نسخه چاپی

سردار فدوی: اسلام دست و پای ما را بسته است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: احراز آمادگی برای مقابله با حجم دشمنی دشمنان را - در هر مقیاسی كه باشد - حق خود و یك ضرورت می‌دانیم و غفلت از این اصل را لحظه‌ای جایز نمی‌دانیم.

به گزارش نما دریادار پاسدار علی فدوی در مراسم خاکسپاری دو شهید گمنام در بندرلنگه گفت: پیامبر عظیم‌الشأن ما به برکت رحمةللعالمین بودنش تا قیام قیامت نسبت به امت خود نظر خاص دارند. حضور شهدا در جامعه ما جاری است. آنان با دلداگی به خدا و شجاعت در جهاد و شهادت سند محکمی برای ملت، دوستان، گذشتگان و آیندگان خود شدند و بی تردید این سند محکم دلیل و پشتیبان قطعی برای همه کسانی است که در پرتو نورانیت شهدا قرار گرفته باشند.

سردار فدوی با اشاره به اینکه "اگر حق و باطل مقابل هم قرار بگیرند همواره حق در مرتبه بالاتر و پیروزی قرار می‌گیرد"، تصریح کرد: دلیل محکم این برتری که می‌توان به آن استناد کرد سند محکم و دائمی است که شهید پای آن را مهر زده است و هرگاه پای سندی، این مهر بخورد، دیگر نمی‌توان خدشه‌ای بر آن وارد کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: شهدای ما چه آنهایی که در همان دوران دفاع مقدس بعد از شهادت پیکر پاکشان در آغوش خانواده خود قرار گرفت و چه شهدایی که در مناطق جنگی و عملیاتی با شرایطی که پیش آمد بعد از سالیان متمادی رجعت کردند، با برگشت خود شوری را به وجود می‌آورند که در هنگام مشایعت آنان در زمان جنگ بوجود می‌آمد.

وی مقام شهدا را مقامی عظیم دانست و گفت: خوشا به حال مردمی که از فیض برکت وجود شهدا برخوردار شدند؛ شاید غفلت ما بود که به این دیری در شهر بندر لنگه میزبان شهدا باشیم. پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) می‌فرمایند "هیچ مقامی به مقام شهید نمی رسد و خصلت هایی را برای شهید یاد کردند که هیچ کس به این افتخار نائل نمی شود."

فدوی افزود: بر اساس آیات و روایات وقتی بر سر مزار شهدا حاضر می‌شویم، باور داشته باشیم که زنده‌اند و مثل اینکه به دیدار برادر یا پدر و دوستان خود می‌رویم. خداوند متعال فرموده "شهدا زنده هستند و پیامبر اسلام(ص) نیز تأکید می‌کند" وقتی بر سر مرقد شهدا می‌روید، به مثابه مردگان با آنها برخود نکنید بلکه آنان مثل کسی هستند که در برابر شما به زنده‌ترین وجه قرار گرفته‌اند."

وی به حضور دو شهید گمنام در بندر لنگه اشاره کرد و اظهار داشت: این دو شهید که در یک عملیات استراتژیک در منطقه فاو به شهادت رسیده اند جوانان زیر بیست سالی هستند که در فاو حماسه آفریدند. ما برای شناسایی و انجام عملیات والفجر ۸ بیش از سه هزار عبور اطلاعاتی از اروند انجام دادیم که این میزان تردد به محدوده دشمن در مخیله هیچ یک از ارتشهای دنیا نمی گنجد؛ اقداماتی که نتیجه آن طرح و اجرای عملیاتی مانند عملیات والفجر ۸ بود.

