نسخه چاپی

دولتی‌ها و سناریوهای مختلف برای انتخابات ریاست‌جمهوری/ از فریاد «زنده باد بهار» تا قهرمان كم‌حرف و پركار «مسكن مهر»

عکس خبري -دولتي‌ها و سناريوهاي مختلف براي انتخابات رياست‌جمهوري/ از فرياد «زنده باد بهار» تا قهرمان کم‌حرف و پرکار «مسکن مهر»

دولتی‌ها این روزها با چندین سناریوی مجزا و موازی و با شعارهای انتخاباتی، چهره‌ها و برنامه‌های مختلف، ورود به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را پیگیری می‌كنند، از تلاش برای كاندیداتوری مشایی با شعار "زنده باد بهار" تا برجسته‌سازی عملكرد نیكزاد در حل مشكل مسكن و معرفی او به عنوان "مردی كه خوب حرف نمی‌زند اما خوب عمل می‌كند".

به گزارش نما در ماه‌های پایانی دولت دهم، در حالی که روزهای آخر ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد هم سپری می‌شود و رو به انتها می‌رود، افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در سرتاسر کشور بویژه شهرستان‌ها و مناطق محروم‌تر ادامه دارد و دولت و جریان حامی احمدی‌نژاد همچنان مسکن مهر و ماجرای خانه دار شدن مردم را با رویکرد جدی و آینده‌نگر دنبال می‌کند.

روز گذشته یکی دیگر از پروژه‌های مسکن مهر در منطقه ضیاء آباد اسلامشهر افتتاح شد و احمدی‌نژاد در پایان از تمام دست‌اندرکاران و همچنین پیمانکاران، کارگران و متخصصان احداث این واحدهای مسکونی تشکر کرد و گفت که ان‌شا‌ء‌الله روزی را شاهد باشیم که تمام ایرانیان از مسکن مناسب برخوردار باشند.

هنگامی که دور چهارم و آخر سفرهای استانی دولت احمدی‌نژاد با شعار حل مشکل مسکن مردم به راه افتاد، حرف و حدیث‌ها بر سر کاندیداتوری علی نیکزاد هم بالا گرفت. بسیاری از ناظران سیاسی سفرهای استانی با این رویکرد را فعالیت تبلیغاتی جدی دولت و جریان حامی احمدی‌نژاد برای معرفی و کاندیداتوری نیکزاد در انتخابات ریاست جمهوری آتی معنا می‌کردند. کلید طلایی حل مشکل مسکن، مشکل جدی بسیاری از قشرهای مردم ایران در دستان نیکزاد، وزیر مسکن پرکار دولت دهم است و سفرهای استانی برای حل مشکل مسکن، می‌تواند ماهیت تبلیغی کارآمد و هدفمندی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی داشته باشد.

علاوه بر تلاش و اهتمام جدی دولت برای جلو بردن پروژه مسکن مهر، ماجرایی که قهرمان آن نیکزاد است، حضور وزیر مسکن پرکار دولت دهم در یکی از صندلی‌های جلویی اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد و نیز همراهی او در آخرین سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، نشان‌دهنده تلاش جدی دولت برای آماده‌سازی نیکزاد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و معرفی هرچه بیشتر چهره او به مردم و رسانه‌ها بوده است.

نیکزاد حتی در جایی با کمی ناشی‌گری و بی‌توجهی به ضرورت فعالیت تبلیغاتی نامحسوس و زیرپوستی اعلام کرد که متقاضیان واحدهای مسکن مهر زمانی که واحدهای خود را با امکاناتی نظیر آسانسور و حیاط تحویل گرفتند و وام‌های خود را پرداخت کردند به جان احمدی‌نژاد دعا خواهند کرد. او با این اظهارنظر به نوعی به ماهیت تبلیغاتی جدی پروژه مسکن مهر و تلاش برای کسب آرای مردم اشاره کرد.

دولت برجسته‌سازی بحث مسکن برای معرفی چهره نیکزاد به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری آتی را تنها در سفرهای استانی دور آخر خلاصه نکرد و در نهایت هیئت دولت در یکی از جلسات مهر ماه گذشته، مصوبه‌ای را برای خانه‌دار کردن خانواده‌های شهدا و ایثارگران تصویب کرد و وزارت مسکن و شهرسازی مسئول پیگیری این موضوع شد. این مصوبه نشان داد که مانور دولت در داستان حل مشکلات مسکن، همچنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ادامه دارد.

حالا با وجود آنکه شعار انتخاباتی "زنده باد بهار" از سوی دیگری از جانب جریان حامی دولت برای معرفی کاندیدای احتمالی این جریان به راه افتاده است و برخی این شعار را مقدمه حضور مشایی در انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌دانند، کار رسانه‌ای جدی برای برجسته کردن پروژه مسکن مهر و معرفی نیکزاد به عنوان فردی محبوب، کارآمد و مشکل گشا همچنان ادامه دارد. گویا دولت از جهات مختلف و با شعارهای انتخاباتی، چهره‌ها و سناریوهای مختلف خیز جدی به سمت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برداشته است و می‌کوشد از جمیع جهات و ظرفیت‌ها برای اثرگذاری و موفقیت در این انتخابات استفاده کند.

در بازگشت محمود احمدی نژاد و همراهانش از سفر چهار روزه به مصر که با هدف شرکت در اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی انجام شد، طبق اعلام قبلی پایگاه اینترنتی روزنامه دولتی ایران مراسم استقبال از وی از سوی تعدادی از حامیان وی در فرودگاه مهر آباد انجام شد. این جمعیت که حدود 100 نفر بودند از محمود احمدی نژاد با شعارهایی در حمایت از وی و اسفندیر رحیم مشایی استقبال کردند. یکی از استقبال کنندگان خطاب به مشایی گفت رئیس جمهور 35 میلیونی ایران! برخی از این افراد پلاکاردهایی با مضامین "زنده باد بهار،‌ قهرمان خدا قوت" ، " مبشر بزرگ به سرزمین منتظران خوش آمدی" در دست داشتند.

شعار "زنده باد بهار" به عنوان شعار طرفداران جریان حامی دولت و بویژه اسفندیار رحیم مشایی آنقدر شناخته و برجسته شده است که هنگامی که احمدی‌نژاد سخنرانی خود را در روز 22 بهمن با تکرار جمله "زنده باد بهار" به پایان برد، بسیاری این مسئله را به تبلیغ انتخاباتی از تریبون‌های عمومی کشور معنی کرده و از آن به شدت انتقاد کردند.

به نظر می‌رسد جریان حامی دولت این روزها سناریوهای مختلفی را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پیگیری می‌کنند. دولتی‌ها با وجود طرح شعار جدید "زنده باد بهار" و تلاش برای جریان سازی در راستای کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی، هنوز هم وعده‌های انتخاباتی حل مشکل مسکن و برجسته کردن چهره نیکزاد به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی را ادامه می‌دهد. "مردی که خوب حرف نمی‌زند، اما خوب عمل می‌کند" هنوز هم برای کاندیداتوری در انتخابات فراموش نشده است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...