نسخه چاپی

در نشست خبري

زاكانی: برای اولین بار وزیر اطلاعات را در مجلس محكوم كردم

علیرضا زاكانی كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: محكوم كردن وزیر اطلاعات برای اولین بار در صحن علنی مجلس ، مقابله با مدیریت مفسده انگیز جاسبی و تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد ، جلوگیری از فروش غیر قانونی سهام شركت سایپا همچنین ایستادگی در مقابل ظلم قاضی مرتضوی از سوابق بنده در بخش مبارزه عملی با فساد است.

به گزارش نما به نقل از مهر علیرضا زاکانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور در نشست خبری امروز با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از وی پرسید شما بارها در سخنرانی های خود به مبارزه عملی با فساد تاکید کردید و اشاره داشتید که تنها پاک بودن خود کاندیداها کافی نیست بلکه باید آنها روحیه فسادستیزی نیز داشته باشند؛ آیا این ویژگی در خود شما وجود دارد؟ آیا تجربه و یا سابقه ای در خصوص مبارزه عملی با فساد و مفسدین اقتصادی دارید؟ سئوال دیگر اینکه مهمترین برنامه های شما در صورت پیروزی در انتخابات در حوزه اقتصاد چه خواهد بود؟ زاکانی اظهار داشت: تنها پاک بودن کاندیداها کفایت نمی کند بلکه باید علاوه بر این ، روحیه فساد ستیزی و سابقه عملی مبارزه با فساد نیز داشته باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور اظهار داشت: متاسفانه فساد پیکره زیبای نظام ما را در برگرفته است و مقام معظم رهبری در سال 80 در پیام 8 ماده ای خود سران قوا و مسئولان را به مبارزه عملی نه شعاری با فساد برخواندند.

وی تصریح کرد: بنده هم در دوره دانشجویی و هم دوران نمایندگی بر وجوه عدالت گستری و ممانعت از رسوخ رخنه مفسدین به سیستم مدیریتی و مواجهه با آنها تاکید داشتند.

زاکانی در ادامه افزود: در این مسیر مواجهه عملی نیز با مفاسد داشته ام که نمونه آن در مجلس هفتم بود که برای اولین بار وزیر اطلاعات را به خاطر احجافی که در حق مردم توسط معاون اقتصادی این وزارتخانه انجام گرفته بود به صحن علنی مجلس کشاندم و از وزیر سئوال کردم.

وی گفت: شش ماه تمام تلاش کردند تا به من بقبولانند که سئوال از وزیر اطلاعات به مصلحت کشور نیست و اقتدار وزیر می شکنداما بنده به آنها گفتم که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب با فساد می شکند و باید در مبارزه با فساد از قوی ترین افراد و نزدیکترین آنها به قدرت شروع کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور افزود: شب قبل از سئوال از وزیر ، یکی از مدیران کل این وزارتخانه به سراغ من آمد و گفت: همانطور که مجلس ششمی ها با وزیر معامله کردند شما هم می توانید معامله کنید که بنده عذر آنها را خواستم.

زاکانی اظهار داشت: صبح آن روز نیز وقتی فهمیدند که بنده اهل معامله نیستم یکی دیگر از مدیران کل این وزارتخانه ، بنده را تهدید کرد اما در نهایت با اصرار وزیر را به صحن علنی کشاندم و بعد از 18 دقیقه توضیح وزیر، عدم رضایتم را اعلام کردم و در کمیسیون امنیت ملی بعد از بررسی صحت حکم به نفع بنده و محکومیت وزیر اطلاعات داده شد که باعث برکناری معاون اقتصادی وزارت اطلاعات شد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مواجهه با مدیریت آقای جاسبی در دانشگاه آزاد که تبعات مفسده انگیزی داشت و تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد از دیگر اقدامات در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات عملی در حوزه مبارزه با فاسد بحث فروش غیر قانونی شرکت خودروسازی سایپا توسط بخش عمومی بود که برخلاف اصل 44 قانون اساسی به عنوان یکی از بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ صد ساله کشور می باشد.

وی اظهار داشت: در موضوع فروش غیر قانونی سهام شرکت سایپا به قول مقام معظم رهبری عده ای قانون دان قانون شکن از نام قانون استفاده کردند و این اقدام نادرست را انجام دادند. بنده به خاطر این موضوع حتی به دادگاه نامه نوشتم تا بخواهم هر چه زودتر در دادگاه حاضر شوم تا حق مردم را بگیریم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: هر جا که ظلمی صورت گرفته و در حوزه اختیارات من بود وارد شدم که نمونه آن پرونده قاضی مرتضوی و موضوع کهریزک است که در آن ظلمی به نظام انجام گرفت.

زاکانی افزود: سیره ما این گونه است که هر جا ظلم و فسادی باشد به مقابله با آن برخیزیم و به این خاطر قائلیم که تنها پاک بودن کاندیداها در این دوره انتخابات کافی نیست بلکه سابقه عملی و روحیه فسادستیزی در آنها باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور همچنین در خصوص مهمترین برنامه های اقتصادی خود گفت: سه گام را در حوزه اقتصادی طراحی کردیم. گام اول مهار تورم، تثبیت قیمت و واقعی کردن قیمت هایی است که امروز به شکل حبابی افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر برنامه ها در حوزه اقتصاد شفاف سازی سیستم اقتصادی کشور، مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی است. چرا یک فرد معمولی برای دریافت وام باید مدتها در انتظار باشد اما یک شرکت خصوصی بتواند به راحتی 3 هزار میلیارد اختلاس کند.

وی افزود: در گام دوم نگاه ما معطوف به تولید و تولید و تولید است وهر مانعی که در مقابل تولید باشد را باید از سر راه برداریم تا هم کارفرما و هم کارگر مورد اعتنا قرار گیرند و در جایگاه رفیعی باشند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: همچنین در کنار خلق ثروت در جامعه باید توجه جدی به توزیع ثروت و عدالت محوری و همچنین بحث تامین اجتماعی تاکید داشت و در این خصوص برنامه هایی را تدوین کردیم.

زاکانی سومین گام در حوزه اقتصاد را محرومیت و فقرزدایی در کنار توسعه متوازن استانی خواند و گفت: در این خصوص نیز برنامه هایی تدوین شده که در آینده مطرح خواهیم کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور افزود: در سفری که به سیستان و بلوچستان و بندرعباس داشتم صحنه هایی را دیدم که برای کشور ما ننگ است. مردم شهرستان زهک در استان سیستان به من می گفتند که ما برای زنده ماندن دست و پا می زنیم و در سفر اخیرم به بندرعباس منطقه "درخت سبز" را مشاهده کردم که وضعیت مناسبی نداشت و خدایی کرده در صورت وقوع یک زلزله فاجعه ای در آنجا اتفاق خواهد افتاد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور گفت: باید پایبند به آنجه که قانون مشخص کرده است باشیم وباید این مسیر را آنقدر با جدیت ادامه دهیم تا اهداف و برنامه های انقلاب تحقق یابد.

زاکانی در پایان افزود: مهمترین محور تحول در اقتصاد و سایر حوزه ها ، حضور مردم است و ما در حوزه اقتصاد نگاه فرهنگی و اقتصادی داریم نه نگاه اقتصاد صرف چرا که اقتصاد در کشور ما فوریت دارد و فرهنگ نیز اولویت و زیربنای کشور جمهوری اسلامی ایران است.

۱۳۹۲/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...