دریادار فدوی رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را شجاعتی عظیم دانست و اظهار داشت: رزمندگان ما با رشادت خود از رودخانه ای با عرض 5/1 کیلومتر با جریان آب شدید و جزر و مد خاص عبور کردند؛ میدان موانع و خاکریز دشمن را پشت سر گذاشته و در سحر شب اول عملیات در کنار خور عبداله کنار کشور کویت بودند و هیچ کس باور نمی کرد که ظرف این مدت کوتاه تمام شبه جزیره فاو در اختیار رزمندگان ما قرار بگیرد. ما کنار کارخانه نمک در مسیر جاده ام القصر بودیم و این عظمت را همین شهدا آفریدند همان هایی که وقتی به آنها نگاه می کردید به حسب ظاهر و حسب دنیا نشانه ای از شجاعت نمی دیدی ولی وقتی پای ظهور و بروز آمادگی به میان می آمد، هیچ کس به پای آنها نمی رسید. این عملیات تاثیر اساسی بر جنگ گذاشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: از آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ تا عملیات والفجر ۸، وضعیت عملیات ها تغییر کرد. آمریکایی‌ها خودشان مستقیما وارد جنگ با ما شدند و وقتی رزمندگان ما وارد خلیج فارس شدند همان شرایطی را به دست آوردند که در شلمچه و فاو به دست آمده بود؛ البته این دفعه نه روبروی عراقی ها بلکه روبروی آمریکایی‌ها؛ ناو و بالگرد آمریکا در این رویارویی منهدم شد و آنها منفعلانه به زدن سکوی های نفتی، نفتکشها و هواپیماهای مسافربری ما روی آوردند.

مخاطراتی که بین ما و جبهه استکباری دشمن، طی سال‌های اخیر به اوج خود رسید، اگر اسلام دست ما را نمی‌بست و به ما اجازه می‌داد، سلسله اقداماتی می‌شد که حتی فکر و جرأت تحریم نفتی را هم از تخیل دشمن محو می‌کرد ولی معلوم نیست که این نجابت و خویشتنداری ما همیشگی باشد و به فکر مقابله از راه های مشروع نباشیم.

وی به حضور دنیای استکبار در مقابل رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: در دوران جنگ رزمندگان اسلام به برکت انقلاب و خون شهدا، خودشان را به خدای متعال وصل کرده بودند در چنین شرایطی نه تنها آمریکا، که اگر تمام ابرقدرت ها و مستکبران ازابتدای تاریخ تاکنون هم در مقابل قدرتی قرار بگیرند که به قدرت لایزال الهی متصل شده باشند، اصلا به حساب نمی‌آیند.

فدوی افزود: البته اگر از لحاظ ظاهری و دنیایی به ثروت و امکانات دو طرف این ماجرا نگاه کنیم، امکان و ابزار مادی یک طرف این تقابل اصلا قابل قیاس با دیگری نبوده و نیست. چرا که فقط بودجه نظامی آمریکا از درآمد هشت سال فروش نفت ما بیشتر است، ولی از منظر دیگر، در محاسبات کسی که به قدرت خداوند تکیه دارد قدرت های دنیایی اصلا به حساب نمی آیند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: خصومت دامنه‌دار دنیای استکبار در طول این سال‌ها به لطف و عنایت خدا و برکات خون شهدا و استمرار راه اولیاء الهی، نه تنها ما را تضعیف نکرد بلکه در همین شرایط به سطحی از رشد و توانمندی دست پیدا کرده ایم که قابل قیاس با هیچ کدام از کشورهای مشابه خودمان که با هیچ تهدید و تحریمی مواجه نبوده اند، نیستیم بلکه در همه ابعاد به مراتب از آنها جلوتر هستیم.

وی، رشد، پیشرفت و استحکام فعلی را مدیون عنایات خدا و برکت خون شهدا دانست و تاکید کرد: در محضر این شهداء به شما عرض می کنم، بر اساس دستور خدا و آیه "واعدولهم ماستطعتم من قوه" که بر سینه یکایک پاسداران نقش بسته است، حتی یک روز هم برای اینکه استطاعت خود را بالا ببریم کم نگذاشته و نمی گذاریم و به دلیل پیگیری همین دستورالعمل، دشمنان از پیشرفت های ما انگشت به دهان مانده و این را پنهان نمی کنند که با همه این کاستی ها ما چطور در این نقطه از رشد و پیشرفت و استحکام قرار داریم و این فقط به عنایت خداوند بوده و ما هم باید پای این انقلاب و امانتی که شهدا داده اند بایستیم اگر این طور شد آنها حتی جرأت آن که فکر حمله به ما را هم به مخیله خود خطور دهند،‌ پیدا نخواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: یکی از مقامات ارشد سیاست خارجی آمریکا در سال جاری میلادی طی سخنانی در سوئیس، صراحتا اعلام کرد که ما سی و چهار سال است که منتظر رویارویی با یک دولت در ایران هستیم ولی همچنان ما با یک انقلاب مواجه هستیم و اگر این گونه باشد هیچ آمریکایی فکر تهدید را هم نمی کند و این اثر خون شهیدان است و اثر پیروی از رهبری الهی است و خوشا به حال آنهایی که به حسب ظاهر در بین ما نیستند اما عین وجودند و خوشا به حال خانواده های شهداء که براساس انقلاب پایدارند.

