نسخه چاپی

نماینده مردم شیراز در گفتگو با نما:

تغییر ساعات كاری ادارات راه حل مشكل ناترازی انرژی نبود/گرانی نتیجه تغییر ساعات كاری

تغيير ساعات کاري ادارات راه حل مشکل ناترازي انرژي نبود/گراني نتيجه تغيير ساعات کاري

اینكه ساعات شروع به كار ادارات ۶ صبح شده است، هم كارمندان را ناراضی كرده است و هم ارباب رجوع را، مخصوصاً در كلانشهرها این نارضایتی بیشتر است

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، درگفتگو با نما، با اشاره به تغییر ساعات شروع به کار ادارات گفت: ما در اصل داریم صورت مسئله را پاک میکنیم، در بحث ناترازی انرژی، ما باید مشکلمان را به گونه ای دیگر حل کنیم و تغییر ساعات کاری ادارات راه حل این مشکل نیست.
وی بیان کرد: در کشور ما نسبت به جمعیتی که وجود دارد، میزان انرژی زیادی مصرف می‌شود و در مصرف انرژی هایی مانند آب، برق، بنزین و.... صرفه‌جویی نمی شود، این وضعیت درست نیست که ما آنقدر از انرژی استفاده کنیم که در تابستان مسئولین از کمبود برق گله‌ مند باشند و در زمستان از کمبود گاز گله مندی داشته باشند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: نباید مصرف انرژی به گونه‌ای باشد که مسئولین مجبور شوند در تابستان برق کارخانه ها و در زمستان گاز کارخانه ها را قطع کنند و در نتیجه کارخانه ها مجبور شوند به جای آنکه به صورت دو شیفت کار کنند یک شیفت کار کنند و درپی این موضوع، برای جبران هزینه‌ها و آن یک شیفتی که کار نکرده اند، مجبور می شوند قیمت محصولاتشان را بالاتر ببرند، در نتیجه در اینجا کسانی که ضرر اصلی را می کنند خود مردم هستند که باید کالا ها را گران تر بخرند و این موضوع به نفع مردم نیست.
پاک فطرت در ادامه بیان کرد: باید برای صرفه جویی در مصرف انرژی برق، روش دیگری را جایگزین کنیم و مردم مصرف خانگی را پایین بیاورند، چراکه اگر مصرف خانگی برق پایین تر بیاید، دیگر نیاز نیست که اینگونه ساعت ها را تغییر دهیم.
وی با اشاره به تاثیر تغییر ساعات کاری ادارات بر رفع ناترازی برق، بیان کرد: اینکه ساعات شروع به کار ادارات ۶ صبح شده است، هم کارمندان را ناراضی کرده است و هم ارباب رجوع را، مخصوصاً در کلانشهرها این نارضایتی بیشتر است، ما در روستاها و شهرهای کوچک میتوانیم بگوییم که کارمندان باید ساعت ۶ صبح سرکار بیایند و مشکلی از این بابت به وجود نمی آید چراکه محل سکونت یک کارمند با محل کارش در آنجا، فاصله زیادی ندارد اما در کلان شهری مانند تهران وقتی می گوییم که کارمند ساعت ۶ صبح سرکار بیاید، طبیعتا آن کارمند باید ساعت ۴ صبح برای سرکار رفتن آماده شود و این مسئله برای خیلی از کارمندان سخت است و به همین دلیل این کارمندان سعی می کنند تا ۱۵ شهریور ماه که قانون تغییر ساعات کار ادارات وجود دارد، مرخصی بگیرند و یا یک روز در میان، به سرکار بیایند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: تغییر ساعات کاری ادارات، برای مردم نیز مشکلاتی ایجاد کرده است، در تهران بیش از ۴۰ درصد ارباب رجوع‌ها از شهرستان ها می آیند و این تغییر ساعات، برای آنها نیز مشکلاتی به وجود آورده است و حتی در بیشتر مواقع در ساعت ۶ صبح اصلا ارباب رجوعی برای ادارات وجود ندارد!
پاک فطرت در انتها بیان کرد: تغییر ساعات کاری ادارات، به این شیوه، عملیاتی نیست، باید در این مسئله یک تجدید نظر صورت گیرد و باید در کلانشهرها ساعت شروع به کار ادارات، حداقل ۷ صبح باشد.


۱۴۰۲/۰۴/۰۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...