نسخه چاپی

واكنش «الجزیره» به هدف قرار گرفتن خبرنگارانش: اسرائیل باید پاسخگو باشد

عکس خبري -واکنش «الجزيره» به هدف قرار گرفتن خبرنگارانش: اسرائيل بايد پاسخگو باشد

شبكه خبری «الجزیره» قطر با صدور بیانیه ای سران رژیم صهیونیستی را مسئول قتل خبرنگار خود در «جنین» و زخمی شدن یكی دیگر از خبرنگارانش در ساعات گذشته معرفی كرد.

به گزارش نما، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله کشتند.

خبرنگار الجزیره هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی رود اردن از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد.

الجزیره در این باره نوشت: ابوعاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد.

در پی این جنایت، الجزیره بیانیه ای صادر و اعلام کرد که «نیروهای اشغالگر اسرائیل با خونسردی و بی رحمی در جنایتی غم‌انگیز که نقض قوانین و موازین بین‌المللی است، خبرنگار ما، شیرین ابوعاقله را ترور کردند.»

الجزیره تاکید کرد که صهیونیست ها با ارتکاب این جنایت شنیع قصد دارند رسانه ها را از انجام رسالت حرفه ای و انتقال پیام خود به مخاطب جهانی بازدارند.

این شبکه خبری قطری با محکوم کردن کشتن ابوعاقله، سران رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول به شهادت رسیدن شیرین ابوعاقله دانست.

شبکه خبری الجزیره از جامعه جهانی خواست تا نیروهای اشغالگر اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن و کشتن عمدی ابوعاقله پاسخگو بدانند.

نظامیان صهیونیست همچنین «علی السمودی»، گزارشگر شبکه الجزیره و همکار شیرین ابوعاقله را با شلیک گلوله از پشت سر هدف قرار دادند و وی را زخمی کردند.

الجزیره در این باره اعلام کرد که السمودی بامداد امروز در کنار و همراه مرحوم شیرین ابوعاقله هنگام پوشش خبری یورش نظامیان اشغالگر اسرائیل به جنین از پشت سر هدف گرفته شد.

این شبکه اعلام کرد که «ما مقامات اسرائیلی را مسئول حفظ جان، سلامت و امنیت علی السمودی، تهیه‌کننده الجزیره می‌دانیم که همراه با همکارش شیرین ابوعاقله هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست ها به جنین از پشت هدف قرار گرفت.»

صبح چهارشنبه وزارت بهداشت فلسطین از شهادت شیرین ابوعاقله روزنامه نگار الجزیره و زخمی شدن همکارش علی السمودی توسط نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری خبر داده بود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره قطر بر اثر شلیک گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در شهر جنین به شهادت رسید.

نیروهای اسرائیلی بامداد امروز برای دستگیری یک فلسطینی به شهر جنین یورش بردند و پس از اینکه خانه وی را محاصره کردند با فلسطینی ها درگیر شدند.

شاهدان گفتند که نظامیان اشغالگر در این یورش به سمت فلسطینی ها و خبرنگاران و گزارشگران حاضر در محل گلوله های جنگی شلیک کردند.

نیروهای اشغالگر در حالی خبرنگار و گزارشگر شبکه الجزیره را هدف گلوله های جنگی قرار دادند که آنها لباس و پوشش مخصوص خبرنگاری بر تن داشتند.

شیرین ابوعاقله از نخستین نسل خبرنگاران میدانی الجزیره است. او در سال ۱۹۹۷، یک سال پس از راه اندازی به این شبکه خبری پیوست.

ابوعاقله پیش از پیوستن به الجزیره برای رادیو فلسطین و شبکه ماهواره ای عمان کار می کرد.

ابوعاقله به مدت ربع قرن در کانون خطر حضور داشت تا جنایت ها، حملات و تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی را پوشش دهد.

وی در سال ۱۹۷۱ در شهر قدس اشغالی به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس روزنامه نگاری و رسانه از دانشگاه «یرموک»، در امان پایتخت اردن است.

ابوعاقله در مصاحبه ای با الجزیره گفت که اشغالگران صهیونیست همیشه او را به فیلمبرداری و عکاسی از مناطق امنیتی متهم می‌کردند و به صراحت اعلام کرد که در همه این سال ها احساس می‌کرده که توسط نظامیان و شهرک نشینان

صهیونیست هدف قرار گرفته است.

وی نقل کرده بود که یکی از مهمترین لحظه ها که بیشترین تأثیر را داشت، بازدید از زندان عسقلان و دیدن وضعیت اسرای فلسطینی بود که برخی از آنها بیش از ۲۰ سال را پشت میله های زندان سپری کردند و رنج خود را به

خانواده و جهانیان منتقل کردند.
منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...