نسخه چاپی

واكنش ولایتی به عملكرد هاشمی در فتنه

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: هر فردی كه در رابطه فتنه ۸۸ موضع خود را روشن نكرد و از دیدگاه‌های آقا حمایت نكرد و یا می‌توانست جلوی آن لشكركشی‌ها را بگیرد و نكرد، كار اشتباهی انجام داده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان عصر یکشنبه در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله در پاسخ به سوالی درباره نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 گفت: آقای هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از سال 76 با حکم آقا در این منصب حضور دارد و حتی ناظر بر عملکرد قوای دیگر است و نظر مقام معظم رهبری این است که احترام آقای هاشمی حفظ شود.

عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه افزود: آن فتنه آزمایشی بزرگ بود و در آن روزها برخی خیال می‌کردند کار تمام شده است اما مردم آمدند و نشان دادند که کار تمام نشده است و لذا آن روز روز امتحان بود.

ولایتی ادامه داد: هر فردی که در رابطه فتنه 88 موضع خود را روشن نکرد و از دیدگاه‌های آقا حمایت نکرد و یا می‌توانست جلوی آن لشکرکشی‌ها را بگیرد و نکرد، کار اشتباهی انجام داده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن کناره‌گیری شما و حداد‌عادل به نفع قالیباف اظهار داشت: این موضوع کذب است و ما قرار گذاشته ایم که با هم باشیم.

عضو ائتلاف پیشرفت خاطر‌نشان کرد: ما در مقدمه تشکیل این ائتلاف به دنبال اتحاد بین‌ افرادی بودیم که در خط رهبری بوده و به اصولگرایان مشهور هستند.

ولایتی با اشاره به اینکه در حال حاضر تفرقی در میان اصولگرایان وجود دارد، گفت: یکی از علما در دیداری که با ایشان داشتیم، می‌گفتند ما اعلام کردیم شرکت حداکثری مردم در انتخابات نه شرکت حداکثری کاندیداها لذا در حال تلاش هستیم تا تعداد کاندیداهای اصولگرا کاهش پیدا کند.

وی افزود: باید در مقابل دو قطب فتنه و انحراف فردی اصولگرایی بیاید که در همان نوبت اول پیروز انتخابات شود؛ اصولگرایی که تبعیت از رهبری داشته باشد و بنایش بر اصلاح امور استوار باشد.

عضو ائتلاف پیشرفت ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید در امور روابط خارجی تدبیر داشته باشد نه اینکه بی‌جهت تنش ایجاد کند.

ولایتی افزود: رئیس‌جمهور آینده نباید در مردم ایجاد ناراحتی‌، تنش و غصه و غم کند بلکه باید موجب آرامش مردم شود و بتواند ثباتی در کشور ایجاد کند و به فکر معاش طبقه ضعیف مردم باشد.

ولایتی با اشاره به اینکه خط قرمز اول ما و رئیس جمهور آینده باید ولایت فقیه باشد، گفت: ولایت فقیه بدون تردید رمز ماندگاری کشور و حکومت جمهوری اسلامی است و لذا ما با تشکیل این ائتلاف به دنبال این بودیم تا با هم باشیم اما جلوی یکدیگر نیایستیم، امروز نیز اعلام می‌کنیم تا آخر هستیم و تنها رای مردم تعیین‌کننده است.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوالی درباره عملکرد جریان انحرافی و اسفندیار رحیم‌مشایی اظهار داشت: خط صحیح برای ما تبعیت از ولایت فقیه است و هر کسی که از خود اجتهاد کند و دکانی ‌مانند منحرفین درست کنند، برای ما قابل قبول نیست چرا‌که این منحرفین مقابل علما،‌ مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری که عمری را در سیاست گذراندند، ایستاده‌اند. این آدم‌های کم سواد و منحرف گاهی اظهار‌نظرهایی می‌کنند که حتی افرادی که حداقل علم را هم دارند، می‌خندند.

وی با بیان اینکه حتماً باید جلوی این انحراف ایستاد، گفت: هر کسی که حرف نامربوط و استدلال بدون دلیل داشته باشد و تمسک به مواردی کند که مشعوریتی ندارد و به قول معروف اجتهاد در مقابل نص کند، منحرف است. متاسفانه این منحرفین برای جذب آرای مردم به هر فحشا و منکری تن می‌دهند که این مورد قبول ما نیست.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: مروج واقعی اسلام مراجع و ولی فقیه جامعه هستند و هرچه آنها نظر دهند، برای ما ملاک است و کسی که سواد و مطالعه اسلامی ندارد، نمی‌تواند درباره اسلام نظر دهد‌.

