نسخه چاپی

روحانیت مصادیق منیر هدایت امت اسلام هستند/ انتقام خون عزیزان خود را می‌گیریم

عکس خبري -روحانيت مصاديق منير هدايت امت اسلام هستند/ انتقام خون عزيزان خود را مي‌گيريم

فرمانده كل سپاه گفت: انتقام ذره ذره خون عزیزان خود را می‌گیریم، اما همگان می‌دانند كه ما درحال پیشرفت هستیم، هنر و شاهكار این بود كه هم قدرت ساختیم و هم كشور را، شهرهایمان آرام و آباد است.


به گزارش نما، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی که در مصلای قم برگزار شد، با بیان اینکه ما برای هر حقیقتی اگر از بستر تاریخ حرکت کنیم، می‌توانیم به ترسیم صورت و سیرت آن بپردازیم، اظهار داشت: بهترین توصیف برای روحانیت معظم ما در طول تاریخ نگاهی تاریخی و عمیق به نقش این جریان در صیانت اسلام در طول قرن‌هاست.

وی افزود: عالمان ما در طول تاریخ حیات اسلام همراه با مردم و مروجان شریعت الهی بوده‌اند، این افراد اسلام را از خطر تحریف نجات داده‌اند و جریان ناب و خالص اسلام را در طول قرن‌ها در پیکره امت جاری ساختند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه روحانیت مصادیق منیر هدایت امت اسلام بوده‌اند، گفت: روحانیون نشانه‌های وارستگی، علائم تقوا و ستارگان هدایتگر نسل‌های مختلف در طول تاریخ، در میان خانه‌ها، در منابر، حسینیه‌ها و مساجد بوده‌اند و حقیقت، احکام و حدود را برای مردم بیان کرده‌اند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: روحانیت معظم مفسر آموزه‌های قرآن و راسخون به علم بوده و اسرار حیات طیبه و رمز عمل صالح را بازگو کرده‌اند و اسلام را قرن‌ها جاری کرده‌اند و اجازه تعطیلی احکام اسلام را نداده‌اند و این زیباترین نقش جاودانه روحانیت عزیز در طول تاریخ حیات اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه در مسیر اسلام جلوتر می‌رویم، نقش روحانیت بیشتر می‌شود، عنوان کرد: دنیای غرب و استکبار تلاش کرده‌اند تا اسلام را از صحنه سیاسی عالم حذف و احکام دین خدا را تعطیل کند و مسلمانان را در گورستان جهل مدرن خاک کند و هویت اعتقادی، دینی، فرهنگی و ملی مسلمانان را غارت کنند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تا چهار دهه قبل چیزی به نام جهان اسلام در تاریخ سیاسی جهان وجود نداشت و غربی‌ها مسلمانان را به حساب نمی‌آوردند و دنیای اسلام را در دنیای سیاسی غرب جست‌وجو می‌کردند، ارزش‌های اخلاقی اسلام را می‌زدودند و ارزش‌های غربی را جایگزین می‌کردند که اگر این جریان تا به امروز ادامه می‌یافت از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

سرلشکر سلامی بیان کرد: روحانیت معظم ما همواره در مبارزه‌های ضداستبدادی امت اسلام نقشی پیشتاز، پیشگام و بیرق‌دار را ایفا کرده است و با انتشار روح آگاهی در جوامع، جهاد را عامل سعادت مسلمانان قرار داده است.

وی با بیان اینکه امام، مستضعفان را از خواب بیدار کرد، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی پیشانی بند جهاد بر پیشانی ملت بست و حرکت انقلاب ظاهر شد و در یک مقطع تاریخی، اعجاز الهی رخ داد و خورشید اسلام برای شکستن دادن بزرگ‌ترین قدرت به صحنه سیاسی جهان آمد.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: شکست دادن یک قدرت به ظاهر شکست‌ناپذیر در آن دوران جنگ سرد که دوران انجماد امت اسلام بود، چیزی جز یک اعجاز و نتیجه نصرت الهی برای مومنان نبود.

