نسخه چاپی

پرسپولیس دو تا «علی دایی» داشت!

عکس خبري -پرسپوليس دو تا «علي دايي» داشت!

فرزاد حاتمی جزو خریدهای عجیب و غریب علی دایی در پرسپولیس به‌ شمار می‌آمد. به‌ طور كلی شهریار دو گروه بازیكن را سرخپوش كرد؛ آنهایی كه خیلی خوب بودند و آنهایی كه حضورشان فقط باعث عذاب هواداران شد.

به گزارش نما، همزمان با فرارسیدن هفته‌های پایانی لیگ برتر، بازار اتهام‌زنی و حمله به این و آن حسابی در فوتبال ایران داغ شده است. در این میان اما یکی از پربازتاب‌ترین مصاحبه‌ها را فرزاد حاتمی انجام داد؛ بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس که معمولا علیه سرخ‌ها حرف می‌زند. حاتمی گفته: «چند سال پیش به چشم خودم دیدم چطور سرمربی تیمی که در آن بازی می‌کردم ترکیب و تاکتیک را عوض کرد تا کار پرسپولیس برای پیروزی برابر ما راحت شود.» حاتمی در مصاحبه‌اش از تیم خاصی اسم نبرده؛ هر چند که کاربران در فضای مجازی حدس و گمان‌هایی داشته‌اند. با این حال اغلب پرسپولیسی‌ها به‌شدت علیه فرزاد حاتمی موضع گرفتند و تأسف خوردند که بازیکنی مثل او زمانی عضو این تیم بوده است. حاتمی هم جزو خریدهای عجیب و غریب علی دایی در پرسپولیس به‌ شمار می‌آمد. به‌ طور کلی شهریار دو گروه بازیکن را سرخپوش کرد؛ آنهایی که خیلی خوب بودند و آنهایی که حضورشان فقط باعث عذاب هواداران شد. دایی انگار «حد وسط» نداشت!

ستاره‌ها در لباس سرخ

همه می‌دانند که تعداد زیادی از ستاره‌های امروز فوتبال ایران، ظهور و حضورشان را مدیون علی دایی هستند. به‌ طور مشخص و مستقیم، دایی در لیگ چهاردهم به احمد نوراللهی و مهدی طارمی اعتماد کرد که هر دو تبدیل به پدیده‌های شاخص این فوتبال شدند. جایگاه طارمی که رشک‌برانگیز است و اصلا جای بحث باقی نمی‌گذارد، نوراللهی هم سال‌ها در میانه میدان برای پرسپولیس درخشید و حالا بازیکن فیکس تیم ملی است. غیر از این، دایی به شکوفاشدن استعداد خیلی‌های دیگر هم کمک کرده که تعداد قابل توجهی از آنها سر از پرسپولیس درآوردند. در همین تیم فعلی، امید عالیشاه یکی از دستپخت‌های شهریار است. علی علیپور که از بهترین گلزنان تاریخ قرمزها به شمار می‌رود هم شرایط مشابهی داشته است. کریم انصاری‌فرد نیز در دوره‌ای برای پرسپولیس بازی کرد. بنابراین دایی به‌ طور مستقیم و غیر مستقیم بازیکنان مفید زیادی را به سرخپوشان معرفی کرده که در هر کدام از این موارد هم به نیکی از او یاد شده است.

سوءتفاهم‌های بزرگ

داستان دایی و پرسپولیس اما یک روی دیگر هم دارد. او بعضا بازیکنانی را سرخپوش کرد که نه‌ تنها از نظر فنی کمک زیادی به این تیم نکردند، بلکه از حیث هویتی هم با پرسپولیس زاویه داشتند و امروز برخی از آنها نقش نمک روی زخم را ایفا می‌کنند. همین فرزاد حاتمی که یکی از مارکوپولوهای فوتبال ایران است بین دو نیم‌فصل لیگ سیزدهم با نظر دایی سرخپوش شد و تنها یک گل برای این تیم به ثمر رساند. این بازیکن با عدد بالایی به پرسپولیس پیوست و بعدها خودش با خنده و خوشحالی تعریف می‌کرد که اصلا باورش نمی‌شده قرمزها حاضر باشند چنین پولی به او بپردازند! حاتمی بعد از جدایی از پرسپولیس هم بدون وقفه نقش سوهان روح هواداران این تیم را بازی کرده؛ از داستان کارت قرمزی که در بازی پرسپولیس و تراکتور برای کمال کامیابی‌نیا خرید و او را از داربی تهران محروم کرد تا همین ادعاهای جنجالی اخیر.

یکی دیگر از این دست خریدهای شهریار که او گاه و بیگاه بابتش ملامت می‌شود، سوشا مکانی است. این دروازه‌بان در حالی در ابتدای لیگ چهاردهم به عضویت سرخپوشان درآمد که پرسپولیس آن زمان نیلسون برزیلی را داشت. افکار عمومی نسبت به حضور سوشا خوش‌بین نبود و بعدها معلوم شد این خرید از هیچ جهتی به نفع باشگاه نبوده است. سوشا پراشتباه، متزلزل و پرحاشیه بود، یک جام را از دست پرسپولیس ربود و نهایتا بعد از جدایی از این تیم از علاقه همیشگی‌اش به استقلال پرده برداشت. مکانی مدت‌هاست با مصاحبه‌های نامتعارفش روی اعصاب پرسپولیسی‌ها خراش می‌کشد. دایی از این دست انتخاب‌ها در کادر فنی‌اش هم داشت. در حالی‌ که پرسپولیس کلی دروازه‌بان بزرگ داشته، او در دو مقطع با استقلالی‌های سابق یعنی محمدعلی یحیوی و بهزاد غلامپور به‌ عنوان مربی گلرها کار کرد که مخصوصا حضور غلامپور حواشی بسیار زیادی داشت. مربی دروازه‌بان‌های فعلی استقلال، دوران حضور در پرسپولیس حتی حاضر نبود در تمرینات پیراهن آبی‌اش را از تن درآورد!»

منبع: همشهری

۱۴۰۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...