نسخه چاپی

واكنش میرسلیم به خبر بازداشت فرزندش:

یورشهاى مذبوحانه اینجانب را در مبارزه با فساد تضعیف نخواهد كرد

يورشهاى مذبوحانه اينجانب را در مبارزه با فساد تضعيف نخواهد کرد

میرسلیم گفت: بنده شخصاً از پیگیرى جدى براى ریشه كن كردن مفاسد و خشكاندن انحرافات و تخلفات و ویژه خوارى‌ها دست بر نخواهم داشت و منافقان و تبهكاران سیاسى و زالوصفتان اقتصادى و منحرفان فرهنگى و جنایتكاران اجتماعى و امنیتى گمان نكنند كه این یورشهاى مذبوحانه آنها این جانب را تضعیف خواهد كرد یا از پا خواهد انداخت. ما بر آن عهد كه با امام بسته‌ایم استوار خواهیم ماند .

به گزارش نما ، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درخصوص ماجرای بازداشت پسرش به اتهام همکاری با منافقین اظهار داشت: مهدى را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن 1398 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدید نظر و قطعى شدن حکم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد.

وی افزود: در هنگام دستگیرى او، با اطلاعاتى که مأموران امنیتى به من دادند متوجه مسائلى که او را گرفتار کرده بود شدم و فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از از این وضعیت نجات دهم.

میرسلیم تاکید کرد: بنده برای جلوگیری از هرگونه شائبه و شبهه، در هیچ یک از مراحل بازداشت و بازجویى و محاکمه و تجدید نظر دخالتی نکردم.

این نماینده مجلس درخصوص اقدامات فرزندش در این پرونده گفت: منافقین با شناسایى و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدى او را شکار کرده و به دام انداخته و سعى کردند از او اطلاعاتی بدست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه بندى شده بوده، موفقیتى جز به دام انداختن او به دست نیاوردند.

وی درخصوص نقطه ضعف فرزندش نیز خاطرنشان کرد: نقطه ضعف مهدى از بدو تولد با او بوده واین مسئله هم جسمی است و هم روحی. من و مادرش هم بسیار تلاش کردیم تا این نقاط ضعف بر شخصیت او تأثیر نگذارد و او بتواند بتدریج که رشد مى کند، بدون احساس ضعف و به صورت عادى به تحصیل و زندگى اجتماعى بپردازد و تا حدود زیادى هم موفق بودیم.

میرسلیم ادامه داد: فرزندم بسیار عاطفى و ساده لوح و سست ‌اراده است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتى نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است.

وی گفت: من به عنوان پدرش، حتى بعد از پنجاه سال ابا دارم که بگویم او ضعیف است تا مبادا به شخصیت او اهانت شود ولى واقعیت همین است و اکنون اغلب کسانى که با این پرونده سروکار داشته اند این نقاط ضعف را بخوبى مى دانند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مهدى در دوران بازجویى متوجه شد که فریب خورده و به دام افتاده و کاملا نادم و افسرده شد به گونه‌اى که دائم پس از بازجویی و بویژه در زندان احساس غربت مى‌کرد و شب و روز را با اشک و ناله مى ‌گذراند و هم‌بندی‌هایش او را وادار کرده بودند از قرص‌هاى آرامبخش استفاده کند و همین موجب شد ضعف جسمانى‌اش تشدید شود و حتی تعادلش را از دست بدهد.

میرسلیم اظهار داشت: همچنین برخى از همبندی‌هاى او در هنگام مرخصى به من گفتند که دیگران، مهدى را وادار به بیگارى کرده و از او اخاذى مى کنند و بدتر از همه به مناسبت شرکت در رأى گیرى و انتخابات ریاست جمهورى به او اهانت مى کردند. اینها نمونه هایى بود از آنچه در زندان رخ مى داد و وقتى یقین به صحت گزارشها پیدا کردم و برایم محرز شد که از طرف هم‌بندی‌هایش ظلمی رخ داده، در نامه اى از رئیس قوه قضائیه سؤال کردم که آیا منظور از ٥ سال حبس، زندان توأم با تحقیر و توهین و اخاذى است؟ ایشان هم بزرگوارى کردند و جواب دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص کارنامه دستگاه قضایی در دوره تحولی اخیر تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه، دادستان کل و دادستان تهران بارها از زندان بازدید کردند و کاستی‌های موجود در زندان‌ها را از نزدیک دیدند و ان شاءالله ادامه این روند، اصلاحات خوبى در پى خواهد داشت.

میرسلیم در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نحوه مرخصی گرفتن فرزندش از زندان، خاطرنشان کرد: مرخصى از زندان تابع ضوابطى است که مهمترین آنها مربوط به رفتار خود زندانى است. با توجه به گزارش دادیاران مقیم و وضع جسمى و روحى فرزندم، او را مستحق مرخصى تشخیص دادند.

وی افزود: در این فاصله، مهدى درخواست عفو کرده بود که با ملاحظه رفتار و شرائط او نیمى از مدت حبس او مشمول عفو شد.

این نماینده مجلس گفت: به نظر من، دستگاه قضا باید این نکته را در نظر بگیرد که زندان، مجازات مناسبی برای فردی با این شرایط ضعیف نیست؛ آن هم زندانى که درشرائط کنونى امکان طبقه‌بندى زندانیان در آن به نحو شایسته وجود ندارد.

میرسلیم تصریح کرد: این سخنان بنده نه براى مبرا کردن فرزند و نه براى اعمال نفوذ در دستگاه قضایی است چراکه از مشکلات کار آنها بخوبی آگاهم و امیدوارم بتوانند هرچه زودتر و بهتر اصلاحات بنیادین را در قوه قضائیه به ثمر برسانند.

وی اضافه کرد: امروز کارهای بزرگى آغاز شده که منحصر به دستگاه قضایى نیست و در قوه مجریه نیز اصلاحات مهمى باید انجام گیرد که شرط اصلى موفقیت آن، شایسته سالارى در گزینش مدیران و مجریان است.

میرسلیم گفت: ما هم در مجلس باید اهتمام خود را صرف همین اصلاحات بویژه نظارت بر اجراى قوانین و مقررات قانونى کنیم و سپس از مردم توقع داشته باشیم که همدلانه با دولت همراهی کنند تا دولت بتواند بتدریج و با مراعات اولویت، پاسخگوی مطالبات عقب مانده و برحق مردم باشد.

وی تاکید کرد: بنده شخصاً از پیگیرى جدى براى ریشه کن کردن مفاسد و خشکاندن انحرافات و تخلفات و ویژه خوارى‌ها دست بر نخواهم داشت و منافقان و تبهکاران سیاسى و زالوصفتان اقتصادى و منحرفان فرهنگى و جنایتکاران اجتماعى و امنیتى گمان نکنند که این یورشهاى مذبوحانه آنها این جانب را تضعیف خواهد کرد یا از پا خواهد انداخت. ما بر آن عهد که با امام بسته‌ایم استوار خواهیم ماند .

میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: نکته اصلى در تمام موارد این چنینی، به وجود فساد و ریشه دواندن مفاسد در کشور برمى گردد و هرکس در راه مبارزه با تباهی‌ها گام بردارد با این قبیل یورش‌ها مواجه مى شود و تا موقعى که در این مسیر ثابت قدم باشد علیه او داستان‌ها مى بافند و به او تهمت مى زنند و با کنایه و اشاره و طنز هتاکى مى کنند؛ اینها جزو عوارض مبارزه با فساد است و باید به عنوان واقعیت بپذیریم و پاسخ لازم و مناسب راهم بدهیم.

۱۴۰۱/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...