سردار سلامی با بیان اینکه با ظهور انقلاب دشمن گریخت و شکست تاریخی برای استکبار به نام اسلام ثبت شد، افزود: انقلاب آمد تا تمامیت اسلام در عالم جاری شود و این شاهکار روحانیت است که آمریکایی که شوروی را شکسته است، می‌شکند و او را از این سرزمین مقدس بیرون می‌راند.

وی از ولی‌فقیه به‌عنوان نجات‌دهنده ملت ایران از مین‌های بزرگ نام برد و عنوان کرد: دشمن آتش بر سر ملت می‌ریزد، اما همچنان ملت ایران با تکیه بر امام خود مقاومت می‌کند و پیروز می‌شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه همه قدرت‌ها بعد از جنگ ضعیف‌تر و خسته‌تر می‌شوند، گفت: امروز ناکامی را در سیمای آمریکا و رهبرانش می‌بینیم و از طرفی وضعیت ایران مقتدر را نیز مشاهده می‌کنیم.

سرلشکر سلامی بر لزوم شناسایی سیاست‌های دشمن و رصد کردن او تاکید کرد و افزود: اکنون مشاهده می‌کنیم که دشمن در اتاق‌های فکر و کاخ‌هایش شبانه‌روز برای شکستن اسلام و بازگشتن به تاریخ جهان اسلام توطئه مستمر می‌کند.

وی ادامه داد: دشن با فشار حداکثری و تمام قوا به صحنه آمده است و به دنبال آسیب زدن به نظام اسلامی است، اما باز هم از ملت ایران شکست خورده است.

فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی که به اندازه تمام جهان قدرت نظامی دارد، مجموع بودجه نظامی کشورهای جهان ۷۰۰ میلیارد دلار است، اما آمریکا به تنهایی این بودجه قابل توجه را برای عرصه‌های نظامی خود هزینه می‌کند؛ چنین دشمنی نقطه تمرکز خود را ایران اسلامی قرار داده است.

سردار سلامی با بیان اینکه پیشوای ایران اسلامی مورد حملات مستقیم دشمن است، افزود: بنده نمی‌توانم بسیاری از واقعیت‌های شیرین را بگویم و ان‌شاءالله بعدا بازگو خواهیم کرد، اما از ما قبول کنید که یک روحانی با دستان جانباز در میانه یک میدان جهانی جهاد، سال‌ها شبانه‌روز ایستاده است و دشمن را بی‌عمل گذاشته است. دشمن مجهز است، اما نمی‌تواند عمل کند.

وی با بیان اینکه دشمن با اصوات و کلمات به دنبال شکستن دادن نظام اسلامی است با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی خاطرنشان کرد: دشمنان ما پاسداری را بی دفاع ترور کرده و فکر می‌کنند جهانی را فتح کرده اند؛ البته که انتقام ذره ذره خون عزیزان خود را می‌گیریم، اما همگان می‌دانند که ما درحال پیشرفت هستیم، هنر و شاهکار این بود که هم قدرت ساختیم و هم کشور را، شهرهایمان آرام و آباد است و مردم‌مان آرام و شکیبا هستند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: مردم عزیز ایران ایستادند و صادق‌الوعد بودند و همه از حوادث صدر اسلام عبرت گرفتند و امام را در محراب تنها نگذاشتند.

سرلشکر سلامی در ادامه گفت: هرچقدر که دشمن تلاش کرد، باز هم نتوانست به نتیجه برسد؛ چراکه ملت پشتیبان نظام است، ما در مسیر قدرت هستیم و نگران چیزی نیستیم؛ سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم و این سختی‌ها هم برای ما و هم بری دشمنان وجود دارد، اما مهم این است که صبر و شکیبایی ما با تکیه بر ایمان به خداوند متعال است.

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: انسجام امت و امام زیر سایه اسلام یک نعمت است که باید قدردان آن باشیم و برای حفظ و ارتقای آن تلاش کنیم.

منبع: دفاع پرس

۱۴۰۱/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...