نسخه چاپی

دولت روحانی وقت تلف می‌كرد یا این دولت؟!

عکس خبري -دولت روحاني وقت تلف مي‌کرد يا اين دولت؟!

باید به جای وقت تلف كردن پیام صلح و دوستی و همكاری به جهان داد. از دست دادن زمان فقط كار را سخت تر می كند و باید به فكر زمان و اقدام سریع بود.

به گزارش نما، مهدی آیتی از فعالان اصلاح طلب مدعی شده است: «اجازه ندادند آقای روحانی برجام را به جایی برساند، برگ برنده‌اش باشد و قهرمان ملی شود»!

این چهره اصلاح طلب احتمالا تمایلی ندارد تا با خود مرور کند که چطور هشت سال عمر یک کشور معطل مذاکرات و قهرمان سازی از روحانی و ظریف شد اما نهایتا چیزی جز «هیچ» نصیب ملت ایران نشد. تعلیق اقتصاد ایران به نگاه دشمنان ملت و عدم اقدامات لازم توسط دولت وقت در نهایت باعث ایجاد اوضاع اقتصادی ناگوار کنونی شد. این تعلیق حتی به موضوعاتی نظیر سلامت مردم کشیده شد و واردات واکسن از سوی مسئولان دولت وقت معلق به رفع تحریم ها و تصویب FATF شده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم بر آن مهر باطل زده شد.

در دولت سیزدهم روند مذاکرات با تاکید بر حقوق ملت ایران در حال انجام است اما کشور در حال پیشرفت و مسئولان در حال باز کردن گره های موجود هستند و تعلیقی در کار نیست.

اینکه اصلاح طلبان زبان دشمن شده و عهدشکنی و زیاده خواهی طرف غربی را کتمان کرده و بی شرمانه از کشور خود مقصرنمایی می کنند، در نوع خود جای تامل و تردید است.

وی همچنین گفته است: «اصولگرایان و دلواپسان نخواستند افتخاراتی به نام آقای روحانی و ظریف ثبت شود».

بخش‌هایی از اظهارات آیتی در گفتگو با آرمان را در ادامه می‌خوانید:

باید توجه کرد که اگر هر دولت دیگری نیز بر سر کار بود، وضعیت تغییر نمی‌کرد زیرا کشور در عرصه سیاست خارجی با مشکلاتی مواجه است و مشکلات داخلی ریشه در آن مشکلات سیاسی در عرصه بین‌المللی دارد. سال‌هاست که سیاست خارجی ایران در مسیری پیش رفته که شاید اشتباهاتی داشت و به اذعان برخی، امروز نتایج این اشتباهات مشخص است.

باید در یک نقطه‌ای این اشتباهات متوقف شود. در برهه‌ای از زمان قرار گرفته‌ایم که باید یک تصمیم بزرگ گرفت و دانست با رفت و آمد مجلس‌ها و دولت‌ها اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

کشور برای برون رفت از بحران‌های اقتصادی راه‌حلی جز اصلاح سیاست داخلی و خارجی ندارد. سیاست داخلی بایدبرپایه حمایت از تولید داخل و حمایت ازبخش خصوصی باشد و سیاست خارجی ما باید برپایه دوستی و همکاری باهمه دنیا باشد. باید به جای ارسال پیام‌هایی که بعضا از آنها برداشت اشتباه می‌شود، به جهان پیام صلح و دوستی فرستاد و به گونه‌ای عمل نشود که این باور ایجاد شود ایران قصد دخالت در امور کشورهای دیگر را دارد.

قطعا سریع‌ترین مسیر برای بهبود وضعیت کشور، ترمیم روابط خارجی و اصلاح سیاست خارجی کشور است. به‌خاطر همین اشتباهات بوده که در سال‌های اخیر هر روز که از خواب بیدار می‌شدیم، کالاها گران‌تر شده و قدرت خرید مردم پایین آمده است.

باید به جای وقت تلف کردن پیام صلح و دوستی و همکاری به جهان داد. از دست دادن زمان فقط کار را سخت تر می کند و باید به فکر زمان و اقدام سریع بود.

آقای روحانی دست راست آقای هاشمی بود، در تمام عمر انقلاب در زمان جنگ، مجلس و مرکز مطالعات استراتژیک و شورای امنیت در کنار مرحوم هاشمی حضور داشت بنابراین هیچ ‌گاه اعتماد و اعتقاد کامل به حسن روحانی وجود نداشت. تلاش زیادی کردند تا روحانی قهرمان نشود یعنی زمانی که برجام را امضا کردند و به ایران آمدند، همگان فکر کردند روحانی قهرمان صلح و آزادی ایران است.

اصولگراها اعتقادی به آقای روحانی نداشتند و اجازه هم ندادند آقای روحانی برجام را به جایی برساند، برگ برنده‌اش باشد و قهرمان ملی شود. در نتیجه این برگ برنده را نگه داشتند تا دولت وی تمام شود و به نام دولت جدید و مجلس یازدهم ثبت شود.

اصولگرایان و دلواپسان نخواستند افتخاراتی به نام آقای روحانی و ظریف ثبت شود.

۱۴۰۱/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...