نسخه چاپی

محك جدی ایران با تیمی متحول شده

عکس خبري -محک جدي ايران با تيمي متحول شده

كنار رفتن ستاره‌های پا به سن گذاشته تیم ملی والیبال، شرایط را به گونه‌ای رقم زده كه ایران با تیمی متحول شده در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ حضور پیدا می‌كند.

به گزارش نما، همه منتظر آغاز لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ و محک خوردن تیم ملی در رقابت با حریفان غیر آسیایی هستند. دلیل این حساسیت هم حضور سرمربی ایرانی در راس کادر فنی تیم ملی پس از حدود ۱۰ سال است.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران، گام نخست مسئولیت خود را با قهرمانی در آسیا برداشت که بسیار محتمل قابل انتظار بود ولی حالا نوبت به غول‌های والیبال جهان است تا عیار بین‌المللی تیم ملی را مشخص و چشم اندازی از والیبال ایران را ارائه کنند.

توقع از تیم ملی والیبال در آغاز چرخه المپیکی ۲۰۲۴ نباید غیرمنطقی و زیاد باشد. مقایسه ترکیب فعلی تیم ملی با بازیکنانی که در چند سال اخیر دیدیم، پوست اندازی و تغییراتی گسترده را نشان می‌دهد. اثری از مدافعان وسطی مثل محمد موسوی، مسعود غلامی و اصغر مجرد نیست؛ پوریا فیاضی و میثم صالحی در ترکیب نیستند؛ تیم ملی از بازیسازی سعید معروف محروم است و دیگر امیر غفوری در کار نیست.

در مقابل، طاهر وادی با تجربه برای تیم ملی بازیسازی و علی رمضانی که پاسور مورد علاقه بهروز عطایی در تیم کاله است به او کمک می‌کند. دو قطر پاسورِ جوان و پرقدرت که هر دو چپ دست هم هستند، اسپک‌های پشت خط را می‌زنند. میلاد عبادی‌پور، کاپیتان و نقطه اتکای تیم ملی است که مرتضی شریفی و امیرحسین اسفندیار نیز در کنار او دریافت‌های اول را انجام می‌دهند. محمدرضا حضرت‌پور نیز در عین جوانی، لیبرو باثباتی نشان داده است.

کنار رفتن ستاره‌های پا به سن گذاشته تیم ملی که دیر یا زود باید جای خود را به جوان‌ها می‌دادند، افت قدرت و کاهش تعداد پیروزی‌ها را در پی خواهد داشت که با اعتقاد به سرمربی و مقبولیت او در جامعه والیبال، باید تحمل شود تا عطایی، تفکرات خود را پیاده کرده و تیم ملی ایران همچنان، حریفی سخت برای تیم‌های قدرتمند جهان باشد و البته نتیجه هم بگیرد.

دیدارهای ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها با ۳ حریف آسیایی و هلند آغاز می‌شود که برای شروع یک تورنمنت بد نیست ولی ساده هم نخواهد بود. برنامه کامل دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به وقت تهران به شرح زیر است:

هفته نخست: گروه یک، شهر برازیلیا (برزیل)

چهارشنبه ۱۸ خرداد؛ ایران – چین، ساعت ۱:۳۰ بامداد

جمعه ۲۰ خرداد؛ ایران – هلند، ساعت ۲۲:۳۰

یکشنبه ۲۲ خرداد؛ ایران – استرالیا، ساعت ۴:۳۰ بامداد

یکشنبه ۲۲ خرداد؛ ایران – ژاپن، ساعت ۲۰:۳۰

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه (بلغارستان)

سه‌شنبه ۳۱ خرداد؛ ایران – بلغارستان، ساعت ۲۱:۳۰

پنجشنبه ۲ تیرماه؛ ایران – آمریکا، ساعت ۲۱:۳۰

جمعه ۳ تیرماه؛ ایران – برزیل، ساعت ۱۸

شنبه ۴ تیرماه؛ ایران – کانادا، ساعت ۱۵

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک (لهستان)

سه‌شنبه ۱۴ تیرماه؛ ایران – لهستان، ساعت ۲۲:۳۰

پنجشنبه ۱۶ تیرماه؛ ایران – ایتالیا، ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۱۷ تیرماه؛ ایران – اسلوونی، ساعت ۱۹:۳۰

شنبه ۱۸ تیرماه؛ ایران – صربستان، ساعت ۱۹:۳۰

منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...