نسخه چاپی

عليرضا حيدري:

باید منتظر تسویه حساب لالوویچ باشیم

حجت‌الله خطیب، سرپرست فدراسیون كشتی به این نتیجه رسیده است كه از مارتینتی، رییس خلع شده فیلا حمایت كند و به همین دلیل می‌خواهد در حمایت از او و با هدف به حد نصاب نرسیدن مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی كشتی، نماینده‌ای به مجمع اعزام نكند.

گروه ورزشی- به گزارش نما و به نقل از روزنامه حمایت حجت‌الله خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی به این نتیجه رسیده است که از مارتینتی، رییس خلع شده فیلا حمایت کند و به همین دلیل می‌خواهد در حمایت از او و با هدف به حد نصاب نرسیدن مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی کشتی، نماینده‌ای به مجمع اعزام نکند.
این در حالی است که با توجه به حمایت روس‌ها از لالوویچ وی بالای 90 درصد این بخت را دارد که از مجمع انتخاباتی فیلا برای نشستن بر روی صندلی ریاست این فدراسیون جهانی رای بگیرد. با وجود احتمال بالای انتخاب لالوویچ فدراسیون کشتی ایران قصد حمایت از یک مهره سوخته را دارد که این تصمیم صدای اعتراض اهالی کشتی را بلند کرده است. علیرضا حیدری دارنده شش مدال کشتی آزاد جهان و المپیک که رویای ریاست بر فدراسیون کشتی را در سر دارد با انتقاد شدید از این تصمیم فدراسیون کشتی معتقد است کشتی ایران در کل تاریخ از نظر لابی کردن و رابطه گرفتن در فیلا ضعف داشته است.
وی افزود : اگر ما از مارتینتی حمایت کنیم و او رییس نشود، باید منتظر تسویه حساب گروه جدید فیلا با کشتی ایران باشیم. مهم‌ترین مساله این است که در وضع جدید، با فیلا رابطه برقرار کنیم. وی‌افزود: نمی‌دانم مسئولان فدراسیون کشتی چگونه فکر کرده‌اند که تصمیم گرفته‌اند از مارتینی حمایت کنند؟ واقعیت این است اگر او دوباره سر کار بیاید باز هم فرقی نمی‌کند و چیزی برای کشتی ایران بهتر نمی‌شود.
در مورد اینکه مسئولان فدراسیون کشتی می‌گویند اگر مسئولان فدراسیون کشتی ایران به کنگره فیلا نروند سایر کشورها هم نمی‌آیند، باید دید رایزنی‌ آنان به چه نحوی بوده است و چه کشورهایی از حضور در کنگره امتناع می‌کنند؟ اما سابقه تاریخی نشان می‌دهد که در لابی کردن و ارتباط گرفتن در فیلا ضعف داشته‌ایم.
وی در ادامه ترس کشتی ایران را از انتخاب شدن لالوویچ بی مورد دانست و گفت: اگر لالوویچ هم بیاید می‌توانیم حرف بزنیم و نظرات خود را بگوییم. این طور نیست که روس‌ها هر چه که می‌خواهند بگویند.
حیدری در ادامه متذکر شد: در مورد این که مسئولان فدراسیون کشتی می‌گویند اگر آنان به کنگره فیلا نروند سایر کشورها هم نمی‌آیند، باید دید رایزنی‌ آنان به چه نحوی بوده است و چه کشورهایی از حضور در کنگره امتناع می‌کنند، اما سابقه تاریخی نشان می‌دهد که در لابی کردن و ارتباط گرفتن در فیلا ضعف داشته‌ایم. حیدری در ادامه گفت: متأسفانه ما در روابط بین‌الملل دچار معضل هستیم و حتی با وجود اینکه در آسیا اولیم نمی‌توانیم در این قاره رابطه خوبی برقرار کنیم که این وضع روابط عمومی ضعیف ما را نشان می‌دهد. در دنیا هم وضع ما مثل آسیاست و ما باید در نوع روابط خود تجدید نظر کنیم تا هر کسی که انتخاب می‌شود، بتوانیم در فیلا کرسی داشته باشیم.

۱۳۹۲/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...