نسخه چاپی

مشاركت 100 درصدی كجا اتفاق افتاده است؟!

سایت فردا در گزارشی با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره مشاركت صد‌در‌صدی مردم در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، بیان اینگونه سخنان را ایجاد شبهه درباره انتخابات دانست و این سوال را مطرح كرد كه از زمان ابداع مقوله‌ای به نام انتخابات در جامعه بشری كدام انتخابات در طول تاریخ با مشاركت صددرصدی حادث شده است؟

سایت فردا در گزارشی با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره مشارکت صد‌در‌صدی مردم در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، بیان اینگونه سخنان را ایجاد شبهه درباره انتخابات دانست و این سوال را مطرح کرد که از زمان ابداع مقوله‌ای به نام انتخابات در جامعه بشری کدام انتخابات در طول تاریخ با مشارکت صددرصدی حادث شده است؟

طبق این گزارش این آدرس غلط دادن بی‌شک موجبات خطرات فراوانی برای حاکمیت می‌شود. بدیهی است در انتخابات آینده در ایران و هیچ انتخاباتی در هیچ گوشه جهان مشارکت صد‌درصدی رخ نخواهد داد. نرم مشارکت ایرانیان در انتخابات اگرچه همواره بالاتر از کشورهای دیگر بوده است اما بدیهی است به دلایلی متنوع در هیچ انتخاباتی مشارکت کامل به وجود نخواهد آمد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که مطابق اعلام مقامات مسؤول در انتخابات مجلس نهم که در اسفند 90 برگزار شد تعداد واجدان شرایط 48 میلیون و 288 هزار و 799 نفر بوده است و تاکنون آماری درباره تعداد واجدان شرایط در انتخابات خرداد آینده منتشر نشده است. حال با احتساب رشد این جمعیت و افزایش تعداد رای اولی‌ها مسامحتا می‌توان رقم 50 میلیون را بر اساس گمانه‌زنی‌های شخصی مطرح کرد. بنابراین سوال این است که هنگامی که هنوز آماری اعلام نشده است چگونه رئیس‌جمهور تعداد واجدان شرایط را مشخص می‌کند؟!

۱۳۹۲/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...