ولایتی در پاسخ به این سوال که چرا به این افراد تریبون داده می‌شود؟ گفت: تریبون‌ها به دلیل موقعیت‌هایی است که این افراد دارند و تا زمانی که فردی موقعیت قانونی دارد، نمی‌توان او را برداشت.

وی با اشاره به صبر فراوان مقام معظم رهبری گفت: بدترین مجلس بعد از انقلاب مجلس ششم بود که در آن اعضا علیه نظام اعتصاب غذا کردند و پشت میکروفن علیه نظام سخن می‌گفتند و همان مطلب در بی بی سی بازگو می‌شد اما مقام معظم رهبری آن مجلس کذا را تحمل کردند تا قانون در کشور اجرا شود چراکه آن افراد رای مردم را به دست آورده بودند.

عضو ائتلاف پیشرفت خاطرنشان کرد: در همان ایام رئیس مجلس و رئیس جمهور وقت به مقام معظم رهبری نامه نوشتند تا انتخابات به تعویق بیافتد اما آقا محکم ایستادند و تاکید کردند که انتخابات باید سر موقع برگزار شود.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره اجرای بند " م " وصیت نامه امام راحل توسط مردم گفت: در 23 تیر 78 و 9 دی‌ماه 88 امت حزب‌الله با استعانت به این بند وصیت‌نامه امام از انقلاب دفاع کردند.

ولایتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه بخشی از زنجیره مقاومت است و آنهایی که با دولت سوریه می‌جنگند، در حقیقت با ایران می‌جنگند چرا‌که خط دفاعی جمهوری اسلامی ایران از عراق آغاز و سپس به سوریه‌، لبنان و فلسطین منتهی می‌شود.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: غربی‌ها نیروهای خود را جمع کردند تا بیداری اسلامی را استحاله کنند و لذا به مرسی رئیس جمهور مصر فشار آوردند اما مرسی با توسل به راه‌های مختلف می‌خواهد سرپا بماند‌.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی یک معجزه است و نباید تنها به خود نگاه کنیم. کشورهای عربی و افریقایی و رهبران آنها با زحمت سرپا مانده‌اند و اگر کوچکترین غفلتی کنند، ساقط می‌شوند.

ولایتی افزود: اگر سوریه نباشد، حلقه اتصال جمهوری اسلامی ایران با لبنان و فلسطین قطع می‌شود و لذا این اهمیت سرپا نگه داشتن دولت سوریه را مشروط به انجام اصلاحات نشان می‌دهد‌.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها زمانی که دیدند بشار اسد مردانه ایستاده، مقداری موضع خود را عوض کردند، گفت: احتمال اینکه دولت سوریه ساقط شود، امروز کمتر از هر روز دیگری است و هر روز که می‌گذرد، متعهدین ایران به سوریه نزدیکتر می‌شوند‌.

ولایتی در ادامه با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور اظهار داشت: وضعیت فرهنگی کنونی در اساس نامطلوب نیست چرا‌که پایه‌های آن را مردم و خانواده‌ها نگه می‌دارند اما فضای عمومی خیابان‌ها فضای بدی است، هرچند در جهت جلوگیری از انتشار فرهنگ فحشا و فساد تلاش‌هایی انجام شد اما بعضی مانع شدند البته این بدون جزا نمی‌ماند.

وی ادامه داد: وضعیت عمومی در خیابان‌ها و وضعیت عفاف ‌خوب نیست و کسی هم جلوی آنها را نمی‌گیرد حتی اگر دستگاه‌هایی بخواهند امر به معروف کنند، مانع آنها می‌شوند لذا امیدواریم بتوانیم کاری بکنیم که فرهنگ عمومی نجات پیدا کند.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: اثار نگران کننده و ناراحت کننده در سطح خیابان بسیار بد است اما این گونه نیست که اساس کار را در کشور به هم بزند.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره موضع‌اش نسبت به اجرای قانون گسترش عفاف و حجاب گفت: حجاب بخشی از اسلام است و آثار عملی حفظ حجاب و عدم حجاب معلوم شده است.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه در حال حاضر آثار سوء بدحجابی مشخص شده است، گفت: قطعاً باید حجاب رعایت شود و وظیفه دولت اسلامی تا زمانی که به امور مسلط است، این است که حجاب و احکام اسلامی را برقرار کند، معنایی ندارد که دولت اسلامی اجازه دهد بی‌حجابی یا بدحجابی وجود داشته باشد‌.

