نسخه چاپی

غرق شدن دو كودك در سطل آب كولر

عکس خبري -غرق شدن دو کودک در سطل آب کولر

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر گفت: طی یك ماه گذشته دو كودك در سطل آب كولر در شهرستان دیر غرق شدند.

به گزارش نما، حسین ناظمیان پور اظهار داشت: هدی و هدیه دو کودک زیر پنج سال ساکن شهرستان دیر بودند که بر اثر غرق شدن در سطل آب جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر گفت: هدی دختر افغانی که تنها یک سال و دو ماه داشت بر اثر بی توجهی والدینش داخل سطل پر از کولر آبی در حیاط خانه سقوط کرد و در سطل بدون غرق شد. هر سر و صدا وی به بیمارستان امام هادی دیرالزور منتقل و با اسکورت پزشکی به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر عملیات احیا را با موفقیت انجام داد که متاسفانه پس از چند روز بستری در بخش مراقبت های ویژه علیرغم تلاش پزشکان جان خود را از دست داد. و کادر پرستاری

وی افزود: به گفته مادر این کودک در کمتر از ۲۰ دقیقه ناپدید می شود و پس از آن در سطل آب پیدا می شود که اهمیت توجه مضاعف به کودکان و مراقبت از حضور آنها را نشان می دهد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر افزود: هدیه دختری حدود دو ساله ساکن شهرستان دیر بود که برای بازی سر خود را در سطل آب خنک کرده بود و دیگر نمی توانست سر خود را از سطل بیرون بیاورد. والدین نیم ساعت بعد با اعلام این خبر به مرکز پیام فوریت های پزشکی متوجه وی شدند و بلافاصله تیم اورژانس به محل حادثه رفت و کودک را احیا کرد.

ناظمیان پور افزود: عملیات احیای این کودک دو ساله در بیمارستان ادامه یافت و با موفقیت انجام شد. خودش را گم کرد

وی به والدین هشدار داد: از ابتدای امسال تاکنون سه مورد فوت کودکان زیر پنج سال در شهرستان دیر بر اثر تصادفات رخ داده است که دو مورد آن به دلیل غرق شدن در سطل آب و یکی از آنها به دلیل غرق شدن در سطل آب بوده است. تصادف کرده بود.”

آب می تواند تقریباً خطرناک باشد، اما برای بیشتر کودکان به معنای سرگرمی و بازی است و ممکن است کودک بدون اینکه والدین متوجه شوند در چند سانتی متر آب، ته یک سطل آب، در وان و غیره غرق شود. ” او گفت. این موضوع.

این مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تاکید کرد: اکثر کودکان عاشق آب هستند و دوست دارند با آب بازی کنند و والدین باید در این زمینه دقت کافی داشته باشند و هرگز فرزندان خود را در کنار آب تنها نگذارند.

ناظمیان پور گفت: برخلاف تصور عموم، سطل های پر از آب خنک تر رها شده در حیاط خانه ها خطرناک و تصادفی بوده و خسارات جبران ناپذیری به کودکان و والدین وارد می کند.

وی افزود: لازم است با رسانه ها و سازمان های مردم نهاد برای افزایش آگاهی و حساسیت مردم نسبت به خطرات رها شدن سطل های پر از کولرهای آبی در حیاط خلوت و حضور کودکان در ساحل در این ایام سال، همکاری شود. باید بین مردم ایجاد شود تا شاهد چنین حوادث تلخ غرق شدنی نباشیم.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۳/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...