نسخه چاپی

دستاوردهای پیدا و پنهان حماسه دفاع مقدس

دستاوردهاي پيدا و پنهان حماسه دفاع مقدس

امروز ملت ما روی گنجینه‌هایی از فرهنگ دفاع مقدس نشسته كه نه‌تنها گفتنی است بلكه دیدنی است. حس در محضر «خدا» و «پیامبر» و «امام» بودن، لذت «امنیت» ، «آرامش»، «تقوای ستیز و پرهیز» چشیدن و ... از دستاوردهای پیدا و پنهان شكوه حماسه دفاع مقدس است.

محمدکاظم انبارلویی- خدا رحمت کند مرحوم استاد شهریار را ، این روزها به نام او و یاد او نام‌گذاری شده است. آن روزها که هزاران بسیجی برای دفاع از اسلام و ایران راهی جبهه‌ها می‌شدند در میان آن‌ها حضور یافت و این‌چنین سرود:
یا علی باز از خدا دستی به همراه بسیج
جاودان کن در جهان این جلوه و جاه بسیج
یا علی خون حسینت کی رود از یادها
کو ببیند زینب این غوغای خونخواه بسیج
کوردل بودند اهل کوفه و بیعت‌شکن
قوم سلمان است این قوم دل‌آگاه بسیج
لشگر اسلام شد چون سیل و طوفان در خروش
کفر اگر کوه باشد می‌شود کاه بسیج
امروز مقاومت یک سکه رایج در جهان و بسیج یک کلمه نام‌آشنا در جهان است امروز «کوه کفر» چون کاهی در برابر مقاومت است. خالی از لطف نیست نگاهی به سرفصل‌های نتایج دفاع مقدس بیندازیم:
1- 43 سال پیش کسانی که در اتاق جنگ استکبار جهانی، طراحی حمله به ایران را می‌کردند فکر نمی‌کردند جمهوری اسلامی از میان گردوغبار دفاع مقدس و از میان صدای بمباران‌ها و موشک‌باران و غرش تانک‌ها و توپخانه‌های دشمن‌سازه‌های نظامی خود را طوری سامان دهد به‌طوری‌که پس از گذشت دو دهه از جنگ یکی از 5 قدرت نظامی جهان شود.
2- آمریکا و شوروی توطئه جنگ تحمیلی را به کارگزاری صدام جنایتکار کلید زدند . جمهوری اسلامی ایران طی 8 سال مقاومت کادرهای نظامی خود را تربیت کرد و سازمان رزم خود را براساس استانداردهای الهی به سامان رساند به‌طوری‌که با بسیج نیروهای مقاومت به مرتبت «بازدارندگی» و ازآنجا در جایگاه «اقدام پیش‌دستانه» ایستاد!
3- جنگ موتور حرکت تاریخ است. این‌که تاریخ به کدامین‌سو در حرکت است لزوما نتیجه را طراحان آغازین نبرد تعیین نمی‌کنند، نتیجه جنگ را کسانی تعیین می‌کنند که با سنت‌های الهی حاکم بر جوامع همخوانی دارند.
4- جنگ تحمیلی جوانان پاکباخته ایران اسلامی را به ارتفاعی از هستی برد تا در آن جایگاه، به «ابدیت» و «جاودانگی» فکر کنند و حماسه‌هایی بیافرینند که فقط در تاریخ انبیاء و اولیای الهی و به‌ویژه در نهضت کربلا و عاشورا می‌توان سراغ آن را گرفت.
5- امروز ملت ما روی گنجینه‌هایی از فرهنگ دفاع مقدس نشسته که نه‌تنها گفتنی است بلکه دیدنی است. حس در محضر «خدا» و «پیامبر» و «امام» بودن، لذت «امنیت» ، «آرامش»، «تقوای ستیز و پرهیز» چشیدن و ... از دستاوردهای پیدا و پنهان شکوه حماسه دفاع مقدس است.
6- مردان سرزمین ما تجربه حسینی زیستن و حسینی مردن و زنان ما تجربه مدیریت زینبی و صبر باشکوه دختر علی (ع) را درمعرکه‌ها چشیدن را در کارنامه حیات جاویدان خود ثبت کردند. این ثبت تاریخی را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند واقعیت‌های آن را به دست تحریف و انحراف بسپارد.
7- شوروی با رضایت به آغاز جنگ حکم فروپاشی خود را امضاء کرد. آمریکا و غرب با تدارک ماشین جنگی صدام مجبور شد در جنگ اول و دوم خلیج‌فارس نه‌تنها آن تدارکات را پس بگیرد، بلکه پای حکم اعدام دیکتاتور بغداد امضاء بگذارد. هیچ‌کس فکر نمی‌کند نتیجه پخت‌وپز آش طراحان حمله به ایران در آخر شهریور سال 1359 آن‌قدر شور شود کسی هوس نکند حتی به آن لب بزند.
اکنون از امپراتوری شوروی خبری نیست. آمریکا در حال فرار از غرب آسیا است. رژیم صهیونیستی در محاصره نیروهای مقاومت در منطقه و درحال تجربه‌کردن بی‌ثباتی در درون است.
اما ایران اسلامی باثبات، اقتدار، محکم و استوار ایستاده است و قدرت‌های جهانی را به چالش می‌کشد.
8- دشمن پس از جنگ تحمیلی و جنگ سخت عزم جنگ شناختی و جنگ نرم کرد. اما هرچه بیشتر توطئه و نیرنگ به کار برد کمتر نتیجه گرفت. امروز ضدانقلاب در داخل و خارج به‌روزی افتاده‌اند که بوی عفونت فرومایگی و خیانت به ملت و خدمت به بیگانگان حتی مشام خود آن‌ها را آزار می‌دهد. آن‌ها اکنون در حال افتادن در چاه ویل شکست‌های پیاپی هستند. امروز آنچه را که از مخالفان نظام اسلامی می‌شود به‌خوبی دید «فروپاشی» ، «ازهم‌گسیختگی» و «به‌هم‌ریختگی» است!
 9- انقلاب اسلامی در مسیر «عقلانیت» از گردنه‌های سختی عبور کرده است. حرکت انقلاب در بستر «معنویت» ، برای رسیدن به «عدالت» شتاب گرفته است هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند مانع این حرکت شود. این حرکت مطابق فطرت انسانی و اراده الهی است. لذا ملت ایران هرروز شاهد یک پیروزی پیدا و پنهان هستند. قدرت‌های جهانی چاره‌ای جز زانو زدن در مقابل اراده ملت ایران ندارند.