ولایتی همچنین به وضعیت فعلی سینمای ایران اشاره کرد و گفت: وضعیت فعلی حتماً معایب زیادی دارد اما سینما هنر هفتم است و هیچ چیز در رساندن یک پیام جای سینما را نمی‌گیرد. سینما به عنوان یک وسیله می‌تواند ابزار و بستری در جهت تبلیغ اسلام باشد و ما معتقدیم که اگر سینما در خدمت اسلام و اهل بیت باشد، اسلام دنیا را می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سینمای فعلی ایران سینمایی نیست که باید داشته باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها درباره سینما تذکر داده‌اند و کارگردان‌ها را جمع کردند و سفارش برخی فیلمنامه‌ها را به آنها کردند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مسئولین به توصیه‌های رهبر انقلاب درباره سینما عمل نکردند، وظیفه چیست؟ گفت: اگر قرار باشد هر کسی چیزی ببیند و ناراحت شود و به اجتهاد خود عمل کند، شدنی نیست. ما می‌دانیم که رهبر معظم انقلاب صبر و تدبیر مثال‌زدنی دارند و همواره صبر ایشان برای ما باور‌نکردنی است‌.

عضو ائتلاف پیشرفت ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور بودند و آن آقا نخست‌وزیر بود، بنده شاهد ماجرایی بودم که برایم آموزنده بود. در آن زمان قرار بود اجلاس غیرمتعهدها در تهران برگزار شود اما دم و دستگاه نخست‌وزیری در رابطه با کاری که به رئیس جمهور مربوط می‌شد، اشکال‌تراشی می‌کردند ولی آقا ایستادند، صبر کردند، خون دل خوردند اما ماندند و تحمل کردند و در دوران رهبری نیز ایشان با مقاومت و صبر انقلاب اسلامی را حفظ کردند‌.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه نقش رهبر معظم انقلاب در بیداری اسلامی مثال‌زدنی است، گفت: امروز با رهبری ایشان جمهوری اسلامی ایران به قدرت اول منطقه و قدرت تاثیر‌گذار در صحنه بین‌الملل تبدیل شده است‌.

ولایتی با اشاره به دیدار امروز خود با معاون رئیس جمهور مصر گفت: در این دیدار معاون محمد مرسی تاکید می‌کرد که حل مسئله سوریه بدون حمایت ایران شدنی نیست که بنده در پاسخ به وی تاکید کردم موضوع سوریه باید از طریق گفت‌و‌گو میان دولت و معارضین سوری انجام شود و هر زمانی که معارضین اسلحه‌های خود را زمین بگذارند و آماده گفت‌وگو شوند، جمهوری اسلامی هم کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه شما گفته‌اید انرژی هسته‌ای بدون تحریم‌ها امکان دارد، گفت: هرکاری در کشور مسئولی دارد و مسئولان اجرایی امور هسته‌ای کشور نیز دولت است که در حال انجام کارهاست و ما نباید در کار آنها دخالت کنیم چرا‌که این دخالت خلاف قانون و مصلحت کشور است‌.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: بنده قویاً‌ معتقدم که می‌توان صنعت هسته‌ای کشور را حفظ کرد و تحریم هم نبود.

ولایتی گفت: در دولت قبلی براساس خاص مجامع بین‌المللی تولید سانتریفیوژ، غنی‌سازی اورانیوم ‌و غنی‌سازی در سایت اصفهان لغو شد و حتی پروتکل الحاقی که مسئله خطرناک و عجیبی است و آنها می‌توانستند ظرف 24 ساعت سری‌ترین مکان های نظامی و هسته‌ای ما را ببینند، بدون اینکه در مجلس پذیرفته شود، به اجرا در آوردند و در آن زمان هرچه غربی‌ها گفتند، ما عمل کردیم تا روزی که رهبر معظم انقلاب فرمان دادند که غنی‌سازی در کشور شروع شود.

ولایتی ادامه داد: امروز همه قبول دارند که جمهوری اسلامی به قدرتی هسته‌ای در دنیا تبدیل شده و بنده معتقدم اگر تدابیر بعدی رهبر معظم انقلاب نیز اجرا می‌شد، ما در نقطه بهتری بودیم‌.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با مقاومت انرژی هسته‌ای را حفظ کنیم‌، افزود: می‌توان با تدبیر و بی‌عقلی نکردن و با احترام متقابل رابطه با دیگر کشورها را حفظ کرد. نمی‌شود خیال کنیم همه با دستورالعمل ما به خط می‌شوند. کسی که زبان بین‌المللی را نفهمد، طرف مقابل نیز زبان او را نمی‌فهمد‌.

۱۳۹۲/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...