نسخه چاپی

آغاز روند كاهشی فروش تسلیحات روسی

عکس خبري -آغاز روند کاهشي فروش تسليحات روسي

مجموع فروش تسلیحات ۹ شركت روسی كه در ۱۰۰ شركت برتر قرار دارند، بیانگر آن است كه روند نزولی فروش تسلیحات روسی از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است.

به گزارش نما، ۲۶ شرکت تسلیحاتی اروپایی از ۱۰۰ شرکت برتر فروش سلاح در جهان به‌طور مشترک ۲۱ درصد از کل فروش تسلیحات را (با رقمی معادل ۱۰۹ میلیارد دلار) به خود اختصاص دادند. هفت شرکت بریتانیایی فروش تسلیحات ۳۷/۵ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۲۰ ثبت کردند که ۶/۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت. به نحوی که فروش تسلیحات BAE Systems - تنها شرکت اروپایی در ۱۰ شرکت برتر - با ۶/۶ درصد افزایش به ۲۴ میلیارد دلار رسید.

در مقابل، مجموع فروش تسلیحات توسط شش شرکت فرانسوی در ۱۰۰ شرکت برتر ۷/۷ درصد کاهش یافت. این کاهش قابل توجه عمدتاً به دلیل کاهش شدید سال به سال در تعداد تحویل هواپیماهای جنگی «رافال» توسط «داسو» بود. با این حال، فروش تسلیحات Safran به دلیل افزایش فروش سیستم‌های دید و ناوبری افزایش یافت.

اما بر اساس آنچه موسسه صلح استکهلم منتشر کرده است، فروش تسلیحات توسط چهار شرکت آلمانی فهرست شده در ۱۰۰ شرکت برتر در سال ۲۰۲۰ به ۸/۹ میلیارد دلار رسید که ۱/۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است. این شرکت‌ها با هم ۱/۷ درصد از کل فروش تسلیحات ۱۰۰ شرکت برتر را به خود اختصاص داده‌اند که در این رابطه، شرکت «راین متال» - بزرگترین تولیدکننده اسلحه آلمان - افزایش فروش تسلیحات ۵/۲ درصدی را ثبت کرد؛ در حالی که شرکت کشتی‌سازی ThyssenKrupp کاهش ۳/۷ درصدی را گزارش کرد.

این در حالی است که مجموع فروش تسلیحات ۹ شرکت روسی که در ۱۰۰ شرکت برتر قرار دارند، از ۲۸/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۲۶/۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است که کاهش ۶/۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در واقع این موضوع نشان‌دهنده ادامه روند نزولی است که از سال ۲۰۱۷ مشاهده شده است؛ بدین ترتیب شدیدترین کاهش در فروش تسلیحات در میان ۱۰۰ کشور برتر توسط شرکت‌های روسی ثبت شده است.
منبع: دفاع پرس

۱۴۰۱/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...