نسخه چاپی

سپاهان در انتظار پاسخ گادوین منشا

عکس خبري -سپاهان در انتظار پاسخ گادوين منشا

بسیاری از هواداران پرسپولیس حسابی از خریدهای پرسروصدای قرمزها شادمان هستند و لقب «كهكشانی‌ها» را برازنده این تیم در لیگ بیست‌ودوم می‌دانند، اما شاید بهتر باشد صفت «پیر» را هم به این لقب جذاب بیفزاییم!

به گزارش نما، غیر از جلال حسینی که از قرار معلوم پذیرفته همین امسال با مستطیل سبز خداحافظی کند و کفش‌هایش را بیاویزد، عمده خریدهای پرسپولیس برای فصل جدید بالای سی سال هستند و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اغلب خروجی‌های این تیم در رده سنی زیر بیست‌وپنج سال قرار می‌گیرند. پرسپولیس فصل گذشته هم با مشکل میانگین بالای سنی مواجه بود و این مساله با تحرکات نقل‌وانتقالاتی جاری، پررنگ‌تر هم خواهد شد. خریدهایی که انتظار می‌رود در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار بگیرند، کسانی هستند همچون علیرضا بیرانوند ۳۰ ساله، سروش رفیعی ۳۲ ساله، مرتضی پورعلی‌گنجی ۳۰، دانیال اسماعیلی‌فر ۲۹ ساله و گئورگی گولسیانی ۳۱ ساله. سرخ‌ها البته محمدمهدی احمدی ۲۱ ساله را هم گرفته‌اند که باید دید چقدر به او بازی می‌رسد. دیگر خرید پر سر و صدای قرمزها هم سعید صادقی ۲۹ ساله است که انتظار می‌رود او نیز در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

از آن سو اما برخی از نفراتی که پرسپولیس را ترک می‌کنند، عبارتند از علی شجاعی ۲۵ ساله، محمد شریفی ۲۲ ساله و نیز صفروف و هنانوف که هر دو ۲۱ ساله هستند؛ بازیکنانی که مشخص نیست چرا جذب شدند، چرا قرارداد یک سال‌ونیمه با آنها بسته شد و چرا به این سرعت در فهرست مازاد قرار گرفته‌اند. البته که دو مدافع تاجیک پرسپولیس فعلا با جدایی مخالفت کرده‌اند، اما بعید است جایی در فهرست فصل بعد داشته باشند. پرسپولیس دو بازیکن هم به فولاد خوزستان داده که این دو نفر سعید آقایی ۲۷ ساله و احسان پهلوان ۲۸ ساله هستند. در مجموع انتظار می‌رود ترکیب اصلی پرسپولیس برای فصل جدید، از میانگین سنی نزدیک به ۳۰ سال برخوردار باشد.
موضوع «سن» در پرسپولیس از جایی جالب‌تر می‌شود که بدانیم گادوین منشا ۳۲ ساله هم در فهرست خرید قرمزها قرار گرفته و گویا بسیار به این تیم نزدیک است. بنابراین او را هم باید یکی از خریدهای سن و سال‌دار سرخپوشان به حساب بیاوریم. طبیعتا آقای گل فصل گذشته لیگ برتر نیز برای نیمکت‌نشینی به این تیم نمی‌آید و قرار است در پیشانی خط حمله به میدان برود. منشا پارسال در مس رفسنجان توپ زد و ۱۴ بار دروازه رقبا را گشود، هرچند نیمی از گل‌های او از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

بسیاری از هواداران پرسپولیس حسابی از خریدهای پرسروصدای قرمزها شادمان هستند و لقب «کهکشانی‌ها» را برازنده این تیم در لیگ بیست‌ودوم می‌دانند، اما شاید بهتر باشد صفت «پیر» را هم به این لقب جذاب بیفزاییم! در نگاه اول هیچ مشکلی نیست و شاید همین تیم جام قهرمانی را به اردوگاه سرخ‌ها برگرداند، اما این مدل سیاست‌گذاری، زنگ خطر را برای آینده باشگاه به صدا درآورده است. به هر حال امروز باید بذری کاشته شود که فردا محصول بدهد. آیا واقعا نگران نیستید با کاهش کیفیت و بازنشستگی دسته‌جمعی شمار زیادی از بازیکنان فعلی، ناگهان پرسپولیس خالی شود و لطمه جدی ببیند؟ بهترین راه نو کردن تیم، جوانگرایی تدریجی است که در این سال‌ها از آن غفلت شده است. بی‎تفاوتی امروز، تاوان سنگین فردا را به همراه خواهد داشت.

منبع: روزنامه گل

۱۴۰۱/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...