نسخه چاپی

تهرانی‌ها چند درصد آب شرب مصرف می‌كنند؟

عکس خبري -تهراني‌ها چند درصد آب شرب مصرف مي‌کنند؟

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهر تهران گفت: شهروندان تهرانی ۱۷ درصد آب شرب كشور را مصرف می‌كنند.

به گزارش نما، محمدرضا بختیاری روز یکشنبه با حضور در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از وضعیت آب و فاضلاب شهر تهران ارایه کرد و گفت: آب شهر تهران توسط پنح سد طالقان و امیرکبیر در غرب تهران و لار، ماملو و لتیان در شرق تهران تامین می شود.

وی افزود: مخازن این سدها، آب شرب ۵۰ درصد از غرب تهران و ۵۰ درصد از شرق تهران را تامین میکنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران با بیان اینکه در تهران ۶۰۰ حلقه چاه داریم، اضافه کرد: ۷۰ درصد از آب تهران از منابع آب سطحی و ۳۰ درصد از آب زیرزمینی تامین می‌شود.

وی افزود: این شرکت برای جمعیت ۹ میلیون و چهارصد و پنجاه و پنج هزار نفری، یک میلیون و ۴۵۵ هزار انشعاب ایجاد کرده است.

بختاری با بیان اینکه امسال دومین سال خشکسالی را پشت سر می‌گذاریم و بارندگی استان تهران در وضعیت مناسب نیست، گفت: در سال ۹۹تا ۱۴۰۰، ۲۵۵ متر مکعب و در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ میزان ۱۷۹ مترمکعب بار ش داشته ایم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته حجم مخازن آب ۸۱۷ میلیون مترمکعب بوده که این عدد در سال جاری به ۶۱۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه شهر تهران ۱۷ درصد آب شرب کل کشور را مصرف می کند، گفت: در ۷ تصفیه خانه تهران میزان یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب شرب تهیه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران با اشاره به ضرورت ایجاد ۳۷۴ مخزن اضطراری آب در سطح محلات شهر تهران، عنوان کرد: با ایجاد این مخازن در صورت بروز زلزله می توانیم بین ۳ تا ۹ روز آب محله های تهران را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه وجود مخازن محلی تاکنون تنها در توکیو اجرا شده و در تهران نیز در حال انجام است، ادامه داد: تا پایان سال ۱۲۰ مخزن کارگزاری میشود و مناقصه ۱۰۰ مخزن دیگر نیز در نیمه دوم دوم سال انجام خواهد شد.

بختیاری با بیان اینکه ایجاد ۸ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب یک شاهکار بوده است، گفت: ۹۰ درصد شبکه فاضلاب تهران تا کنون اجرا شده و تنها ۱۰ درصد آن معادل یک هزار کیلومتر در مناطق ۲۱ و ۲۲ باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران با اشاره به تلاش برای تامین آب در تهران، گفت: با وجود همه مشکلات در تهران در سال گذشته حتی یک ساعت قطعی آب نداشتیم.
منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...