نسخه چاپی

پای مسی به پرونده فساد مالی كشیده شد

عکس خبري -پاي مسي به پرونده فساد مالي کشيده شد

سونامی اتهام رشوه مالی علیه «جرارد پیكه» كه با انتشار فایل صوتی به جریان افتاده، ‌پای «لئونل مسی» آرژانتینی را هم به میدان كشیده است؛ موضوعی كه از طرف اطرافیان این بازیكن رد شد.

به گزارش نما، به دنبال افشاگری تارنمای اسپانیایی ال کانفیدنشیال و انتشار فایل صوتی مبنی بر اینکه جرارد پیکه در ازای دریافت مبلغ ۴ میلیون یورو موافقت کرده سوپر کاپ اسپانیا در کشور عربستان برگزار شود، شایعاتی مبنی بر دست داشتن لئو مسی در تغییر زمان سوپرکاپ به گوش می‌رسد.

بنابر آنچه در رسانه‌ها منتشر شده است، در سال ۲۰۱۹، لوئیس روبیالس رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا و جرارد پیکه مدافع میانی بارسلونا، طرحی را تدوین کردند تا همه طرف‌های درگیر را متقاعد کنند که سوپرکاپ اسپانیا باید از ماه اگوست (مردادماه) به ژانویه (دی ماه) منتقل شود.

برای دست یافتن به چنین هدفی آن‌ها نیاز به تایید دیوید آگانزو رئیس اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا داشتند اما وی زیاد موافق این طرح نبود.

روبیالس و پیکه برای اینکه آگانزو را در کنار خود قرار دهند، لیونل مسی را متقاعد کردند که ویدیویی برای ابراز حمایت از اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا ارسال کند و از وی بخواهد که طرح برگزاری سوپرکاپ اسپانیا در عربستان سعودی را تایید کند.
موضوعی که بار دیگر موضوع پرونده اتهام فساد مالی علیه پیکه را با وجود آنکه وی توضیحاتی در مورد آن ارایه و فساد مالی را رد کرده بود، بر سر زبان ها انداخت.

تارنمای اسپانیایی «اسپورت» در گزارشی با اشاره به اینکه در فایل صوتی منتشر شده، نام یک اَبرقهرمان فوتبالی آورده شده است، نوشت: ظاهر امر نشان می‌دهد که پیکه، نام لئو مسی را برای تحت فشار قراردادن رئیس اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا و رسیدن به هدفش یعنی تغییر تقویم لیگ و گرفتن سوپرجام برای بازی در عربستان سعودی پیشنهاد کرده بود.

به نوشته این تارنما، در فایل صوتی شنیده می‌شود که پیکه به لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌گوید «ما لئو را پشت خود داریم که قرار است فیلم موافقت خود برای تغییر تقویم را بفرستد.» اما منابع نزدیک به مسی اعلام کردند که این ویدیو هرگز توسط این بازیکن آرژانتینی ضبط نشده است.

البته در نهایت، تقویم تغییر کرد و سوپرجام اسپانیا قرار شد در ژانویه برگزار شود و نه در تابستان؛ همانطور که از ابتدا تعیین شده بود.
منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۱/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...