فدوی به مقابله همه‌جانبه و رویارویی با دشمنان در صورت ادامه آنان به شرارت‌هایشان اشاره کرد و گفت: مخاطراتی که بین ما و جبهه استکباری دشمن، طی سال های اخیر به اوج خود رسید، اگر اسلام دست ما را نمی‌بست و به ما اجازه می داد، سلسله اقداماتی می شد که حتی فکر و جرأت تحریم نفتی را هم از تخیل دشمن محو می کرد ولی معلوم نیست که این نجابت و خویشتنداری ما همیشگی باشد و به فکر مقابله از راه های مشروع نباشیم. امروز تمام امکانات و تجهیزات آمریکائیها در دریا از سوی ما مورد تهدید است ولی بنای ما بر فشار و آزار نبوده است.

وی تصریح کرد: ما در عزم دشمن برای متوقف کردن روند رو به رشد انقلاب اسلامی تردید نداریم. ما معتقدیم که مواجهه ما با دشمن یک مواجهه جدی است چرا که با جبهه ای مواجه هستیم که از بروز هیچ حقد و خصومت و نیرنگ و توطئه ای علیه ما فروگذار نکرده است. صحنه دشمنی الزاما صحنه کشت و کشتار نظامی نیست، تحریم، جنگ نرم و سایر ابعادی که دشمن برای مقابله با استقلال طلبی و عزتمندی ملت ایران اعمال کرده است، نماد روشنی از رفتار کینه توزانه دشمن است.

فدوی افزود: ما به این باور رسیده ایم که اقدامات دشمن معادل و معنایی جز کینه ورزی ندارد و از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست. درک ما از اقدامات دشمن این است که اقدام و عملکرد آنان در قبال انقلاب اسلامی نه توهم دشمنی و توطئه که عین دشمنی و توطئه است و لذا ما بر این اساس، احراز آمادگی های لازم برای مقابله با حجم دشمنی دشمنان در هر مقیاسی که باشد را حق خود و یک ضرورت می دانیم و غفلت از این اصل را لحظه ای جایز نمی دانیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ما باید از مساله تحریم به ویژه در حوزه نفت و انرژی استفاده کنیم و وابستگی اقتصاد مان را که بخشی از آن بر مبنای فروش نفت است را کاهش داده و حتی به جایی برسیم که فروش نفت را قطع کنیم.

وی با اشاره به این که یکی از شروط اساسی رسیدن به سعادت و عبور سلامت از پل صراط، امانتداری است اظهار کرد: چه امانتی بالاتر و ارزشمندتر از انقلاب اسلامی و امانتی که شهدا به ما سپرده است که باید این امانت را به خوبی پاسداری کنیم و به وعده های خدا و عنایتی که شهدا به ما دارند،‌ باور داشته باشیم، وعده خداوند قطعی است وشهداء کمک می کنند و سند قطعیت این وعده ها، حفظ و دوام انقلاب اسلامی علیرغم همه توطئه ها و کینه‌ورزی‌های گوناگون دشمنان است.

فدوی در پایان این مراسم گفت: امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است باید تحریم ها و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و به ویژه با حضور حداکثری در انتخابات آینده حماسه آفرینی کنیم؛ ما تا وقتی پای انقلاب بایستیم ، پاسدار خون و ادامه دهنده راه امام شهدا و شهدا باشیم و تکیه و اتصال خود را به خداوند حفظ و تقویت کنیم به نتایج خوب و ارزشمندی دست پیدا خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...