نسخه چاپی

اولین عكاس زن جنگ تحمیلی درگذشت

عکس خبري -اولين عکاس زن جنگ تحميلي درگذشت

مریم كاظم‌زاده، همسر شهید اصغر وصالی، از فرماندهان دفاع مقدس شب گذشته دارفانی را وداع گفته و امروز در در قطعه ۱۰۳ بهشت زهرا(س) دفن خواهد شد.


به گزارش نما، مریم کاظم‌زاده، همسر شهید اصغر وصالی، از فرماندهان دفاع مقدس و عکاس باسابقه سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی در ۶۵ سالگی درگذشت.

اکبر وصالی برادر شهید اصغر وصالی ضمن تائید این خبر اظهار داشت: سرکار خانم کاظم‌زاده که از خبرنگاران زمان دفاع مقدس بودند شب گذشته به دلیل بیماری صعب‌العلاج دارفانی را وداع گفته و به همسر شهیدش پیوست.

وی با بیان اینکه صبح امروز نیز مراسم تشیعع و تدفین این همسر شهید برگزار شد، افزود: حجت‌الاسلام و المسلیمن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران صبح امروز بر پیکر ایشان نماز خوانده و درباره مجاهدت‌های ایشان و همسر شهیدش سخنرانی انجام دادند.

برادر شهید وصالی در پایان خاطرنشان کرد که سرکارخانم مریم کاظم‌زاده همسر شهید اصغر وصالی در قطعه ۱۰۳ بهشت زهرا(س) دفن خواهد شد.

کاظم‌زاده، اولین عکاس زن جنگ تحمیلی بود که مهرماه سال ۵۹ به مناطق جنگی رفت و خاطرات بسیاری از حضور رزمندگان و فرماندهان در مناطق جنگی ثبت کرد.

حضور او در کردستان و همراهی با شهید مصطفی چمران، عکس‌های زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است که بخشی از آنها در کتاب «عکاسان جنگ» توسط بنیاد روایت فتح به چاپ رسیده است.

این خبرنگار جنگ درباره حضورش در کردستان گفته بود: «غائله کردستان که آغاز شد، خودم را به عنوان خبرنگار به مریوان رساندم. شهید وصالی هم با نیروهایش به آنجا آمده بود. شهید چمران من را با اصغر آشنا کرد تا مصاحبه‌ای در خصوص پاوه ضبط کنم، اما با واکنش بدی از سوی اصغر وصالی مواجه شدم. او می‌گفت که خبرنگار باید صحنه‌های واقعی را با چشم خودش ببیند، نه اینکه به ثبت شنیده‌ها اکتفا کند.»

بر پایه این گزارش، کاظم‌زاده در سال ۱۳۳۵ در شیراز متولد شد. او که فرزند یک خانواده سرشناس بود که تحصیلات عالیه‌اش را در انگلستان به پایان رساند. همسر شهید اصغر وصالی، سابقه همکاری با روزنامه‌های انقلاب اسلامی، کیهان و برخی از رسانه‌ها را در کارنامه خود داشت.

منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...