نسخه چاپی

قاسمپور: اسكوچیچ باید در كمیته فنی گزارش كار بدهد/ خیلی‌ها به مربی ایرانی اعتقاد ندارند

عکس خبري -قاسمپور: اسکوچيچ بايد در کميته فني گزارش کار بدهد/ خيلي‌ها به مربي ايراني اعتقاد ندارند

سخنگوی كمیته فنی فدراسیون فوتبال اعلام كرد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باید در جلسه كمیته فنی حضور پیدا كند و برای اردویی كه در قطر برگزار شده است، گزارش كار بدهد.

به گزارش نما، ابراهیم قاسمپور درباره اردوی تیم ملی فوتبال ایران در قطر اظهار داشت: اردوی بدی نبود. قطر امکانات خوبی دارد که تیم ملی ایران توانست از آنها استفاده کند، هر چند که در آنجا هوا گرم بود، ولی امکاناتی که در قطر وجود دارد، در جاهای دیگر وجود ندارد. با این حال انتظار داشتیم بازی‌های تدارکاتی بهتری برای تیم ملی فراهم شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداد و تیم ملی با یک بازی تدارکاتی اردو را به پایان رساند.

وی درباره شکست 2 بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل الجزایر در دیداری دوستانه خاطر نشان کرد: الجزایر با اینکه برخی از بازیکنانش را در اختیار نداشت، تیم مستحکمی نشان داد و فشار خوبی روی تیم ملی ایجاد کرد. مشکلات تیم ملی در این بازی مخصوصاً در خط دفاع هویدا شد.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره بی‌نظمی ساختاری در تیم ملی و اشتباهات تأثیرگذار بازیکنان یادآور شد: همه تیم‌ها و بازیکنان بزرگ دنیا اشتباه می‌کنند و ما نیز در خط دفاع و درون دروازه در این بازی اشتباهاتی داشتیم. اگر اشتباه نباشد که همه بازی صفر - صفر مساوی می‌شود. با این وجود خط دفاع نشان داد که مستحکم نیست و در دروازه هم مشکلاتی داشتیم. در خط حمله نیز سردار آزمون شرایط خیلی خوبی نداشت. ما در این بازی در خط دفاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان را نداشتیم و غیبت این دو بازیکن مشهود بود. در آن سو باید دیگر بازیکنان نیز به شرایط ایده‌آل‌تری برسند، چون در بازی‌های جام جهانی ممکن است بازیکنان کلیدی را از دست بدهیم و بازیکنان جایگزین باید در بهترین فرم باشند.
قاسمپور با تأکید بر اینکه تیم ملی ایران به بازی‌های تدارکاتی بیشتری نیاز دارد، گفت: مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد. مسئولان فدراسیون تلاش می‌کنند که بهترین اتفاق برای تیم ملی رخ دهد. هیچ فدراسیونی دوست ندارد تیمش بدون برنامه و تدارک باشد، اما مشکلاتی وجود دارد و کار را برای انجام بازی‌های تدارکاتی سخت می‌کند. از الان باید برای فیفادی بعدی برنامه‌ریزی شود. یک بخش ماجرا بحث‌های مالی است که دست خودمان است و وزارت ورزش و فدراسیون تلاش می‌کنند تا مشکلات را حل کنند، ولی بخش دیگر ماجرا بحث‌های سیاسی است. بخش عمده‌ای از مشکلات در این روند بحث‌های سیاسی و سنگ‌اندازی‌های این جریان است. در هر دو مورد وزارت امور خارجه باید کمک کند تا بتوانیم در فرصت باقیمانده بازی‌های خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه برای این دوره از بازی‌ها، نفرات زیادی بیرون از ایران داریم که شرایط بدی ندارند. در این مقطع سخت است که بازیکنان بتوانند آمادگی‌شان را حفظ کنند، ولی لژیونرها وضعیت خوبی در تیم‌های‌شان خواهند داشت. موضوع اصلی تیم ملی ایران هماهنگی است که البته خوشبختانه اکثر بازیکنان چند سال است که کنار هم بازی می‌کنند و به توانایی یکدیگر آشنایی دارند. بحث فقط بازی تدارکاتی و هماهنگی بیشتر و القای برنامه‌های مربی است. در این فرصت کار خاص دیگری نمی‌توان کرد.

سخنگوی کمیته فنی درباره انتقاداتی که به اسکوچیچ می‌شود، تصریح کرد: باید در این مقطع با اسکوچیچ ادامه دهیم، چراکه زمان مناسبی برای جابه‌جایی نیست. تغییر سرمربی هم هزینه داد و هم اینکه به زمان کافی نیاز دارد. در آن سو خیلی‌ها نیز اعتقادی به مربی داخلی ندارند. اسکوچیچ دو سال است که کنار تیم است و شناخت خوبی دارد.

قاسمپور درباره اینکه در کمیته فنی بحث تغییرات در کادر فنی تیم ملی مطرح خواهد شد، گفت: بحث جابه‌جایی مطرح نمی‌شود، چون همانطور که گفتم هم به هزینه سنگین نیاز دارد که امکان‌پذیر نیست و هم اینکه زمان زیادی تا جام جهانی نداریم. یا نباید مربی را تغییر بدهید یا اینکه اگر تغییر می‌دهید باید کسی را بیاورید که که شناخته شده باشد، بتواند کمک بیشتری به ما کند و وزن تیم ملی را افزایش دهد. متأسفانه برای این تغییر زمان کافی نداریم. سرمربی تا تیم ملی را بشناسد و در ترکیب جابه‌جایی و تغییر ایجاد کند، جام جهانی شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: همه این مسائل دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت به این برسیم که در این شرایط بهترین گزینه همان اسکوچیچ است. گزینه ایرانی هم می‌تواند بحثش مطرح باشد ولی در این باره نیز مثل دیگر موضوعات طبیعتاً اختلاف سلیقه وجود دارد، کما اینکه اگر مربی ایرانی را هم سرکار بیاوریم، او نیز به زمان نیاز دارد. تغییر و تحول روندی زمان‌بر است. اعضای تیم ملی چندسالی است که کنار هم هستند و تجربیات خوبی دارند و از سویی دیگر تفکرات حرفه‌ای به بازیکنان تیم ملی القا شده است.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه از ابتدا از مخالفان حضور اسکوچیچ در تیم ملی بوده و این موضوع را بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط اما نظر شخصی من این است که با این مجموعه باید کار را در جام جهانی ادامه داد. همه باید کمک کنند تا این تیم با بهترین شکل ممکن در جام جهانی حضور پیدا کند. ما نقطه‌ نظرات‌مان را برای انتقاداتی که مطرح است، عنوان می‌کنیم. نیاز است که اسکوچیج در کمیته فنی حضور پید کند و برای اردویی که برگزار شده است، گزارش کار بدهد.

قاسمپور ادامه داد: شاید اسکوچیچ نیازهایی داشته که فدراسیون نتوانسته‌ است فراهم کند. او بازی‌های تدارکاتی و اردوهایی را درخواست داشته است و مطمئناً ایراداتی وجود دارد که ما هم می‌دانیم. ما وضعیت را دنبال می‌کنیم تا از نظر فنی برای انتقادتی که وجود دارد، به پاسخ برسیم. حتماً باید اسکوچیچ در نشستی به مسئول فدراسیون و کمیته فنی گزارش کار بدهد تا اگر ضعف و ایرادی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ پشتیبانی وجود داشته و دارد، برطرف شود.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...