  10- سرّ توفیقات ملت ما در اطاعت از «ولایت فقیه» و سرّ شکست دشمنان ما پیروی از «ولایت سفیه» دیکتاتورهای منطقه‌ای و جهانی است. من گاهی حیرت می‌کنم از برخی که می‌گویند؛ «من مخالف ولایت‌فقیه هستم» معنای این سخن آن است که آن‌ها موافق ولایت سفیه هستند! عاقبت و نتایج آن موافقت و این مخالفت را طی 40 سال گذشته را داریم با چشم سر می‌بینیم. برخی از مخالفان ولایت‌فقیه امروز ترجیح می‌دهند از کسانی اطاعت کنند که به اعتراف خودشان به‌اندازه «گاو» نمی‌فهمند اما حاضر نیستند اطاعت از کسی کنند که در مرز عصمت و طهارت روح است و آگاهی به احکام الهی دارد و شجاعت و رشادت در برابر قلدران جهانی دارد او را طی 45 سال گذشته در مدیریت بحران‌ها دیده‌ایم.
او به مسند «علم»، «عدل» و «طرفداری از مظلوم» تکیه زده است. اما دشمنانش در ته چاه ویل «جهل»، «ظلم»، «غفلت» و حمایت از ظالم نشسته‌اند.
 انقلاب اسلامی در برابر سفیهان و ابوسفیان‌های روزگار ایستاده است. مردم یقین دارند عاقبت پیروزی با «علم»، «عدل» و «آزادی» است.

۱۴۰۲/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...