی از قبیل حملات به نیروهای نهادهای اجرای قانون با استفاده از وسایل انفجاری و تسلیحات هماهنگ کنند، دستگیر کردیم».

طبق اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، مقادیری اسلحه گرم، تسلیحات، مواد منفجره دست ساز، مواد محترقه و اجزای آنها از محل سکونت این چهار حامی داعش کشف و ضبط شد.

به گفته مقام‌های روس، این افراد طرفدار داعش درصدد بودند که در جمهوری خودمختار «اینگوشتیا» واقع در شمال قفقاز حملات تروریستی انجام دهند.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...